روش تهیه خوراک گوشت و بادمجان لذیذ

  سه شنبه، 23 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه خوراک گوشت و بادمجان لذیذ
گوشت و بادمجان یکی از غذاهای ساده، سالم و خوشمزه‌ای است که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و هزینه چندانی هم ندارد. در ادامه با ما همراه باشید.

خوراک گوشت و بادمجان یکی از انواع خوراک ها می باشد که گوشت و بادمجان را باید جداگانه تهیه کنید و با یک سس خوشمزه مزه دار و در فر قرار دهید و به همراه پلو میل کنید. این خوراک را می توانید برای نهار یا شام استفاده کنید و اگر طعم و مزه بادمجان را دوست دارید این خوراک را نیز دوست خواهید داشت. خوراک همیشه یکی از غذاهای پر طرفدار ما ایرانی ها هستند و تنوع زیادی دارند و شما با انواع صیفی جات و گوشت و مرغ می توانید آنها را تهیه کنید.

مواد لازم برای خوراک گوشت و بادمجان

  • بادمجان : 1 کیلو
  • گوشت گوساله : نیم کیلو قیمه ای خرد شده
  • گوجه فرنگی : 3 عدد متوسط خرد شده
  • فلفل سبز : 4 – 3 عدد
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • حبه سیر : 5 – 4 عدد
  • رب فلفل : 1 قاشق مربا خوری
  • فلفل سیاه ، زیره و نمک : به مقدار لازم
  • کره : 1 قاشق غذاخوری
  • آب گرم : 1 لیوان برای پختن گوشت
  • روغن مایع به مقدار کافی برای سرخ کردن بادمجان

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

بادمجان ها را یک در میان پوست بکنید و به ضخامت 1 انگشت حلقه ای خرد کنید و داخل آب نمک حدود نیم ساعت نگه دارید .در این فاصله کره را داخل ماهیتابه آب کنید و گوشت ها را اضافه کنید تا آب بیندازد.

وقتی که آب گوشت کشیده شد پیاز خلالی خرد شده را اضافه کنید و گوشت و پیاز را با هم تفت بدهید.وقتی پیاز شروع به زرد شدن کرد رب فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.گوجه فرنگی خرد شده و سیر درشت خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه بپزید.

آب گرم را اضافه کنید. ادویه ها و نمک را اضافه کنید و تا وقتی که گوشت نرم شود بپزید من چون داخل زودپز پختم این مقدار آب کافی بود اما اگر داخل قابلمه میپزید کمی بیشتر آب بریزید ولی به هیچ وجه نباید آب زیاد باشد .آب به مقداری که گوشت بپزد کافی است. وقتی که گوشت میپزد باید کمتر از یک لیوان آب داخل گوشت بماند.گوشت پخته شده را از اجاق بردارید و کنار بگذارید. بادمجان ها را آبکش کنید و بادمجان ها را با دست کمی فشار بدید تا آبش خارج شود. روغن را داخل ماهیتابه داغ کنید و بادمجان ها را سرخ کنید اما کاملا سرخ نشود. کمی سفت بماند. بعد از سرخ کردن روی دستمال کاغذی حوله ای بذارید تا روغن اضافی گرفته شود.

سپس فلفل ها را در همان روغن کمی سرخ کنید سپس بادمجان ها را داخل ظرف بچینید و گوشت پخته شده را همراه با آب روی بادمجان ها بریزید و فلفل های سرخ شده را روی گوشت بگذارید روی ظرف کاغذ روغنی بکشید و در فر 180 درجه تا وقتی که کاملا بپزد نگه دارید. دقت کنید که چون بادمجان ها نیمه سرخ شده است در زمان کوتاهی می پزد.

نکات تهیه خوراک بادمجان با گوشت گوساله

  • در اضافه نمودن آب به این غذا دقت نمایید زیرا گوشت گوساله در طول پخت چربی و آبی منتشر می نماید که منجر می شود، آب غذا بیش از اندازه تصور شده بشود.
  • پخت زیاد بادمجان باعث می شود تا بافت آن باز شده و دچار وارفتگی می شود.
  • جهت خوش طعم شدن خوراک مذکور می توانید، غوره شکسته را به غذا اضافه نمایید که البته باید دقت داشته باشید که هسته غوره را خرد نمایید زیرا موجب تلخی خواهد شد.

مواد لازم برای گوشت و بادمجان روش دوم

  • بادمجان 900 گرم
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • گوشت چرخکرده 450 گرم
  • گوجه خرد شده 450 گرم
  • جعفری خشک 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ زده شده 2 عدد
  • شیر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه گوشت و بادمجان روش دوم

ابتدا برای تهیه سس گوشت، روغن زیتون را داخل تابه ای بریزید و آن را روی شعله ی زیاد داغ کنید. پیاز خرد شده و گوشت چرخکرده را داخل روغن بریزید و حدود ۱۰ دقیقه تفت بدهید تا قهوه ای شوند و آب پیاز به طور کامل بخار شود. حال گوجه خرد شده را اضافه کنید و بگذارید آب گوجه شروع به قل زدن کند. سپس شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه به پختن ادامه دهد. در این مدت درب تابه را بگذارید و هر از گاهی هم بزنید.

درب تابه را بردارید و به آن جعفری، نمک و فلفل اضافه کنید. سس را بچشید و اگر لازم بود مقدار نمک و فلفل را تنظیم کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی شعله ملایم بماند سپس آن را از روی گاز بردارید.فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. بادمجان ها را بشویید و کلاهشان را جدا کنید ولی پوست نکنید. سپس آنها را به صورت حلقه هایی به ضخامت حدوداً یک سانت خرد کنید.

کف یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. حلقه های بادمجان را به صورت یک لایه روی سینی بچینید. روی آنها نمک بپاشید و آنها را ۱۵ دقیقه در فر بپزید. بادمجان های پخته را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. اولین قسمت را به صورت یک لایه کف قالب فر بچینید.

نصف سس گوشت را روی آن بریزید و پخش کنید. یک لایه بادمجان دیگر و سپس نصف دیگر سس گوشت را بریزید. کار را با یک لایه بادمجان دیگر تمام کنید. ۳۵ دقیقه در فر بپزید. تخم مرغ را با ۱ قاشق شیر و اندکی نمک هم بزنید و سپس روی مواد بریزید و دوباره ۱۰–۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. قبل از سرو گوشت و بادمجان ۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان