روش تهیه خورش قیمه لذیذ با کوفته قلقلی

  چهارشنبه، 13 بهمن 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه خورش قیمه لذیذ با کوفته قلقلی
خورش قیمه با گوشت قلقلی یکی از سریع ترین روش های تهیه خورشت قیمه می باشد زیرا خیلی زود آماده می شود و می توانید در کمترین زمان ممکن یک خورش خوشمزه و خوش رنگ داشته باشید. اما خورش قیمه یکی از خورشت های سنتی ایرانی می باشد که با پلو زعفرانی میل می شود و در بیشتر مراسمات و مجالس استفاده می شود.

خورش قیمه با گوشت قلقلی یکی از انواع خورشت های خوشمزه و ساده ایرانی است که نسبت به خورش قیمه سنتی خیلی سریعتر آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خورش قیمه با کوفته قلقلی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • لپه ۱ لیوان
  • پیاز ۲ عدد
  • لیمو عمانی ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • چوب دارچین وگلاب به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه با کوفته قلقلی

یکی از پیازها را خورد کرده در روغن تفت میدهیم تاطلایی رنگ بشود زردچوبه وفلفل سیاه اضافه میکنیم وکی تفت داده ورب هم را اضافه کرده سرخ میکنیم تا ازخامی دربیاید وخورشتمان خوش رنگ وخوش طعم بشود.سپس لپه را به خورشت اضافه کرده یک ذره تفت میدهیم بعد آب میریزیم ومیگذاریم نیم پز بشود.

گوشت چرخ کرده را بایک عددپیاز کوچک رنده شده که آبش را گرفتیم باکمی نمک مخلوط کرده و ورز میدهیم تاخوب بهم بچسبند وکف دستمان به اندازه فندق برداشته وقلقلی میکنیم ودرصورت تمایل کمی در روغن تفت میدهیم تا وا نروند وداخل خورشت میریزیم ومیگذاریم بپزند.

بعدازاینکه کوفته قلقلی ها کمی پختند لیموعمانی ویک تیکه کوچک چوب دارچین ونمک را اضافه میکنیم و میگذاریم خورشتمان باحرارت کم جابیفتد ودرآخر گلاب وزعفران دم کرده را اضافه کرده وبعدازچندتاقل زدن خورشت را خاموش میکنیم.سیب زمینی ها را سرخ کرده وباخورشت سرو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی روش دوم

  • لپه ۱ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی روش دوم

ابتدا لپه را بهتر است از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر نیز پخته شود سپس داخل قابلمه ریخته و بگذارید چند جوش بخورد و کف آن را دور بریزید و آبکش کنید. گوجه فرنگی را با پوست و یا بدون پوست پوره و یا رنده ریز کنید.

داخل قابلمه کمی روغن و زردچوبه ریخته تا داغ شود سپس یکی از پیازها را که بهتر است از سایز بزرگ استفاده کنید نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس لپه را به همراه رب اضافه کنید و تفت دهید دقت کنید لپه نباید زیاد تفت بخورد وگرنه دیرپز می شود و بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا رب و پوره خوش رنگ شوند و بوی خامی رب از بین برود و در ادامه چند لیوان آبجوش بریزید و صبر کنید تا لپه پخته شود.

در ادامه یکی از پیازهای باقی مانده را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و با گوشت و ادویه ها مخلوط کنید و بعد خوب ورز دهید و از مواد به اندازه دلخواه گوشت قلقلی درست کنید و داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود و بعد گوشت قلقلی ها را سرخ کنید اگر زمان کافی دارید می توانید کمی به گوشت استراحت دهید تا منسجم تر شود.

در ادامه لیموعمانی ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود و بعد به همراه گوشت قلقلی به خورشت اضافه کنید و نمک آن را اندازه کنید و صبر کنید تا کمی خورشت جا افتاده و روغن بی اندازد سپس به همراه پلو میل کنید. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (223 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت