روش تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی

  یکشنبه، 05 تیر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی
خوراک لوبیا چشم بلبلی غذایی خوشمزه و با ارزش غذایی زیاد است. در ادامه با دستور پخت خوراک لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی و قارچ مرحله به مرحله آشنا میشوید.

استفاده از لوبیا چشم بلبلی در رژیم به شما کمک می کند سلول های بدن شما سالم بماند و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود. خوراک لوبیا چشم بلبلی یکی از خوراک های خوشمزه، کامل و مقوی است که می تواند رقیب خوبی برای خوراک لوبیا چیتی باشد. شما در تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی آزاد هستید. می توانید این غذا را با سیب زمینی، مرغ و گوشت چرخ کرده تهیه کنید و به عنوان وعده اصلی همراه با نان سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی

  • لوبیا چشم بلبلی ۱.۵ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • نعنا خشک ۱ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی

ابتدا لوبیا چشم بلبلی را باید از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود. داخل قابلمه مورد نظر پیاز را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی زردچوبه فلفل سیاه خوب تفت دهید تا سبک شود سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا رب خوش رنگ شود.

در ادامه لوبیا را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید سپس آب روی لوبیا ریخته و ابتدا اجازه دهید به جوش بیاد بعد از به جوش آمدن در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا لوبیا ها پخته شوند.در اواسط پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن کمی تفت داده سپس به لوبیا چشم بلبلی اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک جا بیفتد و آب آن کم شود. در انتهای کار نمک خوراک را اندازه کنید و داخل ظرف سرو کشیده و روی آن را با نعناع خشک و کمی پیاز داغ تزئین کنید و به همراه نان تازه میل کنید.

خوراک لوبیا چشم بلبلی

مواد لازم خوراک لوبیا چشم بلبلی با گوشت چرخ کرده

  • ۲ فنجان لوبیا چشم بلبلی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن
  • ۱ عدد پیاز
  • ۴ حبه سیر
  • ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گاو یا بره
  • ادویه به میزان لازم (زیره، هل، دارچین، برگ بو، نمک و فلفل)
  • ۱ عدد گوجه فرنگی خردشده
  • ۱۷۰ گرم رب گوجه فرنگی
  • ۲ فنجان آب
  • گشنیز خردشده

چگونگی پخت خوراک لوبیا چشم بلبلی با گوشت چرخ کرده

  1. لوبیا چشم بلبلی را بین ۶ تا ۸ ساعت در آب خیس کنید.
  2. با سرخ کردن سیر و پیاز شروع کنید. قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و در آن ۲ قاشق غذاخوری روغن بریزید.
  3. بعد از این که روغن کمی حرارت دید، سیر و پیاز را اضافه کنید و تفت دهید.
  4. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با همه ادویه ها تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
  5. در این مرحله، رب گوجه فرنگی و خود گوجه را اضافه و با گوشت مخلوط کنید.
  6. روی گوشت آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه پخته شود. در حین پخت، کمی گشنیز خردشده به آن اضافه کنید.
  7. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه لوبیا چشم بلبلی خیس شده را اضافه کنید و مقداری آب در خورش بریزید.
  8. بعد از این مرحله، خورش باید ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا لوبیا به خوبی پخته شود و خورش جا بیفتد.
  9. خورش لوبیا چشم بلبلی با گوشت چرخ کرده آماده است و می توانید با برنج آن را نوش جان کنید.

لوبیا چشم بلبلی چه خاصیتی دارد؟

هر صد گرم لوبیا چشم بلبلی ۱۳ کالری دارد. این دانه های باارزش، مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، ویتامین های گروه ب و پروتئین را در دل خود جا داده است، همچنین سرشار از نشاسته، انواع امینواسید ها و … است.از فواید لوبیا چشم بلبلی می توان به زیبایی و جوان سازی پوست و مو اشاره کرد. ویتامین A موجود در لوبیا چشم بلبلی موجب ترمیم پوست می شود و به کاهش روند پیری آن کمک می کند.گنجاندن لوبیا چشم بلبلی در رژیم غذایی روزانه شما راه حل بسیار عالی برای جلوگیری از ریزش مو است. این حبوبات، غنی از چندین پروتئین حیاتی و روی و مس می باشد؛ بنابراین می توانید آن را برای کمک به رشد موی خود و جبران ریزش مو ها و جلوگیری از طاسی، مصرف کنید.لوبیا چشم بلبلی دربردارنده ترئونین می باشد که تولید آنتی بادی ها در بدن را افزایش می دهد و از این طریق به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

لوبیا چشم بلبلی، کلسترول خون ما را کنترل می کند.همچنین اضافه کردن لوبیا چشم بلبلی به رژیم غذایی روزانه شما کمک می کند تا ترکیبات سمی و اکسیژن آزاد شده رادیکال های آزاد را از بین ببرید. این به حفظ سلامت بدن شما کمک خواهد کرد.لوبیا چشم بلبلی، به دلیل داشتن فیبر حل شدنی بالا، ماده ای عالی برای کنترل قند خون و بیماران دیابتی است.

این ماده، غنی از آهن است که به جلوگیری از کم خونی و خستگی های مفرط کمک می کند. خوردن این مواد به طور مرتب کمک می کند تا هموگلوبین شما افزایش یابد و اکسیژن را به تمام سلول های بدن، بافت ها و اندام های تان منتقل می کند و مانع از احساس ضعف و خستگی می شود.پتاسیم موجود در این ماده غذایی، سبب کاهش استرس و اضطراب روزانه می شود. همچنین به حفظ سلامت قلب، قدرت عضلات، متابولیسم بدن، تعادل آب بدن، بهبود عملکرد سیستم عصبی و الکترولیت بدن کمک می کند. لوبیا چشم بلبلی، ماده ای کم چرب و کم کالری است که برای کاهش وزن بسیار مفید است. سدیم موجود در این سبزیجات نیز بسیار پایین است. به علاوه، لوبیا چشم بلبلی، کاملا بدون کلسترول است. همه این ها، این لوبیا را به انتخاب تغذیه ای عالی برای افراد دچار اضافه وزن تبدیل می کند تا بتوانند لاغر شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان