روش تهیه کوفته بوقلمون و پسته با سس انار

  جمعه، 09 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه کوفته بوقلمون و پسته با سس انار
کوفته بوقلمون با سس مخصوص به زمان پخت کمی نیاز دارد و با سس مخصوص لیمو و روغن کنجد، طعم جدید و لذیذی به شما هدیه می دهد. این کوفته قلقلی ها در فر پخته می شوند و نیازی به سرخ کردن ندارند. در ادامه با طرز تهیه کوفته بوقلمون و پسته با سس انار در ساعد نیوز همراه ما باشید . . .

کوفته بوقلمون یکی از انواع کوفته ها می باشد که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و فوق العاده یک غذای جذاب و سریع است برای کسانی که از گوشت بوقلمون استفاده می کنند. گوشت بوقلمون بسته به نوع پرورشی بودنش در دو رنگ سفید و قرمز موجود است و در اورپا بسیار محبوب است و جایگزین خوبی برای گوشت قرمز شده است. البته در ایران به ندرت استفاده می شود اما به خاطر خواص خوبی که دارد کم کم در بین فرهنگ ایرانی جا افتاده و استفاده از آن زیاد شده است در نظر داشته باشید بوقلمون پرورشی نسبت به صنعتی امگا ۳ بیشتری دارد همچنین با مصرف گوشت بوقلمون به دلیل داشتن پروتئین بالا احساس سیری طولانی مدت در افراد می شود. شما با جدا کردن چربی و یا همان پوست بوقلمون خوراک سالم تر و کم چرب تری خواهید داشت. این کوفته خوشمزه را می توانید همراه با نان و پلو میل کنید. امروز در ساعد نیوز کوفته بوقلمون و پسته با سس انار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کوفته بوقلمون و پسته با سس انار

  • گوشت بوقلمون چرخ کرده ۱ کیلوگرم
  • پیاز رنده شده ۱ عدد
  • پودر پسته ۱.۵ پیمانه
  • پودر سوخاری ۱/۴ پیمانه
  • ریحان خردشده ۳ پیمانه
  • ترخون خردشده ۱ پیمانه
  • گشنیز خردشده ۱ پیمانه
  • آبلیمو ۱ قاشق سوپ خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر زیره ۱ قاشق چای خوری
  • نمک ۲ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • دانه انار برای تزیین به مقدار لازم
  • مواد لازم آب انار
  • ۲ پیمانه رب انار
  • ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوفته بوقلمون و پسته با سس انار

پیاز، پودر پسته، پودر سوخاری، ریحان، ترخون، گشنیز، آب لیمو، پودر زیره، نمک و فلفل را داخل ظرف غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شده و شبیه خمیر شوند. خمیر حاصل را داخل یک کاسه مناسب بریزید. گوشت بوقلمون و تخم مرغ را هم اضافه کنید. مواد را با دست خوب ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود. ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه تا یک شبانه روز داخل یخچال بگذارید.

بعدازاین که ظرف را از یخچال خارج کردید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. مایه را به صورت دایره هایی اندازه ی گردو درآورید و داخل سینی فر بچینید. سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرا دهید تا کوفته ها بپزند.

در این میان مواد لازم برای سس را داخل یک تابه بزرگ بریزید و آن را به مدت ۵-۳ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از آماده شدن کوفته ها، آن ها را داخل سس قرار دهید. کمی صبر کنید تا سس به خورد کوفته ها برود. موقع سرو، کوفته ها را همراه با سس داخل ظرف موردنظرتان بریزید، آن را همراه با دانه های انار تزیین و سرو کنید.

کوفته بوقلمون و پسته با سس انار


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان