روش تهیه کوفته هویج لذیذ

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کوفته هویج لذیذ
کوفته هویج یکی از انواع غذاهای قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته هویج در ادامه با ما همراه باشید.

کوفته هویج یکی از انواع کوفته های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که اصالتا متعلق به شهر کرمانشاه می باشد با مواد متنوعی تهیه می شود. این کوفته هم مانند دیگر کوفته های ایرانی از مواد غذایی متنوعی تهیه می شود و پخت آن کمی زمانبر است. البته طعم فوق العاده خوشمزه این کوفته به زمان گذاشتن برای پخت آن می ارزد، برای مشاهده این آموزش آشپزی کرمانشاهی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوفته هویج

  • گوشت چرخ کرده :نیم کیلو
  • هویج:300 گرم پخته وچرخ شده
  • آرد نخودچی:3 قاشق غذا خوری
  • پیاز:1 عدد رنده شده
  • تخم مرغ :1عدد
  • نمک ، فلفل و زردچوبه :به میزان لازم
  • دارچین:1 قاشق مربا خوری
  • روغن سرخ کردنی :به میزان لازم

کوفته هویج

مواد لازم برای سس کوفته هویج

  • رب گوجه :1 قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ:1 قاشق غذاخوری
  • شکر :1 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو :2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل :بمقدار کافی
  • زعفران دم کرده:1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه کوفته هویج

داخل کاسه ای گوشت ، هویج و پیاز رنده شده را به همراه آرد نخودچی ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، تخم مرغ و پودر دارچین خوب مخلوط کرده تا حسابی چسبندگی پیدا کند.بعد به اندازه یک تخم مرغ از مواد برداشته و آنرا در دست خوب شکل میدهیم. سپس کوفته ها را داخل روغن داغ سرخ میکنیم.

داخل قابلمه ای یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.بعد 2 لیوان آب به همراه مقداری نمک ،فلفل و زعفران و نیز مقداری شکر و ابلیمو را به رب اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیایند.بعد از جوش امدن سس ،کوفته ها را درون آن قرار دهید طوری که سس روی کوفته ها قراربگیرد.بگذارید کوفته ها یک ربع با حرارت ملایم و در باز بپزد.بعد در ظرف را ببندید و اجازه دهید کوفته ها 10 دقیقه دیگر بپزند.سس باید غلیظی شود.

مواد لازم برای تهیه کوفته هویج روش دوم

  • هویج ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • آرد نخودچی ۲ ق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • آلو ۵ عدد
  • پیاز ۳ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سبزی معطر یا نعناع ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته هویج روش دوم

ابتدا ۱ عدد از پیاز ها را بشورید و با رنده ریز یا غذاساز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید تا باعث شل شدن مواد نشود. هویج ها را بشورید و به صورت خام رنده کنید و در کاسه مناسب هویج را با پیاز و گوشت چرخ کرده بریزید و با دست ورز بدید تا مواد مخلوط و منسجم شود. سپس ادویه ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و سبزی معطر یا نعناع خشک را به مواد اضافه کنید. سپس تخم مرغ، داخل مواد بریزید و خوب ورز دهید. در این مرحله آرد نخودچی را به مواد اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا منسجم و سفت شود.

یکی دیگر از پیاز ها را خرد کنید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سپس داخل قابلمه مناسب همراه به مقداری روغن بریزید و تفت دهید تا سبک شود. رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود. بعد از باز شدن رنگ رب به مقدار ۳ لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید قل بزند. می توانید مقداری زرشک داخل سس بریزید تا ترش تر شود.

پیاز را بشورید و در تابه تفت دهید و سرخ کنید. مواد را از یخچال خارج کنید و مقداری از مخلوط را اندازه یک نارنگی بردارید و کف دست بگذارید و آن را روی دست باز کنید و مقداری پیاز داغ تهیه شده و یک عدد آلو وسط گوشت قرار دهید. سپس گوشت را با دست فرم دهید و گرد و فشرده کنید تا شکل بگیرد. می توانید کوفته ها را داخل پیاز سرخ کنید و همه طرف آن را طلایی کنید. می توانید کوفته ها را بدون سرخ شدن به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود. سپس آن ها را به آرامی داخل سس درست شده داخل قابلمه قرار دهید و شعله را ملایم کنید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید تا کوفته ها بپزد. بعد از پخته شدن کوفته ها آن ها را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (352 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (247 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (123 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (103 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (88 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (46 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (40 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (35 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (31 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت