روش تهیه کوکو نودل فوری و ساده

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه کوکو نودل فوری و ساده
کوکو نودالیت یکی از خوشمزه ترین کوکوها می باشد که اگر به نودالیت علاقه داشته باشید می تواند غذای مورد علاقه شما باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو نودالیت در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کوکو یکی از ساده ترین غذاهای سرخ کردنی ایرانی است. تابه حال دستور پخت چند نوع کوکو را در مجله آشپزی بهار به شما آموزش داده ایم. ویژگی کوکو این است که دست شما برای خلاقیت کاملا باز است و با تغییر مواد تشکیل دهنده می توانید کوکوهای متنوع و جالبی درست کنید. کوکو یکی از ساده ترین غذاهای سرخ کردنی ایرانی است که در پخت آن دست شما برای خلاقیت کاملا باز است و با تغییر مواد تشکیل دهنده آن می توانید کوکوهای متنوع و جالبی درست کنید. نودل نیز یک غذای رشته ای آسیایی است که در آشپزی کشورهای شرق آسیا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم برای کوکوی نودل

  • نودل:4 بسته
  • کدو :2 عدد
  • بادمجان :2 عدد
  • قارچ :200 گرم
  • کنجد :2 قاشق سوپخوری
  • سس سویا :2 قاشق سوپخوری
  • تخم مرغ :3 عدد
  • روغن، نمک و فلفل:به مقدار لازم
  • پیازچه :3 ساقه

طرز تهیه کوکوی نودل

ابتدا کدو ، بادمجان ، پیازچه و قارچ را نگینی خرد نمایید ، بادمجان ها را در آب و نمک بریزید تا تلخی آن گرفته شود.نودل را در آب جوش بریزید و بعد از اینکه نرم شد آبکش کنید.

تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید تا گرم شود ، بامجان ها را آبکش کرده و بعد از خشک کردن به همراه کدو داخل روغن سرخ کنید.در ادامه پیازچه و قارچ را افزوده و اجازه دهید همه مواد سرخ شده و بپزد، حالا نمک و فلفل را افزوده و سس سویا را هم بریزید.در آخر کنجد را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.نودل پخته شده و مخلوط بادمجان را در کاسه ای بریزید و تخم مرغ ها را اضافه نمایید و همه مواد را بخوبی مخلوط کنید.در مرحله بعد قالب های مافین را چرب کرده و با مخلوط نودل پر کنید، سپس داخل فری که با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید.بعد از نیم ساعت آن ها را از فر خارج کرده و با مخلفات دلخواهتان سرو نمایید.میتوانید به جای استفاده از فر مواد را داخل تابه بریزید و سرخ نمایید، اگر دیدید مواد شل شد کمی آرد اضافه کنید.

کوکو نودل

مواد لازم برای تهیه کوکو نودل با مرغ روش دوم

  • نودل ۲.۵ بسته
  • سینه مرغ ۳۰۰ گرم
  • هویج ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • ذرت به دلخواه ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا یا پارمسان ۱/۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو نودل فوری روش دوم

ایتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خیلی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه ریخته و با کمی فلفل سیاه و زردچوبه و سس خردل مزه دار کنید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند. قارچ ها را بشورید و به صورت مکعبی خرد کنید.

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. در ادامه مرغ ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بعد قارچ های خرد شده را به همراه کمی آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها در طول پخت سیاه نشوند.

در ادامه سیر خرد شده را به همراه ادویه ها به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شوند. در ادامه هویج نیم پز شده و فلفل دلمه خرد شده و ذرت را اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید. سپس آرد را افزوده و با مواد تفت داده تا بوی خامی آرد گرفته شود.

در ادامه مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. داخل قابلمه ای آب ریخته تا به جوش بیاید. نودل ها را کمی خرد کنید و به همراه ادویه ای آن داخل آب ریخته و بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و اجازه دهید تا سرد شود. تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید تا از لختگی خارج شود.

وقتی تخم مرغ ها خوب هم خوردند باید مواد مرغی و نودل ها و به دلخواه پنیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود و بعد مواد را داخل تابه پهن کنید و درب تابه را قرار دهید. وقتی اطراف کوکو طلایی شد، درب کوکو را بردارید و آن را کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر پخته و طلایی شود.اگر دوست دارید این کوکو را به صورت رژیمی در فر تهیه کنید باید کمی کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و در فر ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و در انتها گریل را روشن کنید. کوکو نودل ما آماده شده است نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو نودل با مرغ

  1. می توانید از سوسیس یا ژامبون نیز استفاده کنید.
  2. وقتی مواد را به تخم مرغ اضافه کردید احساس کردید تخم مرغ مواد کم است می توانید ۱ تخم مرغ را جدا بزنید و نصف آن را اضافه کنید.
  3. سبزیجات قابل تغییر هستند.

کوکو نودل با مرغ

مواد لازم برای تهیه کوکو نودل با مرغ روش سوم

  • سینه مرغ: یک عدد
  • تخم مرغ: سه عدد
  • پیازچه: دو یا سه ساقه
  • گشنیز: یک دسته کوچک
  • جعفری: یک دسته کوچک
  • پنیر پیتزا: ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد
  • قارچ: شش عدد
  • نودل آماده: دو بسته
  • روغن بهار الماس: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرچوبه به میزان لازم

دستور پخت کوکو نودل با مرغ روش سوم

برای تهیه کوکو نودل ابتدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز درشت، نمک، فلفل، زرچوبه و یا هر طعم دهنده دلخواهی در قابلمه بریزید و یک لیوان آب روی آن ها ریخته و صبر کنید تا مرغ به مدت یک ساعت بپزد.

مرغ پخته را از قابلمه خارج کنید و بعد از سرد شدن، آن را به صورت دلخواه کاملا خرد کنید. برای این کار می توانید با دست مرغ را ریش ریش کنید و یا آن را در خردکن بریزید. هر چه مرغ ریزتر باشد، به خوشمزه تر شدن و بافت بهتر کوکو کمک می کند.قارچ ها را به خوبی بشویید و ریز خرد کنید.

در یک تابه مقدار کمی روغن بهار الماس بریزید و قارچ و مرغ خردشده را با حرارت کم سرخ کنید. سپس جعفری، گشنیز و پیازچه را خرد کنید و به مرغ اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر سرخ کنید.در مرحله بعد برای پختن نودل آماده را در یک قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد نودل ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید دو الی سه دقیقه در آب بجوشد. سپس آن را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود.

زمانی که نودل خنک شد، آن را در یک ظرف بریزید، تخم مرغ ها را هم بزنید و به همراه نمک، فلفل و زرچوبه به ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.وقتی همه مواد آماده شد به سراغ آخرین مرحله دستور پخت کوکو نودل بروید که سرخ کردن است. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و در آن روغن بهار الماس بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مخلوط نودل و تخم مرغ را داخل تابه بریزید و سپس مخلوط مرغ و قارچ را روی آن بریزید و در نهایت پنیر پیتزا را اضافه کنید.

چند ثانیه اول حرارت را زیاد کنید تا تخم مرغ ببندد. سپس برش دلخواه خود را به کوکو بزنید و در تابه را روی آن بگذارید و حرارت را کم کنید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کاملا سرخ شود. می توانید تابه را در انتها در فر بگذارید و شعله بالا را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (551 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان