روش تهیه کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی

  شنبه، 11 تیر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی
یکی از غذاهای خانگی که بسیار در میان ایرانیان پر طرفدار است کتلت است. معمولاً کتلت به چند روش تهیه می‌گردد و افرادی که تمایلی به خوردن گوشت قرمز ندارند آن را با گوشت مرغ تهیه می‌کنند. از جمله مزیت‌هایی که این غذا نسبت به کتلت گوشت دارد پخت سریع‌تر، سالم‌تر بودن گوشت و قیمت مناسب آن است.

کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و ترد ترین کتلت ها به حساب می آید. کتلت مرغ هم برای وعده نهار یا شام و یا میزهای فینگر فودمون قابل تهیه است. شما می توانید کتلت مرغ را هم با سیب زمینی خام و یا آبپز تهیه کنید و همچنین می توانید پنیر پیتزا وسطش بگذارید و سرخ کنید. امروز در ساعد نیوز دو روش تهیه کتلت مرغ و سیب زمینی خوشمزه را با هم یاد می گیریم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی

  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • سینه مرغ ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر سوخاری ۱ لیوان
  • نمک و فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری، پودرسیر،تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل قابلمه بگذارید تا آبپز شود. سپس پیاز را شسته و رنده ریز بزنید و آب پیاز را کاملا بگیرید. سینه مرغ را توسط چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کنید و با با پیاز رنده شده مخلوط کنید تا بوی زهم مرغ را بگیرد.

سیب زمینی ها را بعد از آبپز شدن رنده درشت بزنید سپس با مخلوط سینه مرغ و پیاز هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس تمام ادویه ها را به همراه ۱ قا غذاخوری پودر سوخاری اضافه کنید و هم زده. برای اضافه کردن تخم مرغ آن را ها را یکباره اضافه نکنید چون باتوجه به سایزهای مختلف تخم مرغ ممکن است ۱ دونه تخم مرغ بخواهد پس تخم مرغ اول را اضافه کنید و مواد را ورز دهید اگر چسبندگی مواد کم بود تخم مرغ را دوم را اضافه کنید در حدی باشد که داخل دست فرم بگیرد.

ابتدا داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه ریخته و از مواد کتلت به اندازه دلخواه بر میداریم و داخل پودر سوخاری خوب میغلطانیم سپس داخل روغن داغ سرخ می کنیم تا طلایی و برشته شود. کتلت مرغ ما حاضر است آن را با نان ساندویجی یا برنج میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی

  1. سیب زمینی را در حدی آبپز کنید که پخته شود و له و زیاد نرم نشود.بعد از پخت سیب زمینی پوستش را گرفته و بگذارید ۲ ساعت تا خنک شود وگرنه کتلت خمیر می شود و همچنین باعث جذب کمتر روغن و امکان پاشیدن کتلت را بسیار کم می کند.
  2. در کتلت مرغ بنا به ذائقه خود می توانید از انواع ادویه ها استفاده کنید.
  3. برای عطر بیشتر می توانید به دلخواه کمی سبزی معطر اضافه کنید.
  4. فقط لایه نازکی آرد سوخاری رو کتلت مرغ باشد نه بیشتر.
  5. با این میزان حدود ۲۰ عدد کتلت مرغ خواهید داشت.

 کتلت مرغ چرخ کرده با سیب زمینی

مواد لازم برای کتلت مرغ چرخ کرده خام با سیب زمینی روش دوم

  • ران مرغ بدون استخوان 500 گرم
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • سیب زمینی 2 عدد متوسط
  • آرد سوخاری 3 ق غذا خوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • جعفری تازه 100 گرم
  • نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده 3 ق غذا خوری
  • ادویه کاری و پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ چرخ کرده خام با سیب زمینی روش دوم

ابتدا مرغ ها را به خوبی با آب سرد بشویید و بعد آن ها را به شکل نواری و نازک با چاقو برش دهید و سپس برش های نواری شده و نازک مرغ را درون چرخ گوشت بریزید و خوب آن ها را چرخ کنید تا به خوبی مرغ ها چرخ و له شوند. دقت داشته باشید در صورت دسترسی نداشتن به چرخ گوشت می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید و مرغ را به خوبی درون غذاساز میکس کنید و بعد آن را درون ظرف نسبتاً بزرگی بریزید.

پیاز و سیب زمینی ها را هم با آب سرد شسته و به طور کامل پوست بگیرید سپس آن ها را با تیغه ریز رنده، رنده کنید و بعد پیاز را پس از رنده کردن به طور کامل آب آن را بگیرید و سپس آن را به مرغ چرخ کرده خود اضافه کنید و آن را به خوبی با قاشقی مخلوط کنید تا با مرغ شما ترکیب شود و بعد به آن ها مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و فلفل قرمز را به همراه مقداری ادویه کاری و پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید و مجدد ادویه ها را نیز با مواد ترکیب کنید تا خوب مزه دار شوند و در آخرین مرحله آب سیب زمینی رنده شده را هم بگیرید و بعد به مواد اضافه کنید و این بار با دست خود شروع به چنگ زدن و ورز دادن مواد کنید تا مواد مقداری منسجم شوند.

پس از آنکه مواد مقداری منسجم و یکدست شدند اکنون نوبت اضافه کردن زعفران دم کرده است پس آن را نیز به مواد خود اضافه کنید و کمی مجدد با مواد خود ورز دهید تا همه جای مواد به زعفران آغشته شود و بعد آرد سوخاری را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و در هر سری با دست خود مجدد مقداری مواد را با یکدیگر ورز دهید.

در این مرحله جعفری ها را نیز به خوبی با آب سرد بشویید و بعد به شکل ساطوری شده و ریز آن ها را خرد کنید سپس آن را نیز به همراه تخم مرغ ها به مواد خود اضافه کنید و بعد آن ها را با قاشقی به خوبی هم بزنید تا مایه کتلت شما به خوبی آماده شود.

در مرحله آخر نیز ماهیتابه ای برداشته و درون آن مقداری روغن بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا مقداری داغ و گرم شود و بعد کمی از مایه کتلت را برداشته و درون ماهیتابه بریزید و حرارت آن را متوسط کنید و بعد به هر تیکه آن درون ماهیتابه با پشت قاشق شکل دهید و بعد از آن هم کتلت مرغ شما آماده سرو است آن را درون ظرف مورد نظر خود برای سرو قرار دهید و میل کنید. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان