دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کیک ادویه دار کشمشی 

دوشنبه، 24 مرداد 1401
کیک کشمشی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان کیک عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ادویه دار کشمشی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک کشمشی یکی از پر طرفدارترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد که از کشمش و گردو برای تهیه آن استفاده شده تاریخچه این کیک حداقل ۱۰۱۰-۹۷۰ سال قبل از میلاد برمی گردد و یکی از کیک های خوشمزه در عصرانه و صبحانه به حساب می آید شما می توانید از هر نوع کشمش که دوست دارید در تهیه این کیک استفاده کنید. به دلخواه گردو یا شکلات چیپسی نیز می توانید اضافه کنید. اما یک نوع کیک کشمشی در آمریکا در زمان جنگ داخلی این کشور در سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۱ وجود داشت که نوعی کیک آبپز بود بدین صورت که تمام مواد کیک جوشانده و سپس پخته می شد. شما با تهیه این کیک می توانید از خواص خوب کشمش نیز بهرمند شوید خواصی همچون کالری کم، مفید برای سلامتی، درمان کم خونی، درمان نفخ شکم، سلامت لثه و دندان ها و هزاران خواص خوب دیگر. امروز در ساعد نیوز کیک ادویه دار کشمشی ساده و نرم و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک ادویه دار کشمشی

  • آرد ۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آب ۲ پیمانه
  • شکر ۱۵۰ گرم
  • کشمش ۱۵۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر دارچین ۲ قاشق چای خوری
  • پودر هل ،زنجبیل،میخک(ازهرکدام) نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ادویه دار کشمشی

ابتدا ۲ پیمانه آب را داخل قابلمه ریخته وشکر ،کره،پودر هل ،دارچین،میخک وکشمش را بهش اضافه میکنیم سپس زیر شعله را روشن کرده ومواد را هم میزنیم تا شکر حل وکشمشها نرم شده و عطر ادویجات در بیادتا حد یک جوش که زد خاموش میکنیم واجازه میدهیم که کاملآ خنک بشود خنک که شد ۲عدد تخم مرغ را به مواد مایع مان اضافه کرده وبا هم زن دستی کمی مخلوط میکنیم تا ترکیب بشوند وتخم مرغ از لختگی دربیاید درنهایت آرد وبکینگ پودر الک شده را به مواد مان اضافه کرده وبالیسک مخلوط میکنیم وداخل ظرف کیک را که با روغن چرب وآرد پاشی کردیم ریخته وداخل فر از قبل گرم سده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ تا ۱ساعت بسته به نوع فر اجازه میدیم تا بپزد ودر نهایت از فر که خارج کریم یک ساعت اجازه میدهیم تا خوب خنک بشود وسپس به راحتی از قالب خارج میشود نوشجان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI