روش تهیه لازانیا سوسیس ایتالیایی 

  جمعه، 27 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه لازانیا سوسیس ایتالیایی 
لازانیا با سوسیسِ مرغوب هم به خوشمزگیِ لازانیا با گوشت چرخ کرده است. می توانیم لازانیا را از روز قبل آماده کنیم ولی در فر قرار ندهیم. با دستور تهیه “لازانیای سوسیس” همراه ما باشید.

لازانیا سوسیس یکی از انواع لازانیا ها می باشد ولی برای دوست دارن سوسیس که بسیار محبوب است. لازانیا ها از پرطرفدارترین غذاها از خانواده پاستاها می باشند. شاید کمتر کسی باشد که طعم و مزه لازانیا را دوست نداشته باشد. همیشه عادت داریم در ایران، لازانیا را با سس بلونز تهیه می کنیم. اما این غذای خوشمزه را می توان با انواع سس ها پخت و از طعم عالی همه آنها لذنت برد.

مواد لازم لازانیا سوسیس ایتالیایی

  • 450 گرم سوسیس ایتالیایی
  • 1 حبه سیر، خرد شده
  • 400 گرم گوجه فرنگی
  • 2 قاشق چایخوری ریحان خشک
  • 1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
  • 2.5 قاشق چایخوری نمک تقسیم شده
  • 170 گرم رب گوجه فرنگی
  • حدود 10 تا 12 ورقه هاي لازانیا
  • 3 فنجان پنیر ریکوتا
  • 1/3 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
  • 4 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
  • 2 شماره تخم مرغ بزرگ
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • 450 گرم پنیر موزارلا، رنده شده یا نازک

روش تهیه لازانیا سوسیس ایتالیایی

فر رابا دمای 375 فارن هایت گرم کنید.دریک ماهیتابه، سوسیس را بـه آرامی سرخ کنید. چربی اضافی را تخلیه کنید سیر، گوجه فرنگی، ریحان، پونه کوهی، 1/2 قاشق چایخوری نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.بدون درب بـه مدت 30 دقیقه بجوشانید و اگر خیلی غلیظ شد کمی آب بـه ان اضافه کنید.دریک قابلمه بزرگ، آب نمک را بـه جوش بیاورید. رشته هاي لازانیا را اضافه کنید و طبق دستور بسته بپزید.دریک کاسه، پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان، جعفری، تخم مرغ، 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل رابا هم مخلوط کنید.

کف یک تابه یا قالب یک لایه از لازانیا را قرار دهید.لایه لازانیا رابا یک لایه پنیر موزارلا بپوشانید و سپس نیمی از مخلوط ریکوتا رابا قاشق روی موزارلا بریزید. نیمی از سس گوشت را روی لایه پنیر ریکوتا بریزید. لایه ها را تکرار کنید و با پنیر موزارلا خاتمه دهید.بـه مدت 30 تا 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید.لازانیا را از فر خارج کرده و چند دقیقه قبل از سرو اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

مواد لازم برای لازانیا سوسیس ایتالیایی روش دوم

  • ۱۷۰ گرم لازانیا
  • ۵۰۰ گرم سوسیس ایتالیایی
  • یک عدد پیاز متوسط خردشده
  • دوسوم پیمانه گوجه فرنگی خردشده
  • نصف پیمانه آب مرغ
  • یک قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • ۴۰۰ گرم پنیر ریکوتا
  • ۳۰۰ گرم اسفناج ریز
  • دو پیمانه پنیر موزارلا خردشده

طرز تهیه لازانیا سوسیس ایتالیایی روش دوم

لازانیا را در آب جوش بپزید تا نرم شود؛ اما وسط آن همچنان کمی ترد باشد. لازانیا را آبکش کنید و روی حوله آشپزخانه قرار دهید. سوسیس را برش دهید و با کمی روغن تفت دهید. بعد از یک تا دو دقیقه، پیاز خردشده را اضافه کنید و اجازه دهید که پیاز سبک شده و سوسیس کمی سرخ شود. گوجه فرنگی ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و در ادامه آب مرغ، ادویه ایتالیایی و نمک و فلفل را اضافه کنید تا این مخلوط مزه دار شود.

ریکوتا، یک پیمانه موزارلا و اسفناج ها را در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید. کف آرام پز را با کمی روغن زیتون چرب کنید. یک پیمانه مخلوط گوجه فرنگی و سوسیس را در کف آن بریزید. یک لایه لازانیا روی آن قرار دهید. این روند را لایه لایه تکرار کنید و در لایه آخر یک ردیف لازانیا بچینید و هر آنچه از مایه گوجه فرنگی باقی مانده است، روی آن بریزید. مابقی موزارلا را روی آن بپاشید و بگذارید برای سه تا چهار ساعت بپزد. در ۳۰ دقیقه آخر، پارمزان را روی لازانیا بریزید. این غذای لذیذ را می توانید در فر نیز تهیه کنید.

مواد لازم برای لازانیا سوسیس ایتالیایی روش سوم

  • ۴ عدد سیب زمینی شیرین
  • ۱ ۱/۴ پیمانه شیر
  • دو قاشق غذاخوری آب لیموترش
  • دو قاشق چایخوری پودر زیره سبز
  • ۲۱۰ گرم سوسیس
  • ۱۲ عدد ورقه لازانیا
  • روغن زیتون
  • ¼ پیمانه پیازچه خرد شده
  • ¼ پیمانه گشنیز تازه خرد شده
  • ۱۷۰ گرم پنیر چدار رنده شده

طرز تهیه لازانیا سوسیس ایتالیایی روش سوم

  1. فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه سس سیب زمینی شیرین، کف سینی فر یک لایه فویل قرار دهید، سیب زمینی ها را روی آن بچینید و به مدت یک ساعت در فر قرار دهید. سپس آنها را خارج کنید و پس از سرد شدن، پوست بگیرید. آنها را درون غذاساز بریزید. شیر، آب لیموترش و زیره سبز را اضافه و آنها را مخلوط کنید.
  2. در یک تابه بزرگ، سوسیس ها را ریز خرد کنید و حدود ۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. آنها را از روی حرارت بردارید و روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغنشان گرفته شود.
  3. لازانیا را در آب و کمی نمک بپزید تا کمی نرم شوند. آنها را با آب سرد آبکش کنید.
  4. کف یک ظرف پیرکس کمی روغن زیتون بریزید. یک لایه لازانیا بچینید، روی آن یک چهارم از سس سیب زمینی شیرین بریزید. روی آن، یک چهارم از مخلوط گشنیز و پیازچه بریزید و در لایه بعدی یک چهارم از پنیر چدار را اضافه کنید. سپس دوباره لازانیا بگذارید و همین مراحل را تکرار کنید. روی ظرف فویل بکشید و در فر بگذارید.
  5. ۴۰ دقیقه در فر بپزید و ۵ دقیقه آخر، فویل را بردارید تا سطح لازانیا نیز طلایی شود.
  6. پیش از سرو، ۲۰ دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان