دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

روش تهیه لوبیا پلوی خوشمزه با مرغ 

سه شنبه، 05 بهمن 1400
لوبیا پلو با مرغ یک غذای اصیل ایرانی است که جایگاه ویژه‌ای در سفره ایرانی‌ها دارد. عطر و طعم مخصوص این غذا، هوش را از سر آدم می‌برد. لوبیا پلو به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. برخی از افراد لوبیا پلو را با گوشت تکه‌ای یا گوشت چرخ کرده درست می‌کنند. در ادامه طرزتهیه لوبیا پلو با مرغ را می بینید.

لوبیا پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با گوشت مرغ ریش ریش شده، گوشت مرغ تکه ای مثل ران یا سینه کامل و گوشت مرغ قورمه ای به صورت خورشتی تهیه کنیم. همانطور که مطمئنا می دانید لوبیا پلو با روش سنتی با گوشت گوسفندی تکه ای درست می شود، البته کسانی که به هر دلیلی دوست ندارند از گوشت قرمز استفاده کنند، می توانند با این دستور لوبیا پلو را به روش رستورانی در منزل درست کنند، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای لوبیا پلو با مرغ

  • برنج 2 و 1/2 پیمانه
  • فیله مرغ 200 گرم
  • لوبیا سبز 250 گرم
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه پلویی به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه پوره شده 2 عدد

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

ابتدا لوبیاها را را بشورید، داخل آبکش بریزید و به اندازه ی تقریبا دو بند انگشت خرد کنید. سپس آن ها را آب پز کنید، داخل آبکش بریزید، روی آن آب سرد بریزید و اجازه دهید داخل آبکش بماند تا آب اضافی از آن خارج شود.

پیاز را پوست بکنید، ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید. فیله مرغ را به اندازه ی دلخواه خرد کرده و آن را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید، هم بزنید و تفت بدهید. بعد رب و پوره ی گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و خوب تفت دهید تا سرخ شود. در نهایت لوبیاهای پخته شده را به همراه زعفران دم کرده با همه ی مواد مخلوط کنید، کمی آب داخل آن بریزید، در تابه را بگذارید تا همه ی مواد خوب بپزند.

برنج را از چند ساعت قبل بشورید و با نمک خیس کنید. در قابلمه آب را بجوشانید و برنج را داخل آن بریزید تا بجوشد. وقتی برنج قد کشید و نیم پز شد آن را آبکش کنید، روی آن آب بریزید تا نمک برنج گرفته شود.

کف قابلمه کمی روغ بریزید. ته دیگ دلخواهتان (سیب زمینی حلقه حلقه شده) را کف آن بچینید. یک لایه برنج آبکش شده را روی ته دیگ بریزید، سپس یک لایه از مایه لوبیا پلو با مرغ را روی برنج بریزید و کمی دارچین و ادویه پلو روی آن بپاشید. لایه های بعدی را نیز به همین ترتیب تکرار کنید تا برنج و مایه لوبیا پلو تمام شود. آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. وقتی کمی بخار کرد روی آن کمی روغن بریزید.لوبیا پلو با مرغ آماده است. می توانید آن را با سالاد شیرازی سرو و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه

  1. به دلخواه برای خوش عطر و بو شدن در انتها می توانید چند برگ گل محمدی روی لوبیا بریزید.
  2. استفاده از رب و گوجه فرنگی در لوبیا به خوش رنگ شدن آن کمک می کند.
  3. همان طور که گفته شد می توانید مرغ را پخته و ریش ریش کنید سپس با مایه میانی تفت دهید و در پلو استفاده کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه