دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه موهیتو انبه ی لذیذ  

پنجشنبه، 20 مرداد 1401
موهیتو نوشیدنی سنتی کوبا است و با شکر، آبلیمو ترش، آب گازدار و نعناع درست می‌شود. ترکیب طعم شیرین شکر و عطر مرکبات و نعناع این نوشیدنی را ایده‌آل روزهای گرم تابستان کرده است. در این مطلب طرز تهیه موهیتو انیه را به شما آموزش خواهیم داد.

موهیتو از نوشیدنی های خوش عطروطعمی است که جزو موارد پرطرفدار در منوی کافه ها و رستوران ها به حساب می آید. این نوشیدنی که خاصیت زیادی دارد، یکی از بهترین گزینه های جایگزین نوشابه و سایر نوشیدنی های تجاری محسوب می شود. جالب اینکه، محبوبیت آن به حدی است که ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) به عنوان روز جهانی موهیتو نام گذاری شده است.

تاریخچه موهیتو

موهیتو یا در اصل موجیتو (mojito) که به آن «موخیتو» هم گفته می شود، یک نوشیدنی اصالتا کوبایی است. یک کوکتل که از ۵ ماده اصلی تشکیل شده است: نوشیدنی وایت رام، شکر، آب لیمو، آب سودا (آب گازدار) و نعناع. در موهیتو، برگ های نعناع، کوبیده و با شکر، آب سودا، آب لیمو و … ترکیب می شود.هر چند موهیتو را یک نوشیدنی کوبایی می دانند ولی معلوم نیست آیا کوبایی ها خودشان آن را ابداع کرده اند یا نسخه طرز تهیه موهیتو را از جای دیگری وام گرفته اند.

گفته می شود که سرخپوستان محلی آمریکای جنوبی، داروهای مختلفی برای بیماری های گرمازدگی داشته اند. یک روز قایقی که برای یک مهمانی شبانه به کوبا رفت، با موهیتو، به عنوان یک داروی موثر برگشت. البته نسخه اصلی موهیتو، به شکل امروزی نبوده و از گیاهان بومی آن منطقه در موهیتو استفاده می شده است. ولی به مرور این دستور به شکل متداول امروزی در آمده است.

برخی مورخان ادعا می کنند برده های آفریقایی که در قرن ۱۹ در مزارع نیشکر کوبا کار می کردند، در درست کردن موهیتو نقش اساسی داشته اند. در موهیتوی تولیدی به شیوه اصلی، معمولا از نیشکر استفاده می شود. موهیتو نیز یک نوشیدنی محبوب بین این بردگان بوده و آن ها این اسم را برای موهیتو انتخاب کرده اند.حتی موهیتو را نوشیدنی محبوب «ارنست همینگوی» نویسنده معروف آمریکایی دانسته اند و او را یکی از کسانی می دانند که قدم موثری در جهت معروف کردن این نوشیدنی برداشته است.

موهیتو معمولا در همه جای دنیا شناخته شده و سرو می شود. در بهترین هتل ها تا کافی شاپ های متوسط رو به پایین. تا جایی که این نوشیدنی به خاطر طعم خاص و دلپذیری که دارد، با میوه های دیگر هم تهیه و سرو می شود.

موهیتو توت فرنگی یا «رِد موهیتو» یکی از آن هاست که یک تنوع فوق العاده در زمینه طرز تهیه موهیتو به حساب می آید. موهیتو را با انواع میوه از موز و پرتقال تا هندوانه، انبه، کیوی و خیار هم می توانید درست کنید.

مواد لازم برای موهیتو انبه

  • انبه: یک پیمانه از قطعات ریز شده
  • آب آناناس: یک پیمانه
  • چای سبز کیسه ای: ۸ عدد
  • نعنا: یک شاخه
  • آب جوش: ۴ پیمانه
  • شکر: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • قطعات یخ: به تعداد لازم

طرز تهیه موهیتو انبه

  • قطعات انبه را همراه با آب آناناس درون دستگاه غذاساز ریخته و به صورت پوره درآورید و پوره را درون یخچال قرار دهید.
  • درون یک کاسه مقاوم به حرارت، آب جوش ریخته و چای های کیسه ای و شاخه نعنا را درون قرار داده و درب ظرف را بگذارید و ۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس درب ظرف را برداشته و چای های کیسه ای و شاخه نعنا را از درون آن بیرون آورید.
  • پس از اینکه مخلوط چای و نعنا خنک شد، مدت ۲ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید.
  • مخلوط را از یخچال بیرون آورده و آن را درون یک پارچ بریزید و مخلوط انبه و شکر را به آن اضافه کنید.
  • هنگام سرو، نوشیدنی را درون لیوان های پر از یخ بریزید و نوش جان کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک