روش تهیه مرغ سوخاری رژیمی لذیذ

  یکشنبه، 10 بهمن 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه مرغ سوخاری رژیمی لذیذ
در پخت این مرغ سوخاری رژیمی اصلا از روغن استفاده نمی شود و مرغ ها در فر، سوخاری و برشته می شوند. در بخش آموزش آشپزی با دستور طبخ این غذای رژیمی خوشمزه همراه ما باشید.

مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها حساب می شود اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و خوش طعم تر می باشد. این غذای خوشمزه از خوراکی های خیلی دلچسب و پرطرفداری است که می توان هر از چند گاهی در خانه تهیه کرد و از مضرات آن چشم پوشی کرد. در واقع این نوع از غذاها داخل منزل و با مواد اولیه تازه تهیه می شود و این موضوع سبب این میشود که خیلی بهتر و خوشمزه تر از رستوران ها و فست فودی ها باشد.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری رژیمی

  • فیله یا سینه مرغ ۴ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سویا سس ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • پودر سوخاری دلخواه ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

ابتدا باید مرغ را مرینت کنید تا مزه دار شود. برای مزه دار شدن مرغ ها باید بعد از خرد کردن در ابعاد دلخواه آن را بین دو نایلون قرار دهید و با بیفتک بکوبید تا کمی مرغ ها نازک شوند. پیاز را پوست بگیرید و خلالی کنید و به همراه مرغ و ادویه ها و روغن زیتون و سس سویا داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مرغ ها مزه دار شوند. برای ۱ ساعت بگذارید داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود.

در ادامه تخم مرغ را داخل یک کاسه ریخته و بزنید تا کمی از لختگی خارج شود. پودر سوخاری را نیز داخل یک بشقاب بریزید. حالا مرغ را از پیاز ها جدا کنید و ابتدا داخل تخم مرغ بعد در پودر سوخاری بغلطانید و در سینی فر قرار دهید و بعد ۱ ق غذا خوری روغن روی مرغ ها اسپری کنید و به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا مرغ ها سوخاری و ترد شود.

در ادامه برای پخت مرغ سوخاری در توستر باید توستر را پیش گرمایش کنید و بعد مرغ ها را روی سینی مخصوص توستر قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا مرغ ها سوخاری و ترد شود.برای پخت مرغ سوخای در تابه باید همانند مراحل قبل مرغ ها را سوخاری کنید و داخل تابه کمی روغن بریزید و با حرارت کم اجازه دهید تا مرغ ها سوخاری و طلایی شوند. نوش جان

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری رژیمی روش دوم

  • ۴ عدد سینه مرغ بدون استخوان
  • ۲ پیمانه پودر سوخاری
  • ۱ پیمانه آرد
  • ۵ عدد تخم مرغ هم زده
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ½ قاشق چایخوری پودر پیاز
  • ½ قاشق چایخوری پاپریکا
  • ½ قاشق چایخوری ریحان خشک
  • ½ قاشق چایخوری آویشن
  • ½ قاشق چایخوری فلفل

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی روش دوم

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.سینه های مرغ را ابتدا از وسط دو نیم کرده و سپس به نوارهای باریک برش بزنید.پودر سوخاری و بقیه ادویه ذکر شده در مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کنید.نوارهای باریک مرغ را ابتدا درون آرد سفید، سپس تخم مرغ هم زده و در آخر در پودر سوخاری بغلتانید.

درون سینی فر یک لایه ورقه روغنی بگذارید.مرغ های سوخاری را درون آن بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا طلایی و برشته شوند. در نیمه زمان پخت، مرغ ها را برگردانید تا هر دو طرف آن ها یکدست طلایی شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان