دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای مدرن /

روش تهیه ناگت گوشت و برنج 

شنبه، 15 مرداد 1401
ناگت گوشت و برنج یکی از لذیذترین غذاهای دنیا است که اکثر افراد آن را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که درست کردن این غذای خوشمزه بسیار ساده است و شما می‌توانید بعد از آماده کردن مواد ناگت حتی آن را در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که دوست داشتید، آن را گرم کنید. 

ناگت گوشت و برنج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فوری در سراسر جهان است که شباهت زیادی به شامی کباب ما ایرانی ها دارد. این غذای خوشمزه با مواد غذایی متنوعی مانند سالاد یا قارچ سوخاری سرو می شود. با مواد لازم موجود در این آموزش می توانید برای ۴ نفر ناگت گوشت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ناگت گوشت تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید. با ساعد نیوز طرز تهیه ناگت گوشت و برنج همراه باشید.

مواد لازم برای ناگت گوشت و برنج

  • برنج/ یک پیمانه
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • پیاز/ یک عدد
  • رب گوجه فرنگی/ یک قاشق سوپ خوری
  • سیر/ یک حبه
  • نمک و فلفل/ به میزان لازم
  • آرد/ به میزان لازم
  • کره/ به میزان لازم
  • زعفران ساییده/ نصف قاشق چای خوری
  • گوشت چرخ کرده/ ۱۰۰ گرم

روش تهیه ناگت گوشت و برنج

در ابتدا برنج را به همراه مقداری نمک در آب بجوشانید و نباید آن را دم کنید، سپس برنج را به صورت زنده بردارید و در ظرف بکشید، بعد از خنک شدن آن را چرخ کنید و بعد یک عدد تخم مرغ را به آن بیفزایید و مخلوط حاصل را هم بزنید. بعد از افزودن نمک، فلفل و زعفران, مخلوط مواد را خوب ورز دهید تا در زمان سرخ شدن از هم نپاشد و اصطلاحا وا نرود.

در مرحله بعدی یک عدد تخم مرغ دیگر را بگذارید تا آبپز شود، در همین حین تابه ای را روی حرارت بگذارید و پیاز رنده شده را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ و سرخ شود.

سیر رنده شده و گوشت چرخ کرده را نیز به پیاز اضافه کنید و تفت دهید، وقتی که رنگ آن تغییر پیدا کرد و سرخ شد، سس گوجه را اضافه کرده و تخم مرغ آبپز شده را روی آن رنده کنید، سپس یک پیمانه آب روی مواد بریزید و بگذارید تا مخلوط ناگت به خوبی بپزد و آب آن خشک شود.در مرحله بعدی تهیه ناگت گوشت و برنج، مقداری از مخلوط برنج را بردارید و آن را به شکل توپ گرد کرده و بعد کمی باز کنید.حال با استفاده از یک قاشق، مقداری از سس گوشت را داخل خمیر برنج بریزید و روی آن را بپوشانید، طوری که مواد به بیرون نریزند. همچنین برای اینکه دست شما به خمیر نچسبد, می توانید دستتان را به آرد آغشته کنید.در آخرین مرحله، تابه ای را روی حرارت بگذارید و داخل آن کمی کره بریزید و بگذارد تا حرارت ببیند و بعد خمیر های آماده شده را سرخ کنید، در صورت تمایل می توانید خمیر ها را ابتدا در داخل آرد سوخاری غلطانده و سپس سرخ کنید.

امیدواریم آموزش ساده طرز تهیه ناگت گوشت مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته باشد و با رعایت نکات لازم طعمی فوق العاده برای این ناگت های سوخاری شده پدید آورید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه