دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش تهیه نان خامه ای قیفی 

دوشنبه، 11 مهر 1401
نان خامه ای که با نام شیرینی نارنجکی هم شناخته می شود از شیرینی های بسیار خوشمزه و قدیمی ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان خامه ای با پیمانه در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

نان خامه ای یکی از شیرینی های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که پر مصرف ترین شیرینی خامه ای هم محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ساعد نویز همراه باشید.

مواد لازم برای نان خامه ای قیفی

  • آبلیمو ۲ قاشق چای خوری
  • پودر قند یا شکر ۲ لیوان
  • تخم مرغ (سفیده) ۲ عدد
  • نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
  • کره ۳ قاشق غذا خوری
  • آب ولرم ۱/۴ لیوان
  • پودر خمیر مایه فوری ۱ قاشق چای خوری
  • آرد ۱ لیوان

طرز تهیه نان خامه ای قیفی

پودر خمیر مایه فوری را با آب ولرم مخلوط کنید و ۵ دقیقه استراحت دهید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه آرد الک شده و نمک را کم کم اضافه و مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.خمیر را داخل ظرفی که چرب کرده اید قرار دهید و در ظرف را با پارچه بپوشانید و به مدت ۱ – ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن ۲ برابر شود ( هرچه محیط گرم تر باشد خمیر زودتر حجیم میشود ).پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را خوب پهن کنید ، نوارهای باریکی از خمیر برش بزنید ( نوارها باید نازک و به یک اندازه باشند )دور قیف مخروطی فلزی یا هر وسیله فلزی مشابهی که دارید چرب کنید و خمیر را از قسمت باریک تر به سمت پهن تر رول کنید.

تمام خمیرها را به همین صورت اماده کنید و داخل سینی فر بچینید سپس سینی را داخل فری که از ۳۰ دقیقه قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه قرار دهید تا خمیرها طلایی و ترد شوند سپس از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خنک شوند. برای تهیه کرم سفیده های تخم مرغ و آبلیمو را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خودش را بگیرد. نان های خامه ای را پس از سرد شدن از قیف خارج کنید سپس داخل نان ها را با کرم پر کنید و ۱ – ۲ ساعت کناری قرار دهید تا کرم خودش را بگیرد سپس روی نان ها پودر قند بپاشید و سرو کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی