دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / نان و خمیر /

روش تهیه نان پنبه ای خوشمزه 

پنجشنبه، 31 شهریور 1401
تنوع در نان ها بسیار زیاد است که از میان آن ها نان فانتزی و حجیم در میان مردم محبوبیت و طرفداران زیادی دارند. یکی از این نان های فانتزی بسیار خوش طعم نان پنبه ای است. این خوراکی ساختاری نرم و لطیف دارد و به همین جهت به پنبه ای معروف شده است. شما می توانید به راحتی انواع نان ها را در منزل درست کنید.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. این نان به ضخامت کیک و در قالب کیک به شکل یک گل تهیه می شود. این نان را می توان کنار صبحانه یا عصرانه تهیه و میل نمود. این نان از خمیر مایه تهیه شده است که خیلی بافت نرم و پنبه ای دارد و هضم آن برای معده راحت است. این نان خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع مواد رومال کنیم، که برای زیبایی بیشتر نان توصیه می شود از زعفران استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای نان پنبه ای

  • آرد قنادی ۴۷۰ گرم
  • شکر ۴۰ گرم
  • کره یا روغن مایع ۴۰ گرم
  • ماءالشعیر سرد(300 گرم)یا ۱ویک چهارم لیوان
  • مخمر خشک(10گرم)یا ۱ قاشق غذا خوری سرپر
  • نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ (برای رومال) ۱ عدد
  • کنجد و خرفه به مقدار لازم

طرز تهیه نان پنبه ای

مواد را هم به گرم و هم با لیوان برایتان نوشتم ابتدا در ظرفی آرد الک شده،نمک،مخمر خشک فوری و شکر را باهم ترکیب کنید و بعد شیر خنک را اضافه و خوب ترکیب کنید وقتی خمیر تیکه ای شد با دست کمی ورز بدهید وقتی خمیر کامل جمع شد،کره ویا روغن مایع را اضافه و به مدت ۱۵ دقیقه ورز بدهید تا خمیری لطیف بدست بیاید. خمیر نباید سفت و خشک باشد پس سعی کنید موقع ورز دادن آرد اضافه نکنید و با چربی روغن ویا کره خمیر را ورز بدهید.

ورز دادن با دست ۱۵ دقیقه با دستگاه میکسر ۱۰ دقیقه خمیر را در ظرفی که کفش را چرب کردید بگذارید روی خمیر را نایلون چرب بگذارید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدهید استراحت اول در یخچال استراحت دوم در محیط آشپزخانه بعد از استراحت پف خمیر را بگیرید و به نسبت قالبی که دارید به چونه های یک اندازه تقسیم کنید قالب من قالب لوف ۱۱ در ۳۰ بود هر کدوم از چونه هارا باز کنید و داخلش چند تکه شکلات بگذارید و خمیر را ببندید و چونه بشود و داخل قالب چرب شده(با کره یا روغن مایع )قرار بدهید البته بدون شکلات هم محشره روی قالب با نایلون چرب شده و یک حوله آشپزخانه بپوشانید تا خمیر استراحت کند.

استراحت دوم خمیر به مدت یک ساعت بعد از این تایم خمیر را با تخم مرغ زده شده رومال کنید و به سلیقه ی خودتان رویش کنجد و تخم خرفه بپاشید و داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه. وقتی رویه ی نان برشته و طلایی شد پخت نان کافی است اگر نان پخته ولی رویه ی برشته ای نداشته باشد میتوانید چند دقیقه گریل را روشن کنید نیازی به قرار دادن کاسه آب داخل فر نیست بافت این نان فوق العاده پنبه ای و لطیف میشود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه