روش تهیه املت خوشمزه با فلفل دلمه ای

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه املت خوشمزه با فلفل دلمه ای
یکی دیگر از انواع املت با استفاده از فلفل دلمه ای های رنگی و زیبا و معطر تهیه می شود. این املت به عنوان صبحانه یا شام غذایی عالی و خوشمزه محسوب می شود.

برخی از غذاها برای زمانی که وقت و حوصله اشپزی ندارید و یا عجله دارید گزینه های مناسبی هستند مانند میرزا قاسمی و سوسیس و تخم مرغ و خوراک مرغ و یا املت و .... این غذاها که در زمان اندک درست می شوند و طرز تهیه بسیار راحتی دارند ، برای وعده غذایی شام و یا حتی صبحانه و یا ناهار گزینه مناسبی هستند. این غذاها با وجود اینکه سریع درست می شوند اکثرا غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا هستند.

در میان انها یکی از غذاهای شناخته شده در همه دنیا که طرفداران زیادی دارد ، املت هست. املت ها با مواد مختلف و طرق گونا گونی درست می شوند. ساده ترین شکل تهیه املت ترکیب گوجه فرنگی رنده شده و تخم مرغ است که در واقع شکل کلاسیک املت و قدیمی ترین شکل ان می باشد .اگرچه این مدل املت طریقه در ست کردن اسانی دارد ولی میتوان با اضافه کردن یک سری مواد غذایی جدید به املت ، خوشمزگی ان را دو چندان نمود.

برخی افراد بر حسب سلیقه خود هنگام درست کردن املت به ان مود غذایی مختلفی اضافه می کنند. مثلا برخی به ان ، فلفل دلمه و سیب زمینی و تکه های مرغ و یا پیاز و تکه های سوسیس خرد شده و ذرت و قارچ و ... اضافه می کنند. اضافه کردن این مواد به املت کاملا سلیقه است و می توان ان را با مواد مختلف برای سلیقه های مختلف در ست کرد.

مواد لازم برای تهیه املت فلفل دلمه ای

  • فلفل دلمه رنگی ۳ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه املت با فلفل دلمه ای رنگی با گوجه

شما می توانید از یک رنگ فلفل دلمه برای تهیه این املت استفاده کنید ولی برای زیبای و خواص بیشتر از سه رنگ استفاده کنید فلفل دلمه ها بهتر است کوچک باشد آنها را خوب شسته و مکعبی ریز خرد کنید. گوجه ها را نیز بشورید و مکعبی خرد کنید.

داخل یک تابه مقداری کره و روغن ریخته و فلفل دلمه ها را ابتدا کمی تفت دهید تا مزه کره به خورد فلفل ها برود و آنها نرم شوند در این مرحله به دلخواه می توانید کمی سیر رنده شده یا پودر سیر اضافه کنید.

حالا گوجه ها را نیز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا گوجه کاملا نرم و له شود و فلفل ها نیز نرم شوند و تبدیل به یک سس غلیظ شوند و آب گوجه ها کشیده شود به دلخواه در این مرحله نیز می توانید برای رنگ بیشتر کمی رب بزنید.

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن نمک و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس روی مواد فوق ریخته و هم بزنید تا تخم مرغ ها کم کم خودش را بگیرد سپس به همراه نان تازه سرو کنید.نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت فلفل دلمه ای

  1. می توانید تخم مرغ ها را داخل یک تابه بریزید و بعد از اینکه خودش را گرفت مواد فلفل و گوجه را بین آن بگذارید و مانند کرپ روی هم بیاورید.
  2. می توانید از پیاز یا قارچ نیز به دلخواه استفاده کنید.
  3. افزودن کره به این املت باعث خوش طعم و مزه شدن آن می شود.

مواد لازم املت با فلفل دلمه ای روش دوم

  • فلفل دلمه: ۲ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • نمک فلفل: مقدار کافی
  • روغن مایع: مقدار کافی
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت املت فلفل دلمه ای روش دوم

ابتدا و در شروع تهیه این غذا ۱ عدد سیب زمینی را با اب خوب می شوریم و سپس با چاقو پوست ان را می کنیم و سپس با چاقو ان را به صورت ریز و نگینی و مکعبی خرد می کنیم. داخل یک تابه کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و وقتی روغن خوب داغ شد ، سیب زمینی ها را در روغن خوب سرخ می کنیم تا طلایی شود و نرم شود. سپس کمی نمک و فلفل نیز به انها اضافه می کنیم و وقتی سیب زمینی ها پختند انها را داخل یک ظرف و در یک کنار می گذاریم و زیر گاز را خاموش می کنیم.

سپس در این مرحله ۲ عدد فلفل دلمه را با اب می شوریم و سرفلفل را با چاقو می بریم و داخل فلفل را و تخمهای ان را خارج می کنیم و سپس با چاقو ان را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم.سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد فلفل های خرد شده را در روغن در تابه تفت می دهیم تا سبک شود.

سپس در این مرحله دو عدد گوجه فرنگی را با اب خوب می شوریم و با چاقو پوست ان را می کنیم و فیله گوجه فرنگی را با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم.سپس گوجه فرنگی خرد شده را به تابه حاوی فلفل سرخ شده اضافه می کنیم و مواد را خوب باهم مخلوط می کنیم.سپس نمک و فلفل را به مقدار کافی بسته به ذائقه به تابه اضافه می کنیم و مواد را هم می زینم و درب تابه را می بندیم و زیر گاز را کم می کنیم . اجازه می دهیم تا گوجه فرنگی ما اب بیندازد.

سپس در این مرحله وقتی اب گوجه فرنگی تا حدی کم شد ،۳ عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و با چنگال زرده و سفیده ان را قاطی می کنیم و ان را همراه با سیب زمینی های نگینی خرد شده و سرخ شده به تابه حاوی گوجه فرنگی و فلفل دلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و هم می زینم و منتظر می شویم تاتخم مرغ ببندد و سفت شود.سپس در این مرحله، وقتی املت ما پخت، زیر گاز را خاموش می کنیم و ان را در ظرف مناسب می ریزیم و برای وعده غذایی شام و همراه با نان و سبزی خوردن و سالاد شیرازی میل می کنیم. نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (640 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان