روش تهیه اردور کدو سبز با قارچ

  چهارشنبه، 30 شهریور 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه اردور کدو سبز با قارچ
طرز تهیه اردور مجلسی بسیار ساده است و دستور معینی برای این کار وجود ندارد؛ هر کسی می تواند با ذوق و سلیقه شخصی و بر پایه موادی که در دسترس دارد، نمونه ای از اردور مجلسی خوشمزه با بادمجان، سیب زمینی، مرغ، قارچ، ذرت و ... را برای گروه کوچکی از دوستان که برای دیدار و گفتگو دور هم جمع می شوند، فراهم کند.

کلمه “اردور” (hors-doeuver) در زبان فرانسوی به معنای “بیرون از کار” یا امر فرعی است و منظور از این فرع عبارت است از انواع غذا های مختصر و غالبا سردی که به عنوان تفنن و تنقل، یا- در میان ملل غیر فرانسوی_ برای سرگرم داشتن میهمان ها پیش از فراخواندن آن ها بر سر سفره اصلی، تعارف می شود. (فرانسوی ها اردور را سر میز می خورند.)
در شام یا نهار نشسته ی اروپایی، دور اول غذا که در زبان فرانسوی آنتره (entree، ورودی) نامیده می شود در واقع نوعی اردور است. اگرچه آنتره غالبا گرم است و یک نوع بیشتر نیست و مقدار آن هم معین است، هر کس سهم خود را می کشد و پس از آن نوبت به غذا های اصلی می رسد. اما در شام یا نهار ایستاده، معمولا سفره ای به نام “میز اردور” یا “سفره سرد” می چینند که مجموعه رنگینی است از انواع غذا های سبک و مهمان ها هر وقت و هر مقدار که بخواهند از این غذا بر می دارند. این ترتیب پذیرایی با فرهنگ ما زیاد جوش نخورده است و میز اردور یا بوفه سرد کمتر در خانه ها و بیشتر در رستوران ها و هتل های بین المللی تحت عنوان “میز اردور رستوران” به چشم می خورد. با این حال اردور به معنی غذای نغز و مختصری که بیشتر به قصد تفنن و باز کردن اشتها خورده می شود، در آشپزی ایرانی جای نمایانی دارد. اینگونه غذا را ما پیش غذا و گاهی هوسانه می نامیم. در ترکیه و کشور های عربی همین نوع غذا “مزه” نامیده می شود.

مواد لازم برای اردور کدو سبز با قارچ

  • قارچ ۶ عدد
  • کدو سبز ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • گرد غوره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه اردور کدو سبز با قارچ

ابتدا كدوسبزها را شسته و پوستشان را كمی بتراشید تا خارهای سطحی گرفته شود و یا در صورت تمایل پوست بگیرید.آنها را از وسط به دو نیم كرده و در مقداری روغن كمی تفت دهید ولی نیاز به سرخ شدن نیست.قارج را شسته و خشك كنید و با ضخامت زیاد اسلایس كرده و در مقداری روغن و آبلیمو كمی سرخ كنید.فلفل دلمه ای را نیز خرد كرده و كمی در روغن تفت دهید تا سبك شود.سینی فر را چرب كرده و كدوسبز را روی آن قرار دهید و روی كدو سبز مقداری گرد غوره بریزید و بعد قارچ و فلفل دلمه ای را قرار داده و رویش پنیر پیتزا رنده شده بریزید. ظرف را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود سپس اردور را سرو کنید.

 اردور کدو سبز با قارچ

مواد لازم برای اردور قارچ و کدو سبز روش دوم

  • قارچ درشت 5 عدد
  • کدو سبز متوسط 2 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اردور قارچ و کدو سبز روش دوم

کدو سبزها را پوست بکنید و به صورت طولی برش بزنید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید ( میزان سرخ شدن کدو بسته به سلیقه شماست ).قارچ ها را بشویید و خشک کنید و برش بزنید. قارچ ها را در مقداری روغن سرخ کنید تا نرم شوند. سپس روی هر برش کدوی سرخ شده چند عدد قارچ قرار دهید.فلفل دلمه ای را خرد کنید و روی هر قارچ تکه ای فلفل قرار دهید و روی مواد پنیر رنده شده بپاشید. مواد را در ظرف پیرکس یا قالب فر بچینید و ظرف را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود. سپس اردور را سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (578 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (50 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان