دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه پاستا با گوجه و پنیر و ریحان 

یکشنبه، 21 شهریور 1400
پاستا یکی از وعده‌های غذایی مورد علاقه ماست چرا که می‌توانیم آن را با انواع سس‌های مختلف سرو کنیم. از طرفی پاستا از جمله‌ غذاهایی است که به سرعت آماده می‌شود و زمانی که فرصت زیادی برای آماده کردن غذا نداریم، بهترین انتخاب خواهد بود.

اگر جزو افرادی هستید که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید، در عین حال از خوردن فست فود خسته شده اید، پاستا گزینه مناسبی برای شما است، به ویژه که پاستای خانگی و گیاهی باشد. در این صورت علاوه بر خوردن غذایی خاص و خوشمزه که سریع آماده می شود؛ نگران سلامتی تان هم نخواهید بود. پاستا تنوع بسیار زیادی دارد مثل پاستا با سس ریحان،پاستا کاربونارا، عربیتا، پاستا سبزیجات وغیره که قبلا به شما آموزش داده ایم. اما امروز می خواهیم طرز تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی مخصوص را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پاستا با گوجه و پنیر و ریحان

  • پاستا یا ماکارونی : 500 گرم
  • گوجه فرنگی خرد شده : 3 پیمانه
  • سیر بزرگ ریز خرد شده : 2 حبه
  • روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • فلفل قرمز : به میزان لازم
  • ریحان تازه خرد شده :¼ پیمانه
  • پنیر پارمژان رنده شده : 3پیمانه

طرز تهیه پاستا با گوجه و پنیر و ریحان

ابتدا پاستا را در آب در حال جوش بریزید و کمی هم نمک اضافه کنید و طبق دستور روی بسته آن را پخته و آبکش نمایید.در این فاصله گوجه، ریحان و سیر را خرد کرده و با نمک ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز و روغن زیتون مخلوط کرده و کنار بگذارید.پاستا را بعد از آبکش کردن روی مخلوط گوجه بریزید و پنیر را افزوده و یک پیمانه از آب پاستا را هم بریزید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.مخلوط را برای چند ثانیه روی حرارت گرم کرده و سپس در ظرف پذیرایی بکشید و میل نمایید.

مواد لازم برای پاستا با گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی 6 عدد
  • روغن زیتون 3 ق غ
  • سیر 3 حبه
  • ریحان 2 ق غ
  • پنیر پارمزان 30گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • اسپاگتی 350گرم

طرز تهیه و دستور پخت پاستا با گوجه فرنگی

پاستا غذایی بسیار راحت و اسان است. ابتدا پاستا را به شکل ساده درست کنید و بعد که در پخت ان ماهر شدید می توانید ان را مطابق با سلیقه خود درست کنید و لذت ببرید.دمی توان سس گوجه فرنگی را همراه با انواع سبزیجات و گیاهان معطر و گوشت به منزله طعم دهنده پایه غذی اصلی مورد استفاده قرار داد.درست کردن این سس تنها چند دقیقه طول می کشد و رنگ ان روشن و طعمی تازه دارد. این سس برای افزودن به غذاهای اصلی و فرعی مناسب است. اگر در فصلی هستید که نمیتوانید گوجه فرنگی تازه پیدا کنید می توانید به جای ان از 700 گرم کنسرو ان استفاده کنید.برای اینکه پوست گوجه فرنگی را بکنید بهترین راه اینست که ان را داخل اب جوش قرار دهیم. گوجه فرنگی را حدود 10الی 30ثانیه در اب جوش بریزید و بعد از انکه کمی نرم و حالت چروکیده پیدا کردند ان را از اب خارج کنید و داخل اب پر از یخ قرار دهید. بدین صورت پوست گوجه فرنگی ها سریع و به راحتی کنده می شود. بعد از انکه گوجه فرنگی ها حسابی خنک شدند و توانستید ان ها را در دست هایتان بگیرید با یک چاقوی پوست کنی تخم گوجه فرنگی ها را خارج کنید و ان ها را به قطعات یک سانتی متری تقسیم کنید.

داخل قابلمه بزرگ دسته داری را تا نیمه اب بریزید و ان را روی شعله زیاد گاز قرار دهید. وقتی اب جوش امد به ان حدود یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید.اسپاگتی ها را داخل اب در حال جوش بریزید و با چنگال دسته بلندی ان را هم بزنید.

زیر شعله را روی حالت متوسط تنظیم کنید. اسپاگتی ها را به طور مرتب هم بزنید تا به هم نچسبد و بپزند. زمانی که اسپاگتی ها را داخل اب ریختید هرگز نباید در قابلمه را ببندید زیرا اسپاگتی ها خمیر می شوند. حدود هشت الی ده دقیقه زمان دهید تا اسپاگتی ها کاملا مغز پخت شوند. به اسپاگتی های در حال پخت کمی روغن نیز اضافه کنید.

در حال اینکه اسپاگتی ها در حال پخت هستند، مقدار کمی روغن داخل قابلمه متوسطی بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. تا وقتی روغن در حال گرم شدن است. سیر ها را بردارید و پوستش را بکنید و بعد با سمت ریز رنده، ان را رنده کنید.حالا سیر های رنده شده را به روغن داغ اضافه کنید و هم بزنید.

اجازه دهید 30ثانیه بماند و تفت بخورد. سیر ها را طور مرتب با قاشق چوبی هم بزنید. مراقب باشید سیر ها به رنگ قهوه ای درنیایند و نسوزند. حالا گوجه فرنگی های قطعه قطعه شده را به سیر ها اضافه کنید و هم بزنید. حدود یک دقیقه که گذشت، به ان نمک و فلفل اضافه کنید و دوباره هم بزنید. اجازه دهید سس حدود سه دقیقه بپزد. فقط هر از گاهی سس را هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی پاستا اماده شد ان را داخل آبکش مناسبی بریزید و بگذارید تا کاملا ابش خارج شود. بعد پاستا را داخل بشقاب و یا هر ظرفی که دوست داشتید بریزید. حالا یک دسته ریحان بردارید و تمیز بشویید و بگذارید تا اب اضافه اش خارج شود و بعد ان را ساطوری خورد کنید و داخل سس بریزید و هم بزنید.حالا با کمک ملاقه سس را روی پاستاها بریزید و هم بزنید. مقداری پنیر پارمزان را درشت رنده کنید. غذایتان را با ریحان ساطوری شده و پنیر پارمزان رنده شده تزیین کنید و بلافاصله سرو کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی