آموزش تهیه پاستا کاربونارای لذیذ

  چهارشنبه، 22 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش تهیه پاستا کاربونارای لذیذ
پاستا از غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که حتما در کافه و رستوران‌ها انواع مختلف آن را دیده‌اید یا امتحانشان کرده‌اید. پاستا کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار است که امروز قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم. این غذا به سرعت آماده می‌شود و کودکان شما حتما از طرفداران پروپاقرص آن خواهند شد. پس در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید

پاستا کاربونارا، یکی از انواع غذاهای ایتالیایی است. تخم مرغ، بیکن، فلفل سیاه و پنیر رنده شده از مواد اصلی این پاستا هستند. این غذا احتمالاً اولین بارتوسط زغال کاران نواحی مرکزی ایتالیا و اطراف شهر رم به وجود آمده است. گفته می شود در قدیم در ابتدا زغال موجود در محیط به طور طبیعی در داخل پاستا وارد می شده است و امروزه به علت تقلید از نمونه های اولیه مقدار نسبتاً زیادی فلفل سیاه در آن بکار برده می شود. افزودن تخم مرغ و پنیر به این پاستا حالتی کرم مانند به آن می دهد. در پایان مقدار نسبتاً زیادی فلفل سیاه خورد شده نیز بر روی آن پاشیده می شود. در برخی از دستورها به تخم مرغ، خامه نیز اضافه می شود. که ما برای طعم بهتر این دستورپخت را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مواد لازم برای تهیه پاستا کاربونارا

  • 8 الی 10 تکه بیکن گوساله به قطعات 1 سانتی برش خورده
  • 8و1/2 فنجان آب
  • 4 حبه سیر ریز شده
  • 450 گرم اسپاگتی یا لینگوئینی
  • 1و1/4 فنجان پنیر پارمزان رنده شده + مقدار بیشتر برای سرو (60 گرم)
  • 3 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • نمک و فلفل از هر کدام یک قاشق غذا خوری برای مزه
  • جعفری تازه خرد شده برای تزئین

آموزش تهیه پاستا کاربونارا

بیکن گوساله و نصف فنجان آب را به یک ماهیتابه نچسب بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​به بالا ​​بجوشانید. اجازه دهید که حدود 6 الی 7 دقیقه بجوشد به طوری که آب بخار شود. سپس حرارت را به متوسط ​​به پایین کم کنید و حدود 6 الی 8 دقیقه به پختن ادامه دهید تا بیکن گوساله قهوه ای و ترد شود. گوشت را درون یک صافی توری بریزید و آن را درون یک کاسه قرار دهید. بگذارید که چربی آن درون کاسه تخلیه شود و مقدار این چربی به یک قاشق غذا خوری برسد. سپس سیر را درون ماهیتابه ریخته و حدود 30 ثانیه آن را تفت دهید تا معطر و کمی طلایی شود.

سیر را درون یک کاسه متوسط بریزید. سپس یک قاشق غذا خوری چربی بیکن گوساله که ذخیره کرده بودید را (قطره قطره در کاسه زیر صافی ریخته شده) درون کاسه به سیر اضافه کنید. تخم مرغ، زرده تخم مرغ، پنیر پارمزان و فلفل را به مخلوط سیر اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. در همین حال، هشت فنجان آب را درون قابلمه بخارپز بزرگ بجوشانید. (بیش از 8 فنجان نباشد زیرا سس را خیلی آبکی می کند در حالی که شما میخواهید غلیظ باشد).اسپاگتی و نمک را به آب جوش اضافه کرده و بپزید تا به صورت نرم در بیاید. در حالی که پاستا در حال جوشیدن است، یک آبکش را درون یک کاسه بزرگ قرار دهید. پاستا ها را با دقت داخل کاسه آبکش کنید و به طوری که آب پاستا درون کاسه ریخته شود. اندازه یک فنجان از آب داغ پاستا را بردارید و مابقی را دور بریزید. پاستا را بلافاصله در یک کاسه بزرگ خالی قرار دهید. به آرامی نصف فنجان آب پاستا را در مخلوط تخم مرغ بریزید. هم بزنید و سپس به آرامی مخلوط را روی پاستا بریزید و آن را با مواد غوطه ور کنید. بیکن گوساله را هم اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شود. در صورت تمایل به آن ها نمک بزنید.اجازه دهید پاستا استراحت کند. حدود 2 الی 4 دقیقه آن را مرتباً هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود و پاستا را به خود بگیرد. در صورت نیاز نصف فنجان آب پاستا داغ باقی مانده را به آن اضافه کنید تا آن را رقیق کنید. بلافاصله پاستا را پنیر پارمزان و جعفری اضافی سرو کنید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی پاستا کاربونارا

  • از هر نوع پاستا می توانید استفاده کنید. قارچ ها را ورقه ورقه کنید.
  • سیر، جعفری و تره را ریز خرد کنید.به پنیر پارمزان اضافی برای سرو نیاز دارید. پنیر را ریز رنده کنید.
  • اگر دسترسی دارید از خامه ترش Crème fraîche ، استفاده کنید. در این دستور به جای خامه ترش می توانید از خامه استفاده کنید. ژامبون را خرد کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (89 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (43 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (37 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!