آموزش تهیه پاستا مانیکوتی لذیذ

  چهارشنبه، 22 دی 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش تهیه پاستا مانیکوتی لذیذ
پاستا لوله ای مانیکوتی یک غذای عالی با عطر و طعم قوی و خوشمزه ای می باشد که با مرغ ، اسفناج و ... درست میشود. برای درست کردن این پاستای خوشمزه نیازی نیست حتما مرغ تازه بپزید می توانید از باقی مانده مرغ از غذاهای قبل هم استفاده کنید .

یک نوع پاستای لوله ای شکل بزرگ است که با مواد مختلف مثل مایه گوشتی، پنیر یا سبزیجات پر می شود سپس در سس های مختلف مثل سس گوجه یا آلفردو پخته می شود. در این دستور پخت بجای استفاده از پاستای مانیکوتی از ترتیلا می شود.

مواد لازم برای تهیه پاستا مانیکوتی پنیری

  • 1 بسته (225 گرم) پاستا مانیکوتی
  • 2و1/2 فنجان (600 گرم) پنیر ریکوتا
  • 2و3/4 فنجان (310 گرم) پنیر موزارلا تازه رنده شده
  • سه چهارم فنجان (85 گرم) پنیر پارمزان تازه رنده شده
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 3 قاشق غذا خوری جعفری تازه خرد شده
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه تازه

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی مارینارای پاستا مانیکوتی پنیری

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون خالص
  • 4 حبه سیر خرد شده
  • 2 قوطی (800 گرم) کنسرو گوجه فرنگی له شده
  • یک سوم فنجان ریحان تازه خرد شده یا 1 قاشق غذا خوری ریحان خشک شده
  • 1 قاشق چای خوری جعفری خشک شده
  • نمک و فلفل برای مزه

آموزش طرز تهیه پاستا مانیکوتی پنیری

فر را روی 350 درجه گرم کنید. پاستا را طبق دستورالعمل ذکر شده روی جعبه، آماده کرده و آبکش کنید.در همین حال، مواد داخلی پاستا مانیکوتی را در یک کاسه بزرگ با استفاده از چنگال با پنیر ریکوتا، تخم مرغ، جعفری، کمی نمک و فلفل آماده کنید و با هم هم بزنید.پنیر موزارلا رنده شده و پنیر پارمزان را هم به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.مخلوط پنیر را به طور مساوی بین 14 رشته مانیکوتی تقسیم کرده و همه آن ها را پر کنید.

(من عمل پر کردن پاستا را دستی انجام دادم. یک دست را روی دهانه پایینی رشته مانیکوتی نگه می دارم و سپس مخلوط پنیر را درون رشته ریخته و مواد را فشار می دهم. تا زمانی که مواد تا سطح دهانه پاستا رسیده و تا انتها پر شود). رشته های پاستا را به صورت یک لایه در یک ظرف پخت 33*23 سانتی یا دو ظرف پخت 27 در 17 سانتی قرار داده و تراز کنید. سپس سس مارینارا را به طور مساوی روی رشته های پر شده مانیکوتی بریزید. حدود 45 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و بپزید و گرم سرو کنید.

برای درست کردن سس مارینارا، روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سیر را اضافه کنید و 20 الی 30 ثانیه تفت دهید تا کمی طلایی شود.گوجه فرنگی خرد شده، ریحان و جعفری را اضافه کرده و بگذارید در حین آماده سازی پاستا و پخته شدن آن، حدود 10 الی 20 دقیقه بجوشد.

پاستا مانیکوتی پنیری

مواد لازم برای مانیکوتی اسفناج با سس گوجه

  • لولۀ پاستا:8 عدد
  • روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری
  • پنیر ریکوتا: 425 گرم
  • پنیر پارمزان رنده شده:کم چرب 1 پیمانه
  • پوست لیمو رنده شده: 1 قاشق چای خوری
  • اسفناج:280 گرم
  • سس مارینارا: 2 پیمانه
  • پونه خشک شده: 1 قاشق چای خوری
  • خامه :2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه مانیکوتی اسفناج با سس گوجه

ابتدا پاستا را در آب جوش و نمک بریزید و طبق دستور روی بسته آن را بپزید و آبکش کنید.در این فاصله مواد میانی پاستا را آماده کنید، برای این کار نیمی از پنیر پارمزان را با اسفناج ، پنیر ریکوتا ، پوست لیمو ، نمک و فلفل مخلوط کرده و داخل قیف بریزید.سینی فر را چرب کنید ، مواد قیف را داخل پاستاهای لوله ای بریزید و داخل سینی فر بچینید.سپس مواد روی پاستا را آماده نمایید ، برای این کار خامه ،سس مارینارا و پونه را با هم مخلوط کرده و روی پاستا ها بریزید.در آخر باقی مانده پنیر پارمزان را روی آن پخش کرده و داخل فر قرار دهید تا به مدت نیم ساعت با حرارت 190 درجه سانتی گراد بپزد.مانیکوتی اسفناج را در ظرف مورد نظر منتقل کرده و سرو کنید.

مواد لازم پاستا مانیکوتی سیب زمینی

دستور پخت مخصوص مانیکوتی سیب زمینی

  • آرد ۳ فنجان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن زیتون یک چهارم فنجان
  • نمک به مقدار لازم

مواد لازم سس مانیکوتی سیب زمینی

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون
  • نمک، فلفل قرمز
  • رب گوجه فرنگی یا کنسرو گوجه فرنگی
  • آویشن

مواد لازم داخل مانیکوتی سیب زمینی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • ریحان ۱ دسته
  • پنیر ریکوتا ۲ فنجان
  • پنیر موزارلای رنده شده ۲ فنجان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه مانیکوتی سیب زمینی

  1. برای تهیه پاستا، آرد را داخل کاسه ای بریزید و به آن تخم مرغ ها، روغن زیتون و نمک را اضافه کنید.
  2. با چنگال تخم مرغ ها و نمک و روغن را بزنید تا کم کم با آرد مخلوط شود.وقتی خوب مخلوط شد، شروع کنید و با دست هایتان خمیر را ورز دهید.
  3. وقتی خمیر یکنواختی بدست آمد آن را داخل کیسه پلاستیکی بپیچید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.برای تهیه سس، پیاز و سیر را خرد کنید.
  4. کمی روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید و پیاز را ده دقیقه تفت دهید.سپس سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر حرارت دهید.
  5. کنسرو گوجه فرنگی (یا رب) و آویشن را اضافه کرده و ۱۵ دقیقه بپزید.سپس آن را از روی شعله بردارید.
  6. برای تهیه مواد داخل مانیکوتی، سیب زمینی ها را حدود یک ساعت بپزید تا نرم شوند.
  7. سپس پوست آنها را جدا کنید و داخل کاسه ای خوب له کنید.ریحان را نیز خرد کنید.
  8. حالا همه مواد را به سیب زمینی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.خمیر پاستا را به نازک ترین لایه ممکن درآورید.
  9. آن را به دو مربع بزرگ ببرید که داخل ظرف فر خوب جا بگیرد.این دو مربع را به مدت دو دقیقه در آب جوش بیندازید و سپس درآورید.
  10. حالا آن را روی بشقاب یا تخته ای پهن کنید و یک قاشق پر از مواد داخل مانیکوتی را به آن اضافه کنید.
  11. پاستا را دور آن بپیچید و آن را روی ظرف فر بگذارید.باید به زیر آن کمی سس زده باشید.
  12. این کار را برای همه مواد انجام دهید تا در نهایت حدود ۱۲ مانیکوتی داشته باشید.
  13. برای پخت مانیکوتی، سس باقیمانده و کمی موزارلا روی آن بریزید و حدود یک ساعت ظرف را داخل فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت بگذارید تا مانیکوتی بپزد.
  14. اگر روی آن طلایی نشد، بگذارید کمی بیشتر در فر بماند.سپس از فر درآورید و سرو کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (89 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (43 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!