روش تهیه پای آناناس لذیذ

  چهارشنبه، 24 فروردین 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پای آناناس لذیذ
پای آناناس یکی از پر طرفدارترین پای ها در دنیا می باشد که با میوه آناناس و یک کرم فوق العاده تهیه می شود. اما پای آناناس از یک لایه خمیر که با کره تهیه شده و یک لایه کرم آناناسی و میوه آناناس شکل می گیرد و شما برای تهیه این پای به یک قالب مخصوص پای با قطر دلخواه لازم دارید می توانید پای را در قالب های کوچک تر تهیه کنید و یا در یک قالب بزرگ.

شیرینی پای آناناس یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار ایرانی است که مانند کیک پای سیب بیشتر در مجالس استفاده می شود. این شیرینی خوشمزه به دلیل استفاده از آناناس طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد و می توانیم برای پذیرایی در مراسم های خود آنرا جایگزین شیرینی های مانند کیک یزدی کنیم. شیرینی پای آناناس علاوه بر اینکه طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد، ظاهر آن نیز مجلسی و شیک است و به همین دلیل برای شیرینی پذیرایی بسیار مناسب است. البته نحوه قرار دادن آناناس روی شیرینی بسیار مهم است و اگر آناناس به درستی روی شیرینی قرار نگیرد ممکن است بیش از حد درون شیرینی فرو برود و ظاهر آنرا خراب کند، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

پای آناناس

مواد لازم برای پای آناناس

  • آرد سفید ۱۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۱۲۵ گرم
  • پودر شکر ۱۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
  • نارگیل ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری
  • کمپوت آناناس ۱ قوطی کوچک

طرز تهیه پای آناناس

ابتدا کره را که دمای محیط رسیده همراه با پودر شکر و وانیل بزنید تا سفید رنگ شود سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و باز بزنید تا کاملا مخلوط شود.آرد و نشاسته ذرت و بکینگ پودر را که الک کرده اید با پودر نارگیل مخلوط کنید و به مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. کپسول های بزرگ را داخل قالب پای قرار داده و تا نصف کپسول از مایه کیک بریزید(مایه کیک کمی سفت است)و یک حلقه کمپوت آناناس روی هرکدام قرار دهید اگر کمپوت آناناس ها کلفت بود از وسط نصف کنید تا نازک شود. قالب ها را داخل سینی فر گذاشته و داخل فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰ قرار دهید تا زمانی که روی کیک ها کمی طلایی شود.

نکته های ضروری تهیه پای آناناس

  1. مایه پای را در قالب بیش از نیمه پرنکنید چون هنگام پف کردن لبریز میشود.
  2. این پای را میتونید داخل کپسول های روغنی درست کنید و یا از کپسول کیک یزدی استفاده کنید و آنها را داخل کاغذهای مافین بریزید.
  3. سایز آناناس ها را به انداز کف قالب در بیاورید تا آناناس ها در مواد فرو نرود و روی کیک بماند.
  4. قالب های پای یک نفره از قالب های کیک یزدی کمی بزرگتر هستند ، البته این پای را می توانید در اندازه های مختلف تهیه کرد.

پای آناناس

مواد لازم برای تهیه پای آناناس روش دوم

  • آرد ۳ پیمانه
  • کره سرد ۱۶۰ گرم
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • آب یخ ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد برای رومال

مواد لازم برای تهیه کرم آناناس پای آناناس روش دوم

  • شیر ۱ پیمانه
  • شیر نارگیل ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۵ عدد
  • کره ۲۰ گرم
  • اسلایس آناناس به مقدار لازم

طرز تهیه پای آناناس خانگی روش دوم

برای تهیه خمیر پای می توانید از میکسر یا غذاساز استفاده کنید زیرا سرد بودن خمیر یکی از نکات مهم خمیر پای است و اگر از دست استفاده می کنید با لیسک مواد را هم بزنید برای شروع داخل یک کاسه یا میکسر آرد را به همراه شکر و نمک ریخته و مخلوط کنید سپس کره سرد یخچالی را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با چنگال خوب کره را به خورد آرد بدهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شود و شبیه خرده نان شود.

حالا در ادامه آب یخ را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که یک خمیر بدست بیاد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود اگر از غذاساز استفاده کنید چون دست به خمیر نخورده و گرما را به آن منتقل نکرده می توانید از همان موقع کار تهیه پای را شروع کنید و نیازی به استراحت نیست.

حالا خمیر را بعد از استراحت روی سطح آردپاشی باز کنید سپس بیشتر خمیر را داخل قالب انداخته و اضافه های اطراف را برش بزنید و مابقی خمیر را می توانید مانند تصویر بافت بزنید و دور قالب زده و با زرده زده شده رومال کنید داخل قالب که خمیر است را با چنگال سوراخ ایجاد کنید و کاغذ روغنی انداخته و حبوبات بریزید تا در حین پخت پف نکند سپس پای را برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ در فر قرار دهید تا پخته شود سپس از فر خارج و حبوبات را بردارید و مجدد رومال کنید سپس برای ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار داده تا پخته شود قالب را کنار بگذارید تا خنک شود.

شیر و شیر نارگیل و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم اطرافش بجوشد و بعد زرده ها و نشاسته ذرت رو مخلوط کرده از شیر گرم یک پیمانه روی زرده ها ریخته مرتب هم بزنید بعد مخلوط زرده ها را به شیر روی حرارت اضافه کرده و چند دقیقه روی حرارت نگه دارید تا کمی غلیظ شود، بعد از حرارت برداشته و کره را اضافه کرده و کرم را به ظرف دیگر منتقل کنید تا خنک شود.

حالا کف خمیر چند اسلایس آناناس قرار دهید و روی آن کرم آناناسی تهیه شده را بریزید و صاف کنید و مجدد از میوه آناناس روی کرم قرار دهید و بعد قالب را چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان