روش تهیه پیتزا تابه ای

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه پیتزا تابه ای
پیتزا پختن در خانه لطفی دارد که شاید پیتزا خوردن بیرون از خانه نتواند به پای آن برسد. خصوصاً که در خانه مطمئنید از مواد مرغوب استفاده‌ می‌‌کنید و غذای سالمی برای خانواده‌تان تهیه خواهید کرد.

پیتزا غذایی است که این روزها در کنارپاستا، سالاد سزار در رستوران های ایتالیایی طرفدار زیادی پیدا کرده است. پختن پیتزا در خانه لذت خاص خود را دارد و شاید حتی از بیرون پیتزا خوردن هم جذاب تر باشد. کل خانواده می توانند در زمان درست کردن پیتزا در کنار هم خوش بگذرانند. مخصوصا که در خانه از مواد غذایی مرغوب و سالم استفاده می کنید و یک غذای سالم برای خانواده تان تهیه می کنید. به دلیل اینکه ممکن است همه افراد فر در دسترس خود نداشته باشند در این مطلب طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر و روی اجاق گاز را در اختیارتان قرار می دهیم.

طرز تهیه پیتزا تابه ای (خمیر پیتزا)

یکی از نکات مهم و یکی از اصلی ترین فاکتور های قابل توجه در طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر خوشمزه، خمیر آن است که در ادامه دستور تهیه یک خمیر فوق العاده را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. این غذا میتواند تنوع خوبی برای آخر هفته های شما باشد پس مواد آنرا آماده کنید که یک غذای ساده و کم دردسر داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا خانگی بدون فر

آرد ۳۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع پیمانه
شیر ولرم ۱۵۰ میلی لیتر
خمیرمایه (پودر خمیر ترش) ۱ قاشق سوپ خوری

در ابتدا آرد را الک می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند. خمیر مایه، نمک و شکر را با شیر ولرم مخلوط می نماییم و برای پنج دقیقه استراحت می دهیم تا عمل بیاید. آرد را در ظرفی ریخته و سپس وسط آن را گود کرده و ترکیبی که دقایقی پیش آماده کرده ایم (شیر، خمیر مایه، نمک و شکر) را به همراه روغن مایع به آن اضافه می کنیم و آن را به خوبی ورز می دهیم. در انتها خمیری بسیار لطیف داریم که به دست نمی چسبد.ظرفی که دو برابر اندازه مقدار خمیر است را کمی چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. خمیر را در ظرف قرار داده و برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به پارچه به هنگام تغییر حجم خمیر، روی ظرف را کیسه می کشیم یا ظرفی می گذاریم و سپس پارچه ای روی آن انداخته و در جایی مناسب و گرم به مدت یک ساعت قرار می دهیم تا خمیر عمل آمده و چند برابر شود. توجه داشته باشید که مدت زمان عمل آمدن خمیر بسته به دمای محیط متغیر است.در طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر، پس از طی کردن مراحل آماده سازی خمیر و به اصطلاح در زمان استراحت خمیر، به سراغ تهیه مواد اولیه پیتزا خانگی خود می رویم. مواد اولیه، بسته به ذائقه افراد و البته با توجه به نوع پیتزایی که قصد تهیه آن را داریم متغیر خواهد بود.

مواد لازم برای پیتزای گوشتی خانگی بدون فر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زیتون (ترجیحاً زیتون سیاه) ۱۰ عدد
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
ادویه (نمک، فلفل، آویشن، زرد چوبه) به میزان دلخواه

در یک تابه مقدار مناسبی روغن ریخته و روی شعله متوسط گاز قرار می دهیم، پیاز را به سایز دلخواه خرد کرده و در روغن داغ شده می ریزیم و به طور مرتب هم می زنیم، پس از اینکه پیاز کمی سبک شد، سیر خرد شده را به آن اضافه کرده و سرخ می کنیم.

پس از طلایی شدن سیر و پیاز گوشت چرخ کرده را به آن افزوده و در ادامه قارچ اسلایس شده، فلفل دلمه ای خرد شده، پیازچه و جعفری را در تابه ریخته و تفت می دهیم. رب و ادویه را اضافه کرده و پس از چند دقیقه، تابه را از روی حرارت برمی داریم.

 پیتزای گوشتی

طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

  • گوشت چرخ کرده :150 گرم
  • سوسیس و کالباس به میزان دل خواه
  • پیاز خرد شده :1 عدد
  • قارچ :2 تا 3 عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شده
  • آویشن :به میزان دل خواه
  • نمک و فلفل :به میزان دل خواه
  • ذرت و زیتون : میزان دل خواه

اگر بخواهید پیتزا بدون فر درست کنید، طرز تهیه پیتزا بدون فر در ماهیتابه را باید قدم به قدم دنبال کنید. توصیه ما این است که موادتان را پیش تر بپزید. این روش پیتزای هیجان انگیزتری برایتان خلق می کند.در قدم اول تمامی موادی که در بالا به آن اشاره کردیم را به سایز دل خواه خرد کنید. سپس یک تابه بردارید و از قارچ ها شروع کنید. قارچ را داخل تابه بریزید و کمی نمک و آویشن به آن اضافه کنید و هم بزنید. کمی روغن زیتون برای تفت دادن قارچ کافی است. زمانی که قارچ در تابه آب انداخت، حتما دست از هم زدن نکشید و کمی فلفل دلمه به آن اضافه کنید. آب قارچ کشیده شد، حتما کمی روغن زیتون اضافه کنید و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی طلایی شود.

پیاز را می توانید بصورت خام روی پیتزا قرار دهید. این موضوع کاملا سلیقه ای است.

سپس گوشت را اضافه کنید و پاپریکا بریزید و تفت دهید و در نهایت سوسیس یا کالباس را به محتویات داخل تابه اضافه کنید و طعم آن را بچشید. برخی عزیزان که علاقه مند به گوجه هستند، کمی گوجه بدون پوست را نیز داخل این محتویات می ریزند. اگر گوجه ریختید، حتما صبر کنید تا آب آن به خوبی کشیده شود. بعد از روغن مالی کردن کف تابه، خمیر را کف تابه بچینید و سپس به آرامی روی آن را با سس کچاب یا سس گوجه دست ساز رومال کنید. سپس کمی پنیر پیتزا بریزید و آویشن روی آن بپاشید و مواد آماده شده را روی سطح خمیر بریزید و منظم با ضربه قاشق مواد را یکسان پخش کنید.

سپس پنیر پیتزا را لا به لای مواد بریزید و حجم بیشتری از آن را روی پیتزا بپاشید و با ریختن کمی ذرت و زیتون روی سطح پیتزا مخلوط را تزیین کنید. تابه را روی شعله قرار دهید و حرارت آن را کم کنید. درب تابه را بگذارید و حدود 40 دقیقه منتظر بمانید.

یادتان باشد که اگر شعله گاز زیاد باشد، موجب سوختن خمیر پیتزا می شود. پس حتما از شعله پخش کن استفاده کنید و بعد از گذشت 40 دقیقه که پیتزا پخت و پنیر آب شد، حتما درب تابه را بردارید و منتظر بمانید تا تمام سطح پیتزا بدون رطوبت شود. در این زمان پیتزای خوشمزه بدون فر شما آماده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (591 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان