روش تهیه پیتزا فوری خانگی لذیذ

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پیتزا فوری خانگی لذیذ
پیتزا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی است که از یک لایه خمیر یا نان و رویه پیتزا تشکیل شده است. پیتزای سنتی ایتالیایی تنها با سس گوجه و پنیر پیتزا تهیه می شده است که به مرور مواد مختلفی روی آن قرار داده و آن را تغییر دادند. در این دستور طرز تهیه پیتزا فوری با مرغ و بیکن بیان شده است.

حتماً برای شما هم پیش آمده که گاهی شدیداً هوس غذاهای رستورانی یا فست فودی کرده باشید، اما به دلایل مختلف نتوانید یک شکم سیر از این غذاهای پر از چربی و نمک و در عین حال خوشمزه میل کنید. در چنین شرایطی، بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید و یک فست فود خانگی خوشمزه درست کنید. پس بهتر است آشپزی و پخت فست فودها را از روی طرز تهیه پیتزا خانگی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، شروع کنید.

واقعیت این است که شما می توانید به راحتی در خانه پیتزایی درست کنید که با بهترین پیتزاهای پخته شده در عالی ترین رستوران ها برابری کند. البته حرفه ای شدن در این کار نیاز به برنامه ریزی و تمرین دارد. حتی اگر یک آشپز نسبتاً تازه کار هستید، جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم قدم های ابتدایی به سمت حرفه ای شدن را بردارید. برای همین، در این مقاله دستور پخت یک پیتزای خانگی ساده و خوشمزه را برایتان در نظر گرفتیم که طعم آن دست کمی از پیتزاهای رستورانی ندارد و سالم تر هم هست.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا فوری

  • آرد ۲ پیمانه
  • خمیر مایه فوری ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
  • شکر ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا فوری

  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • سس کچاب به مقدار لازم
  • پنیر رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا فوری خانگی

برای تهیه این پیتزا ابتدا خمیر را تهیه می کنیم برای این کار آرد را به همراه نمک و شکر و خمیرمایه فوری داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس کم کم آب ولرم و بعد روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم خمیر جمع شود و بعد کنار دست خود آرد قرار دهید و اگر نیاز بود آرد اضافه کنید تا خمیر بدست نچسبد خمیر را خوب ورز دهید تا نرم شود حالا خمیر ما آماده شده و نیازی به استراحت ندارد روی خمیر را بپوشانید تا در باقی مراحل خشک نشود.

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت نیز سرخ شود و بعد فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ اسلایس شده اضافه کنید حرارت را بالا بگیرید تا آب قارچ کاملا کشیده شود سپس رب و پاپریکا را اضافه کنید و بگذارید تا مواد سرخ شود سپس از روی حرارت بردارید.

خمیر را داخل تابه ای که از قبل چرب کردید قرار دهید و روی خمیر را سس کچاب بزنید و بعد کمی پنیر در ادامه مواد گوشتی را روی پیتزا ریخته و روی آن پنیر رنده شده ریخته و چندد عدد گوجه خشک برای تزئین قرار دهید حالا درب تابه را قرار دهید و آن را روی شعله پخش کن با حرارت کم قرار داده تا پنیر ذوب و خمیر پخته شود سپس نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا فوری روش دوم

  • مخمر هفت گرم
  • شکر سفیدیک قاشق چای خوری
  • آب گرم یک فنجان
  • آرد نان دو فنجان
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • سس گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
  • پپرونی 200 گرم
  • پنیر موزارلا 350 گرم
  • فلفل دلمه ای نصف یک عدد

طرز تهیه پیتزا فوری خوشمزه روش دوم

تهیه یکپیتزا خانگی مثلپیتزا پپرونی ایتالیایی یا پیتزا سبزیجات ممکن است کمی وقت گیر باشد اما امروز می خواهیم تا طرز تهیه پیتزا فوری و خانگی ای را به شما آموزش دهیم که در یک چشم به هم زدن آماده می شود. برای شروع فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. داخل یک کاسه متوسط مخمر و شکر را داخل آب گرم حل کنید. سپس اجازه دهید تا 10 دقیقه استراحت کنند.آرد، نمک و روغن را به کاسه اضافه کنید و مواد را آرام هم بزنید تا کاملا یکدست شده و خمیر شکل بگیرد. سپس حدود پنج دقیقه به مواد استراحت دهید. روی سطح کارتان را کمی آردپاشی کنید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده بغلتانید تا چسبندگی آن کم شود. یک قالب مناسب برای پیتزا انتخاب کنید. داخل قالب را به کمک قلموی آشپزی با روغن کمی چرب کنید. خمیر را داخل قالب پهن کنید.

سه قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی روی خمیر بریزید و آن را خوب پخش کنید. تکه های نازک پپرونی را روی لایه سس بچینید به طوری که تمام سطح خمیر را بپوشانند. سپس نصف پنیر پیتزا را روی پپرونی ها ریخته و دوباره یک لایه دیگر پپرونی روی پنیر بچینید به طوریکه سطح پنیر را کامل بگیرد.

در آخر فلفل دلمه ای را شسته و آن را به صورت نگینی خرد کنید. باقیمانده پنیر را روی پپرونی ها ریخته و فلفل دلمه ای ها را روی پنیر بریزید. پیتزا را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. مواظب باشید حرارت از پایین هم به آن بخورد تا خمیر کاملا بپزد. چند دقیقه آخر پخت فر را روی حالت گریل قرار دهید تا روی پیتزا طلایی شود. نوش جان!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (26 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!