روش تهیه پیتزا قیفی خانگی

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پیتزا قیفی خانگی
پیتزا قیفی برای اولین بار در سال 2006 در کشور ایتالیا ارائه گردید. پیتزا قیفی، یک غذای نوآورانه و جالب و در عین حال یک پیتزاست! پیتزا قیفی از یک خمیر به شکل قیف بستنی اما پر از سس پیتزا و مواد خوشمزه و پنیر پیتزا درست می شود.

پیتزا قیفی یکی از انواع پیتزا مخلوط است که به دلیل ظاهر جذاب و تازه ای که دارد، در مهمانی ها مورد توجه کوچک و بزرگ قرار می گیرد. مواد داخل پیتزا قیفی همان موادی است که برای پیتزا معمولی استفاده می شود که بسته به سلیقه افراد متغیر می باشد. آنچه در تهیه پیتزا قیفی اهمیت دارد، طرز تهیه خمیر پیتزا و طرز پیچیدن آن به دور قیف است و بعد از آن، بقیه کار ساده است. از آنجا که خمیر پیتزا نیاز به زمان دارد تا خمیر مایه عمل کند، توصیه می شود اول خمیر را آماده کرده، کنار بگذارید و بعد مواد داخل آن را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا قیفی

  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق چای خوری
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای تهیه پیتزا قیفی

  • سوسیس ۲ عدد
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قیفی خانگی در فر

  1. ابتدا داخل یک لیوان یا کاسه آب ولرم را ریخته سپس خمیر مایه یا شکر را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند.
  2. آرد را سه بار الک می کنیم و داخل یک کاسه می ریزیم سپس به آن مخلوط شیر و روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس خمیر مایه عمل آمده را بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر جمع شود و اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید سپس داخل یک کاسه به مدت ۱.۵ ساعت بگذارید تا خمیر حجیم شود.
  3. بعد از گذشت زمان استراحت پف خمیر را با مشت بگیرید و از خمیر چونه گرفته قالب ها یا فویل را با کمک قلمو چرب کنید و مانند شکل زیر روی قالب مخروطی بپیچید یا می توانید با فویل این قالب را بسازید:قیف های آماده شده را روی سینی قرار دهید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خمیر پخته شود به دلخواه می توانید خمیر را با زرده و کنجد رومال کنید و در انتهای پخت روی فر را روشن کنید تا سطح نان ها طلایی شود سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس به راحتی از قالب جدا می شود.
  4. سوسیس را به شکل ریز خرد کنید کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس قارچ اسلایس شده را نیز اضافه کنید و در انتها فلفل دلمه را بریزید و کمی روی مواد نمک و آویشن زده و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.
  5. مواد میانی را داخل حفره ها ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید سپس داخل یک ظرف به طوری که فضایی بین آنها نماند پر کنید و برای ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید.

پیتزا قیفی

نکات تکمیلی

مواد میانی را ریز خرد کنید تا بهتر توی قیف ها قرار بگیرندبه مواد میانی در انتهای پخت مقداری شیر اضافه کنید شیر باعث میشود مواد میانی بافت لطیفی پیدا کرده وتا انتهای قیف ها را پر کنداگر نوارها را کوتاهتر بگیریم قیف های کوچکتر خواهیم داشت.داخل قیفها سالاد الویه , حلوا , پنیر و سبزی و ... می توان استفاده کرد.حتما اول قیف ها را آماده کنید و بعد مواد میانی را.میتوانید به جای ورز دادن خمیر آن را صد بار بلند کنید و روی سطح بکوبید.

  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
  • زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
  • پیتزا قیفی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان