روش تهیه پیتزا پای

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پیتزا پای
پیتزا پای با همان روش پیتزای معمولی تهیه می شود، با این تفاوت که روی این پیتزا هم، یک لایه خمیر به شکل و فرم دلخواه خود قرار می‌دهید تا چهرۀ پای (pie: کلوچه گوشت پیچ) به خود بگیرد. پیتزا پای را می توانید با گوشت چرخ کرده، مرغ یا سوسیس و کالباس درست کنید. ما در این مطلب طرز تهیه پیتزا پای را با سوسیس به شما آموزش می دهیم.

فسف فود ها در عصر امروز از جایگاه به خصوصی برخوردار می باشند، از این رو افراد بسیاری میل به مصرف آن در منزل و یا خارج از آن دارند. پیتزا پای نیز از دیگر انواع این نوع فست فود ها می باشد که روش طبخ آن با پیتزای معمولی در صورت تقریبی به یک شکل انجام می گیرد. تنها تفاوت موجود در تهیه پیتزا ها، روش تزئین و شکل دهی آنان می باشد که به روی پیتزا با دیگر لایه های خمیری به شکل و فرم مورد نظر انجام می گیرد.

مواد لازم برای پیتزا پای

  • 400 گرم:خمیر پیتزا
  • 225 گرم:سوسیس خرد و پخته شده
  • دو پیمانه:اسفناج تازه
  • یک پیمانه:سس پیتزا
  • یک پیمانه:مغز آرتیشو خرد شده
  • نصف پیمانه:زیتون خرد شده
  • 1/3 پیمانه:پیاز قرمز خلالی
  • دو پیمانه:مخلوط پنیرهای چدار، گودا و موزارلا
  • یک پیمانه:پنیر پارمسان رنده شده

طرز تهیه پیتزا پای

ابتدا کف سینی فر را چرب کرده و فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را بوسیله وردنه باز کنید.قسمتی از خمیر را نگه دارید و آن را به شکل نوار های باریک برش بزنید و کنار بگذارید.بقیه خمیر را به شکل مستطیل برش بزنید و داخل سینی پهن کرده و آن را 6 تا 7 دقیقه بپزید تا کمی طلایی شود. سوسیس را پخته و خرد کنید ، پیاز را خرد کنید ، اسفناج را خرد کرده و در نهایت زیتون را هم خرد نمایید.همه مواد بالا را با هم مخلوط کرده و مغز آرتیشو خرد شده را هم بیافزایید. مواد را روی خمیری که داخل سینی پهن کرده اید بریزید و پنیر را روی آن بپاشید.روی مواد را با نوارهای خمیری که کنار گذاشته اید به شکل شطرنجی بپوشانید .در نهایت پیتزا پای را برای 15 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و برشته شود.بعد از گذشت این مدت زمان پیتزا را از فر خارج کرده و برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید.

 پیتزا پای

پیتزا پای مرغ

شاید شما پای سیب خورده باشید اما پای مرغ با همان بیس و تفاوت است ،این گزینه بسیار خوبی می تواند برای میهمانی ها باشد با دستور این غذای بسیار خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه خمیر پیتزای پای مرغ:

  • آرد دو پیمانه
  • تخم مرغ یک عدد
  • ماست یک پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع مثلا روغن زیتون یک پیمانه

مواد لازم برای داخل پیتزای پای مرغ:

  • مرغ پخته و خرد شده به میزان لازم
  • قارچ نصف پیمانه
  • گوجه فرنگی دو عدد
  • فلفل دلمه ای نصف یک عدد
  • پیاز داغ یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه پیتزا پای مرغ

تخم مرغ را با چنگال کمی زده و ماست را اضافه می کنیم. بعد نمک و بیکینگ پودر را همراه با روغن اضافه کرده و هم می زنیم. سپس آرد را کم کم می افزاییم تا خمیر یک دستی به دست بیاید. مرغ پخته را با پیاز داغ، فلفل دلمه ای، فیله ی گوجه فرنگی و قارچ، تفت می دهیم و مقداری نمک زده و می گذاریم سرد شود. ظرف مورد نظرمان را چرب می کنیم خمیر را داخل آن پهن کرده و با چنگال چند سوراخ در خمیر ایجاد می کنیم.

بعد، مواد داخل پای را روی خمیر پهن کرده و با یک خمیر دیگر روی مواد را می پوشانیم و لبه های دو خمیر را به هم می چسبانیم(کمی از خمیر را برای تزئین روی پای، نگه دارید). آن گاه، با بقیه خمیر می توانید روی پای را تزئین کنید. در آخر، کمی زرده تخم مرغ و شیر، روی خمیر مالیده یا کمی زعفران آب کرده و کره به آن اضافه می کنیم و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه، در دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت قرار می دهیم. هرگاه روی آن طلایی و خمیر از ظرف جدا شد، پای مرغ آماده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (591 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان