روش تهیه پیتزا حلزونی خوشمزه

  پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پیتزا حلزونی خوشمزه
برای اینکه برای کودکانتان پیتزاهای هیجان انگیز تری درست کنید، در این مطلب طرز تهیه پیتزای حلزونی را به شما آموزش داده ایم. تهیه این پیتزا زمان کمی از شما می گیرد.

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. یکی از این پیتزاها، پیتزا حلزونی است. همانطور که از اسمش پیداست، به صورت حلزون پیچیده می شود. این پیتزا یک نوع پیتزای پپرونی است ولی می توان برای این که پیتزای سالم تری داشته باشیم از گوشت چرخ کرده سرخ شده با مرغ پخته ریش ریش به جای پپرونی استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و محله به مرحله طرز تهیه پیتزا حلزونی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

پیتزا حلزونی

مواد لازم برای تهیه پیتزا حلزونی

  • شیر ۱۶۵ گرم
  • خمیر مایه فوری ۱/۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۲/۳ ق چای خوری
  • روغن زیتون یا مایع ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۲۵۰ گرم
  • رومال : یک تخم مرغ کامل و ۱ق چای خوری شیر

مواد لازم برای مواد میانی پیتزا حلزونی

  • پپرونی ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • سس کچاب به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا حلزونی خوشمزه

شیر به دمای محیط رسیده را به همراه خمیر مایه و روغن زیتون خوب مخلوط کنید و هم بزنید. در ادامه نمک و آرد را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا یک خمیر یکدستی بدست بیاید. در تهیه این پیتزا از خمیر فوری استفاده شده که نیازی به عمل آوزی ندارد ولی شما می توانید ابتدا خمیر مایه را به همراه شیر عمل بیاورید و بعد به مخلوط فوق اضافه کنید.

در ادامه خمیر را باید برای ۱۵ دقیقه با دست ورز دهید تا نرم و لطیف شود. می توانید خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه داخل استند میکسر با سرعت کند ورز دهید و یا می توانید برای ۱۰۰ بار به سطح بکوبید. کاسه را چرب کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و برای ۱ ساعت در محیط گرم بگذارید تا استراحت کند و حجیم شود.

بعد از استراحت پف خمیر را بگیرید و به شکل مستطیل روی سطح آردپاشی شده باز کنید و روی خمیر سس کچاب بریزید و با فرچه آشپزی خوب پخش کنید. در ادامه روی خمیر پپرونی خرد شده و فلفل دلمه رنگی ریز شده بریزید و بعد روی مواد پنیر پیتزا بریزید و کیم بادست به خمیر فشار دهید و بعد خمیر را از پایین شروع به رول کردن کنید و با کمک چاقو تیز برش بزنید.

پیتزا های برش زده را روی سینی کاغذ روغنی انداخته قرار دهید و با تخم مرغ و شیر هم زده رومال کنید و روی سینی را بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه دیگر استراحت دهید تا پف کند. در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پیتزا حلزونی خوشمزه پخته شود. نوش جان

 پیتزا حلزونی

مواد لازم خمیر پیتزا حلزونی روش دوم

  • آرد: ۵۰۰ گرم
  • خمیر مایه: ۵۰ گرم
  • آب داغ: ۳۰۰ میلی لیتر
  • نمک: ۲ قاشق چای خوری
  • شکر: یک قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: یک قاشق سوپ خوری

مواد لازم میانی پیتزا حلزونی روش دوم

  • ژامبون (خرد شده): 250 گرم
  • قارچ (خرد شده): 200 گرم
  • فلفل قرمز (نگینی خرد شده): نصف یک عدد
  • پنیر چدار (خرد شده یا رنده شده): 300 گرم
  • ارگانو یا آویشن: 2 قاشق چای خوری

مواد لازم سس پیتزا حلزونی روش دوم

  • گوجه فرنگی (خرد شده): ۴۰۰ گرم
  • فلفل قرمز (ریز خرد شده): نصف یک عدد
  • سیر (له شده): یک حبه
  • شکر: به مقدار لازم
  • ارگانو: یک قاشق چای خوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

مواد اضافی پیتزا حلزونی روش دوم

  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • شیر: یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه سس پیتزا حلزونی روش دوم

مقداری روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. سیر له شده و فلفل قرمز ریز خرد شده را در آن تفت دهید. گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده، شکر و چاشنی ها را اضافه کرده و حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید تا سس غلظت یابد. سپس سس را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره ای صاف و یکدست درآورید. در صورت نیاز دوباره سس را روی حرارت قرار دهید تا غلظت یابد.

طرز تهیه پیتزا حلزونی روش دوم

خمیر مایه را در آب داغ حل کنید. شکر و حدود 10 قاشق سوپ خوری آرد اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه در محلی گرم قرار دهید. بقیه آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه و مخلوط کنید. روغن زیتون را اضافه کرده و ورز دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را به ظرف مناسبی انتقال داده و روی آن را با پارچه ای نمدار بپوشانید و حدود یک ساعت کنار بگذارید تا ور آید. پس از گذشت این زمان خمیر را کمی ورز داده و به دو قسمت کنید. هر قسمت خمیر را روی سطح کار به صورت مستطیلی نازک پهن کنید. سس گوجه فرنگی را روی خمیرها بمالید (حدود یک الی 2 سانتیمتر از لبه های خمیر سس نمالید). ژامبون، پنیر چدار، قارچ و فلفل را روی خمیر پخش کنید و ارگانو یا آویشن بپاشید.خمیرها را از قسمت پهن آن رول کنید و با چاقویی تیز برش دهید. برش ها را با فاصله از هم در سینی فر پوشیده با کاغذ روغنی چیده و حدود 20 دقیقه کنار بگذارید (روی آنها پارچه ای بیندازید). روی برش ها زرده تخم مرغ زده شده با یک قاشق سوپ خوری شیر بمالید و حدود 12 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 240 درجه سانتیگراد (475 درجه فارنهایت) قرار دهید.

 پیتزا حلزونی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان