دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای مدرن /

روش تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات 

جمعه، 07 مرداد 1401
پیتزا ماکارونی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه خانگی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا ماکارونی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

از نظر طرفداران پنیر پیتزا، ترکیب این پنیر با هر غذایی عالی می شود. اما اگر هم عاشق ماکارونی و پاستا باشید هم از چشیدن طعم پنیر پیتزا لذت ببرید، قطعا نمی توانید از ترکیب این دو باهم بگذرید و به یک بشقاب پیتزا ماکارونی نه بگویید. ما هم به همین بهانه ساده ترین طرز تهیه پیتزای ماکارونی را برایتان آماده کرده ایم. کافی است قبل از شروع کار سس سیر خانگی و سس بشامل را آماده کنید تا ماکارونی پیتزایی تان در یک چشم به هم زدن حاضر شود.

مواد لازم پیتزای ماکارونی با سبزیجات

  • سویا:2 پیمانه
  • ماکارونی فرمی یا رشته ای:500 گرم
  • قارچ پخته شده:یک فنجان
  • روغن مایع:3 قاشق غذاخوری
  • هویج:یک عدد متوسط
  • ذرت پخته شده:یک پیمانه
  • نخود فرنگی پخته شده:یک پیمانه
  • پودرآویشن: به مقدار دلخواه
  • شیر:یک پیمانه
  • آرد: یک پیمانه
  • کره:100 گرم

طرز تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات

ابتدا سویا را در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید .سپس آن را آبکشی کنید.بعد آن را در دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود.سپس سویا را داخل روغن تفت دهید و در حین تفت ، مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید .بعد از اینکه سویا کمی سرخ شد به آن نخود فرنگی ، ذرت ، قارچ و فلفل دلمه ای بیفزایید و همه مواد را خوب هم بزنید و کمی تفت دهید.اگر از ماکارونی رشته ای استفاده میکنید آن را به چند تکه تقسیم کنید.

سپس ماکارونی را در ظرف آب جوش بریزید تا مغز پخت شود.کف ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب کنید و ماکارونی را ته ظرف پهن کنید.کمی سس مخصوص پیتزا را روی ماکارونی بریزید تا ماکارونی ها حالت چسبندگی پیدا کنند.بعد از مواد مخلوط شده روی ماکارونی بریزید و روی آنها پنیر پیتزا ریخته و روی پنیر هم هویج رنده شده بریزید.سپس ظرف را در فر 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید تا پنیر طلایی شود.

100گرم کره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یک پیمانه آرد را آرام به آن اضافه کنید و تفت دهید یک پیمانه شیر را هم به آرد و کره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماکارونی می توانید از 2 عدد تخم مرغ استفاده کنید. ابتدا تخم مرغ ها را داخل ظرفی ریخته و حسابی هم بزنید تا کاملاً رقیق شود سپس با ماکارونی مخلوط کنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان