روش تهیه پیتزای پنیر لذیذ

  چهارشنبه، 31 فروردین 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پیتزای پنیر لذیذ
پیتزا پنیری یکی از خوشمزه ترین پیتزاها و ساده ترین ها می باشد که شاید کالری زیادی داشته باشد ولی بی شک بسیار طعم و مزه خوبی دارد و در سراسر دنیا بسیار شناخته شده و محبوب است این پیتزا از انواع پنیرها استفاده و تهیه می شود و مواد دیگر جز پنیر ندارد و به همین دلیل نام این غذا را پیتزا پنیری نامیدند .

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. ساده ترین پیتزا همان پیتزای پنیر است.در این پیتزا نیازی به گوشت یا مواد دیگر نیست و با ساده ترین مواد تهیه می شود.

مواد لازم برای پیتزای پنیر

  • خمیر پیتزا ۵۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • جعفری ساطوری شده ۲ قاشق سوپ خوری
  • ترخون ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزای پنیر

ظرف آلومینیوم گرد مناسبی را که باید کم عمق باشد چرب کنید و خمیر پیتزا را به قطر نیم سانتی متر و به شکل ظرف به اندازه ای که ته و دیواره ظرف را بپوشاند باز کنید و خمیر را داخل ظرف بیاندازید. گوجه فرنگی را در آب جوش بگذارید و پوست آن را بگیرید و گوشت گوجه فرنگی را خرد کنید و آن را داخل خمیر بیاندازید و کمی نمک و فلفل و دارچین روی آن بپاشید و کمی هم جعفری بریزید و پنیر را روی آن رنده کنید. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و ظرف پیتزا را کف فر به مدت بیست دقیقه قرار دهید. بعد ظرف را روی آخرین پنجره فر به طرف بالا بگذارید تا در حدود یک ربع تا بیست دقیقه بماند و روی آن کمی طلائی شود.

 پیتزا پنیر 

مواد لازم برای تهیه پیتزا پنیر روش دوم

  • خمیر پیتزا یک عدد
  • سس کچاپ جهار قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا رنده شده ۱۵۰ گرم
  • پنیر موزارلا ۱۵۰ گرم
  • پنیر پارمسان ۱۵۰ گرم
  • ریحان مقداری برای تزیین

طرز تهیه پیتزا پنیر روش دوم

ابتدا فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود.کف قالب یا ظرف مورد نظری که می خواهید داخل فر قرار دهید را به کمک روغن کمی چرب کنید سپس خمیر پیتزا را روی ظرف قرار دهید.

روی خمیر را هم کمی با روغن چرب کنید سپس سس کچاب را روی خمیر بمالید تا کاملا خمیر را بپوشاند. پنیر ها را به ترتیب پنیر پیتزا رنده شده، موزارلا و پارمزان روی سطح خمیر بریزید. اگر دوست داشتید لبه های خمیر کریسپی و طلایی رنگ شوند، از مقدار کم تری پنیر برای کناره های خمیر استفاده کنید.

برگ ریحان های تازه را خرد کنید و روی پنیر پیتزاها بریزید.در ادامه خمیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و تا زمانی که خمیر کاملا ذوب و به رنگ طلایی شود، داخل فری که از قبل با درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید. نکته مهم در تهیه پیتزا درجه حرارت بالای فر و گرم بودن فر قبل از قرار دادن خمیر درون فر است. بنابراین فر را حتما از قبل گرم کنید. بعد از این که پیتزا را از فر بیرون آوردید، آن را با آویشن تزیین کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

مواد اولیه پیتزای پنیر روش سوم

  • خمیر پیتزا: به میزان مصرف
  • پنیر ریکوتا: ۱۵۰ گرم
  • پنیر موزارلا: ۱۵۰ گرم
  • پنیر پارمزان: ۱۵۰ گرم
  • روغن: ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت پیتزای پنیر روش سوم

برای تهیه پیتزای پنیر ابتدا از قبل فر خود را در درجه ۲۵۰ سانتی گراد تنظیم نمایید آنگاه خمیر پیتزا را با توجه به دستورات و مواد اولیه تهیه کنید قالب مورد نظر را چرب کنید و سپس خمیر پیتزای خود را روی قالب خیلی با دقت پهن کرده و آنگاه خمیر پیتزای موردنظر را با روغن چرب نمایید. در ادامه پنیرهای مورد نظر که شامل ریکوتا، موزارلا و پارمزان می شود را روی خمیر پیتزا ریخته و سعی کنید لبه های خمیر را پنیر نریزید تا خوب به رنگ طلایی دربیاید.همچنین توجه و دقت کنید که فر را از ۳۰ دقیقه قیل باید روشن کنید تا دما و حرارت فر داغ شود و تا زمان پخت پیتزا در فر را به هیچ عنوان باز نکنید اگر دیدید که لبه های خمیر برشته شده و پنیرهای روی آن هم ذوب و طلایی رنگ شده است. در پایان می توانید پیتزا را از فر بیرون آورده و آن را در ظرفی گذاشته و آن را با آویشن و ریحان تزئین کنید و همراه با انواع سبزیجات و سالاد نوش جان نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان