روش تهیه پیتزای لذیذ با نان لواش

  سه شنبه، 21 دی 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
روش تهیه پیتزای لذیذ با نان لواش
طرز تهیه پیتزا با نان لواش را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه طرز تهیه پیتزا با نان لواش بتوانید یک پیتزای لذیذ را در منزل تهیه کنید. این پیتزا یکی از پیتزا های پر طرفدار است که در زمان کوتاه آماده می شود.

پیتزا با نان لواش خرد شده یک پیتزای فوری و راحت است و اگر دلتان پیتزای خانگی و سالم خواست اما خمیر پیتزای آماده نداشتید و حوصله آماده کردن خمیر پیتزا را هم نداشتید می توانید این پیتزای تابه ای فوری با نان لواش را خیلی سریع درست کنید.

مواد لازم تهیه پیتزا با نان لواش

  • نان لواش: ۲ عدد
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • قارچ: ۱۰ عدد
  • ذرت پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط
  • سس مارینارا: ۱ قاشق غذاخوری
  • سس کچاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد
  • آویشن: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری (سر صاف)
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری
  • زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا با نان لواش

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. یک قابلمه با اندازه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. بعد از طلایی شدن پیازها، مرغ را به آن اضافه کنید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید تا رنگ آن تغییر کند.سپس کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که خامی ادویه ها گرفته شد، به آن دو لیوان آب جوش اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد.

قارچ ها را بشویید و بعد از خشک شدن، به صورت خلالی و نازک خرد کنید. فلفل دلمه ای را بشویید و نگینی خرد کنید. در یک تابه کمی روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ ها را در آن بریزید. حرارت را کم نکنید تا قارچ آب نیندازد. به اندازه یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود. بعد از نرم شدن قارچ ها، آن ها را از تابه خارج کنید.

فلفل دلمه ای خرد شده را در تابه تفت دهید. ۲ تا ۳ دقیقه تفت دادن کافی است. در حدی که طعم خام آن گرفته شود. ذرت را بپزید یا از کنسرو آماده استفاده کنید. مرغ را که پخته بودید از قابلمه بیرون بیاورید و آن را به صورت مکعبی، خرد یا ریش ریش کنید.

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، در یک ظرف بزرگ قارچ سرخ شده، فلفل دلمه ای تفت داده شده، ذرت پخته شده و مرغ های خرد یا ریش ریش شده را با هم مخلوط کنید. پودر آویشن، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا همه یکدست شوند.

اگر می خواهید پیتزا را به صورت لقمه ای درست کنید، نان لواش را روی یک سطح، پهن کنید. آن را از وسط نصف کنید. روی نان را سس مارینارا و سس کچاپ بمالید. نصف مواد را روی نان بریزید و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. نان را رول کنید. این کار را با نصف دیگر نان هم انجام دهید. رول ها را می توانید به قطعات دلخواه، برش بزنید.اگر پیتزاها را به صورت رولی درست کرده اید، برش ها را در تابه با روغن کمی سرخ کنید و بعد در ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بپزند.

اگر نمی خواهید پیتزا را رولی یا لقمه ای درست کنید، نان را روی سطح بگذارید و سس و مواد را به همراه پنیر پیتزا روی نان بریزید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. کمی روغن در آن بریزید و نان را در آن بگذارید.کمی آب داخل تابه بریزید تا بخار کند و فضای تابه مرطوب بماند. در تابه را بگذارید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پیتزا کاملا بپزد.

در طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر، فر را از قبل گرم کنید. کف سینی را آردپاشی کنید و پیتزا را در آن بگذارید. یک کاسه آب را کنار سینی قرار دهید تا آب بخار شود و پیتزایتان خشک نشود. ۱۵ دقیقه بعد پیتزایتان آماده است. می توانید به مدت ۲ دقیقه سینی را در قسمت گریل قرار دهید تا روی آن طلایی شود. سپس پیتزا را در ظرف مناسب با سس دلخواه سرو و میل کنید.

از آن جایی که نان لواش، پیتا، تست و تافتون بیش از خمیر پیتزا در دسترس است، می توانید با آن ها هم پیتزا درست کنید. روی نان را می توانید به جای مرغ، از سوسیس و کالباس یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. اگر هم گیاه خوار هستید، پیتزا سبزیجات یک گزینه عالی خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان لواش روش دوم

  • ۳ الی ۴ عدد نان لواش
  • 1 عدد سینه کامل مرغ
  • ۱۰ عدد قارچ
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای کوچک
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه پنیر پیتزا رنده شده
  • 1 قاشق غذاخوری کنسرو ذرت
  • سس گوجه فرنگی به میزان لازم
  • پودرآویشن به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه پیتزا با نان لواش روش دوم

در این بخش مراحل کار را برای تهیه پیتزا با نان لواش برایتان قرار داده ایم. مراحل را عینا انجام دهید و دقت لازم را در حین کار داشته باشید.نان لواش ها را روی هم تا زده و لوله کنید. سپس با استفاده از قیچی مخصوص نان، آن ها را به قطر یک سانتی متر برش دهید. یک تابه مناسب را برداشته و با مقداری کره آن را چرب کنید. نان های خرد شده را در آن بریزید و کف تابه پخش کنید.

با استفاده از یک قاشق، شیر را روی نان های خرد شده بریزید تا تمام قسمت های آن آغشته به شیر شود. در یک کاسه حدود ۲۵ گرم کره را ریخته و آن را در محیط اتاق قرار دهید تا ذوب شود. سپس آن را بر روی نان لواش ها بریزید. با استفاده از یک گوشتکوب به آرامی نان های خرد شده را کف تابه بکوبید تا کاملاً به آن بچسبند.

در یک قابلمه مناسب سینه مرغ را همراه با یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به آرامی بپزد.پس از آن که سینه مرغ به خوبی پخته شد، در یک کاسه آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید. قارچ ها را خوب شسته و به صورت برش های نازک خرد کنید. فلفل دلمه ای را نگینی برش دهید.

سس گوجه فرنگی را با استفاده از یک قاشق روی نان ها پخش کنید و مقداری پنیر پیتزا بریزید. مرغ ریش ریش شده را به آن ها اضافه کرده و خوب پخش کنید. در آخر قارچ ها را به همراه فلفل دلمه ای و ذرت ها ریخته و تمام سطح پیتزا را با پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید.شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید و حرارت را روی کم ترین مقدار تنظیم کنید. سپس تابه حاوی پیتزا را روی آن قرار داده و اجازه دهید به مدت حداقل 20 الی 25 دقیقه به آرامی بپزد. زمانی که پنیر پیتزای آن به اندازه کافی آب شد، مقداری پودر آویشن روی سطح آن بپاشید و چند دقیقه دیگر بگذارید بماند.

سپس پیتزا را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. پیتزا را به آرامی به ظرف سرو مورد نظر منتقل کنید. از یک غلتک پیتزا یا یک چاقو برای برش دادن آن استفاده کنید. پیتزا با نان لواش شما اماده است و می توانید آن را با آویشن و مقداری سس دلخواه میل کنید.

 پیتزا با نان لواش

نکات لازم در تهیه پیتزا با نان لواش

  • به دلخواه می توانید پیتزا با نان لواش را درون فر نیز بپزید، این کار باعث برشته شدن پنیر پیتزای روی آن می شود.
  • به دلیل وجود ترکیب شیر و نان با هم باید دقت داشته باشید که حتماً از شعله پخش کن و حرارت بسیار کم استفاده کنید. زیرا قطر نان کم است و ممکن است پیتزای شما بسوزد.
  • طبق سلیقه تان می توانید مرغ را با گوشت چرخ کرده جایگزین کنید. به این صورت که در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در آن سرخ کنید. زمانی که پیاز ها طلایی شدند مقداری زردچوبه در آن ریخته و هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی رنگ آن تغییر کند، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به تابه بیفزایید و خوب مخلوط کنید. مواد را از روی حرارت برداشته و زمانی که کمی خنک شد آن را روی نان لواش ها بریزید.به جای مرغ به دلخواه می توانید از سوسیس و کالباس نیز استفاده کنید.
  • طبق سلیقه خود همراه پنیر پیتزای رنده شده، چند عدد پنیر ورقه ای هم می توانید به پیتزا اضافه کنید.
  • برای زیباتر شدن این پیتزا می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید.
  • پس از ریختن پنیر پیتزا، بهتر است مقداری زیتون حلقه شده نیز روی آن بچینید تا طعم و ظاهر بهتری به پیتزا بدهید.
  • پیتزا با نان لواش علاوه بر این روش می تواند به صورت رولی نیز تهیه شود؛ به این صورت که یک عدد نان لواش را برداشته و مواد گفته شده را به ترتیب در وسط آن پخش کنید. سپس به آرامی آن را تا زده و رول کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. رول های پیتزا را سرخ کنید تا کمی برشته شوند، سپس آن را به یک دیس منتقل و سرو کنید.بهتر است در تهیه این پیتزا از نان لواش تازه استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. مواد اولیه مرغوب و با کیفیت طعم بینظیری به پیتزا با نان لواش شما خواهد داد.
  • درباره تازه بودن مواد اولیه هم جای صحبتی نیست. هر چه مواد اولیه تازه تر بوده مطمینا کیفیت کار شما نیز بالاتر خواهد بود.
  • حتی الامکان از مواد اولیه ارگانیک نیز استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی سلامتی و سالم بودن.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (420 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (236 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (207 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (150 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (56 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (48 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (35 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (22 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (15 نظر) نگاهی به کلیپ ویژه مراسم ساده و بدون تجملات معمم شدن سیداحمد خمینی و خنده های از ته دل پدرش+ویدیو (16 نظر)
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟