روش تهیه پلو سبزیجات به روش مکزیکی

  چهارشنبه، 20 بهمن 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پلو سبزیجات به روش مکزیکی
پلو سبزیجات یا سبزیجات پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور مکزیک است که ترکیبی از برنج و سبزیجات دلخواه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مکزیکی در ادامه با ما همراه باشید.

پلو سبزیجات یا سبزیجات پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این پلوی خوشمزه نوعی قاطی پلو محسوب می شود که به صورت گیاهی تهیه می شود و در تهیه ان از هیچگونه گوشتی استفاده نمی شود. البته اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را با گوشت درست کنید، به دلخواه می توانید مقداری گوشت مرغ یا گوشت قرمز به آن اضافه کنید. سبزیجات و مواد غذایی که در این غذا استفاده می شوند بسیار متنوعی هستند، به همین دلیل می توانیم از انواع سبزیجات و مواد غذایی مورد علاقه خود در این غذا استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو سبزیجات مکزیکی

  • برنج ۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گشنیز ۱/۴ پیمانه
  • فلفل سیاه ۱/۴ ق چای خوری
  • فلفل چیلی ۱/۲ ق چای خوری
  • فلفل هالوپینو ۱ عدد بزرگ
  • آب لیمو تازه ۲ ق غذا خوری
  • زیره ۱/۲ ق چای خوری
  • سیر ۲ حبه
  • فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
  • نخود فرنگی ۱ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • فیله مرغ به مقدار لازم
  • نمک و زنجبیل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو سبزیجات مکزیکی

ابتدا پیاز را شسته و نگینی خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن تفت بدهید تا سبک شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز ها زده تا خوش رنگ شوند سپس سیر را رنده یا پوره کنید و با پیاز مقداری تفت بدهید تا عطر سیر خارج شود.فلفل دلمه ها را که بهتر است از رنگی انتخاب کنید خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کرده سپس نخود فرنگی را که از قبل با مقداری نمک پخته شده.

گوجه فرنگی ها را به کمک غذاساز و یا اگر در دسترس نداشتید با استفاده از رنده پوره کنید و به مخلوط مون اضافه کنید و در آخر سینه مرغ یا فیله مرغ را مکعبی برش بزنید و اضافه کنید تا آب گوجه کشیده شود و در انتها تمامی ادویه ها و فلفل ها را به همراه گشنیز اضافه و کمی که تفت خورد از روی حرارت برمیداریم.

برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید حتما یادتان باشد که به برنج نمک بزنید زیرا نزدن نمک باعث می شود برنج نرم و خمیر شود. برنج را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را گرفته و آبکش کنید کف قابلمه مورد نظر ته دیگ سیب زمینی آغشته به کنجد بگذارید و یه لایه برنج ریخته و یک لایه مواد مکزیکی این کار را ادامه داده تا برنج و مواد تمام شود سپس پلو مکزیکی را دم گذاشته و در انتها روی آن کره یا روغن زیتون به همراه آبلیمو می ریزیم. نوش جان

مواد لازم برای پلو سبزیجات مکزیکی روش دوم

  • روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
  • برنج دانه بلند: ۲ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: ۲۵۰ گرم یا ۶ عدد گوجه فرنگی متوسط
  • استاک سبزیجات : ۳ پیمانه (منظور از استاک سبزیجات همان عصاره سبزیجات است)
  • سیر رنده شده: ۱ قاشق چایخوری
  • زیره سبز: ½ قاشق چایخوری
  • نمک: ¼ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق مرباخوری (می توانید مقدار فلفل را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید)
  • فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
  • جعفری، برش لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده برای تزیین پلو مکزیکی رستورانی

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

بهتر است طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد بگیرید چون هم برای تهیه پلو مکزیکی رستورانی و هم تهیه سایر غذاها حسابی به دردتان می خورد. علاوه بر این گاهی دل تان می خواهد از دست میوه و سبزیجاتی که هفته هاست در کشو یخچال جا خشک کرده اند راحت شوید. اگر در بین این سبزیجات هویج و کرفس دارید معطل نکنید و سریع دست به کار شوید. تمام سبزیجات یخچالی شسته شده را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. برای مثال ۳ عدد هویج، ۴ ساقه کرفس، ۸ شاخه جعفری، ۲ ساقه رازیانه و ۸ شاخه آویشن تازه را به همراه یک عدد پیاز قرمز بزرگ و ۵ حبه سیر، دو تا سه تکه زنجبیل، ۱۰ عدد دانه فلفل سیاه و دانه گشنیز، ۲ عدد برگ بو و ۱۲ فنجان آب برای تهیه چند وعده سوپ و انواع غذا کافی است.

تمام سبزیجات را به همان ترتیبی که در تصویر می بینید خرد کنید، در یک قابلمه بزرگ بریزید و ۱۲ فنجان آب را به آن ها اضافه کنید. ۴۵ دقیقه زمان برای تهیه استاک سبزیجات کافی است. بعد از این زمان سبزیجات را از صافی رد کنید و عصاره آن را استفاده کنید. اگر استاک زیادی درست کرده اید به مدت سه روز می توانید در یک ظرف در بسته در یخچال نگه دارید. اگر می خواهید مدت زمان بیشتری استاک را نگه دارید آن را در قالب های یخ بریزید و فریز کنید.

حالا که طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد گرفتید بهتر است مراحل آماده کردن پلو مکزیکی رستورانی را شروع کنید. در ابتدا روغن را در یک ماهیتابه تفلون بزرگ گرم کنید. برنج را به روغن اضافه کنید و به آرامی به مدت ۱۰ دقیقه برنج را در روغن هم بزنید تا رنگ برنج ها تغییر کند و کم کم طلایی شوند.

حالا رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی پوره شده، استاک سبزیجات، سیر رنده شده، زیر سبز، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید پلو مکزیکی رستورانی دم بکشد و آب آن کاملا کشیده شود. بعد از سرو پلو مکزیکی رستورانی آن را با جعفری خرده شده، گوجه فرنگی و برش لیموترش تزیین کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (460 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (320 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (298 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (244 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (211 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (179 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (109 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 8 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
رابطه بین هاشمی رفسنجانی و سریال اوشین؛ کشفی که کیهان انجام داد
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو