دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش تهیه رول بادمجان لذیذ با مرغ 

دوشنبه، 11 مهر 1401
رولت بادمجان با مرغ یک غذای فوق‌العاده ،با دو ترکیب بی نظیر است که برای کسانی که علاقه مند به بادمجان می باشند یک غذای لذیذ و متنوع است. اگر شما هم به دنبال یک غذای خوشمزه با طعم متفاوت هستید حتما رولت بادمجان با مرغ را امتحان کنید.

از غذاهایی که امروزه در مهمانی ها خیلی رواج پیدا کرده و انصافا تهیه آنها جلوه خاصی به میز غذا می بخشد فینگر فودها هستند. این غذاهای انگشتی خوشمزه با رنگ های جذاب و در اندازه های کوچک و بسیار خوشمزه بعنوان پیش غذا محسوب می شوند و زیبایی غذاهای ما را دوچندان نشان می دهند. در میان این تنوع غذاهای فینگر فودی یکی از موادی که می توان با ان فینگر فود و غذاهای ختلف خوشمزه درست کرد بادمجان است. در میان این تنوع غذایی که با بادمجان درست می شود، رول بادمجان و مرغ غذایی با جلوه خاص و زیبایی چشم نواز است.

در اینجا طرز تهیه این فینگر فود خوشمزه را با مواد میانی مرغ و سس مایونز و پنیر پیتزا برایتان می نویسم. توجه داشته باشید که می توان برای مواد میانی رول بادمجان، از گوشت چرخ کرده و قارچ و یا از سبزیجات و... نیز بجای مرغ ریش ریش استفاده کرد که کاملا اختیاری است.

مواد لازم برای تهیه رول بادمجان با مرغ

  • بادمجان ۳ عدد
  • ران و سینه مرغ از هر کدام ۱ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • گوجه ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ

ابتدا باید مرغ را آماده کنید. شما می توانید از ترکیب ران و سینه استفاده کنید تا غذای شما زیاد خشک نشود و یا می توانید از فیله بدون استخوان استفاده کنید. سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت انداخته و میکس کنید.

بادمجان ها را بشورید و به صورت حلقه حلقه به قطر ی سانت برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید و داخل یا همان وسط بادمجان ها را خارج کنید تا یک دایره تو خالی باشد.

مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه ریخته و پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به مخلوط مرغ و ادویه ها و زعفران اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. می توانید از همان ابتدا پیاز را داخل چرخ گوشت به همراه مرغ میکس کنید.

حالا باید داخل بادمجان های خالی شده را با مرغ چرخ شده پر کنید و بعد خیلی آرام داخل سیخ چوبی بزنید و کنار هم قرار دهید. سپس داخل تابه رژیمی کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا بادمجان ها و مرغ با شعله خیلی کم برای ۱ ساعت هر دو طرف را پخته تا خوب مغز پخت شود و بعد در انتها گوجه ها را نیز سرخ کنید و به همراه کته میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی رول بادمجان با مرغ لذیذ و خوشمزه با سیخ چوبی

  1. می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. بهتر است قطر بادمجان زیاد ضخیم نباشد.
  3. می توانید از یک عدد فلفل دلمه رنده شده نیز استفاده کنید.
  4. مواد را به آرامی سیخ بزنید وگرنه مواد از داخل بادمجان ریخته می شود.

مواد لازم رول بادمجان با مرغ روش دوم

  • بادمجان : ٣ عدد
  • پنیر خامه ای : 3 قاشق غذاخوری
  • پنیر گرویر : یک قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار :١٠٠ گرم
  • سینه مرغ : یک عدد
  • ریحان تازه خرد شده : ٢ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : ٢ عدد
  • پودر سوخاری : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ روش دوم

برای درست کردن رولت بادمجان با مرغ ابتدا سینه مرغ را با مقداری آب و یک عدد پیاز و کمی نمک و فلفل بپزید.در این فاصله بادمجان ها را پوست بگیرید و به ضخامت نیم سانت به صورت ورقه ای ببرید و بعد کمی روغن به دو طرف بادمجان ها بزنید و در تابه ای در بسته یا فر قرار دهید تا بپزند.بعد از اینکه سینه مرغ پخته شد آن را به قطعات کوچک خرد کنید.سپس پنیرها ،ریحان ، نمک و فلفل را به مرغ خرد شده اضافه کنید و کاملا هم بزنید.بادمجان های پخته شده و سرد شده را در ظرفی بچینید و مقداری از مخلوط مرغ و پنیر را در بادمجان ها بریزید و بادمجان ها را رول کنید.تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده یکدست شوند. در ظرف دیگری هم پودر سوخاری را بریزید.

سپس رول های بادمجان را ابتدا یکی یکی در تخم مرغ بزنید و بعد در پودر سوخاری بغلطانید.مجددا در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلطانید. یعنی دوبار این کار را انجام دهید.با این کار مواد بیشتری دور رولت های بادمجان را میگیرد.تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. بعد رولت ها را در آنها سرخ کنید.بعد رولت های سرخ شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی