روش تهیه رولت بوقلمون خوشمزه و لذیذ

  چهارشنبه، 28 مهر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
روش تهیه رولت بوقلمون خوشمزه و لذیذ
رولت بوقلمون یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشور ترکیه است. از آنجایی که فرهنگ غذایی این کشور به آداب و رسوم غذایی کشور خودمان بسیار نزدیک است، این غذای خوش‌طمع در ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. رولت بوقلمون یک غذای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که عموما در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود.

رولت بوقلمون یکی از انواع رولت ها می باشد برای علاقمندان به گوشت بوقلمون که بسیار خوشمزه و ساده است و برای مهمانی و تولدها بسیار گزینه مناسبی می باشد البته می توانید برای شام یا نهار نیز این رولت خوشمزه را تهیه کنید. برای تهیه این رولت می توانید از سینه بوقلمون استفاده کنید و به دلخواه مواد مختلفی داخل رولت قرار دهید شما می توانید از انواع سبزیجات یا هویج یا تخم مرغ داخل رولت بوقلمون استفاده کنید. این رولت بوقلمون خوشمزه را می توانید به همراه برنج یا دورچین مختلف و نان سرو کنید گوشت بوقلمون یکی از پر خاصیت ترین گوشت ها می باشد زیرا بافت بسیار خوبی دارد و حجم خود را در طول پخت از دست نمی دهد و در مقایسه با دیگر گوشت ها پروتئین بیشتری دارد و در بیشتر کشورها بجای گوشت قرمز یا مرغ استفاده می شود.

مواد اولیه برای رولت بوقلمون

  • گوشت بوقلمون 1قطعه (سینه)
  • تخم مرغ 2عدد
  • سیر 5حبه
  • سبزی به میزان لازم (کوکو)
  • زرشک به میزان لازم
  • هویج 2عدد
  • رب گوجه فرنگی 4قاشق غذاخوری
  • لوبیا سبز 20عدد
  • ژامبون مرغ 10ورقه
  • سیب زمینی به میزان لازم
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • پیاز به میزان لازم
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه رولت بوقلمون

جهت تهیه رولت بوقلمون مغزدار ابتدا گوشت سینه بوقلمون را که کاملا خنک شده است (در یخچال)شسته و اجازه دهید کاملا خشک شود سپس آن را طوری روی میز کار قرار دهید که چربی آن روی میز قرار گیرد.سپس روی آن نایلون انداخته و با گوشتکوب کاملا بکوبید تا پهن شود.دو عدد تخم مرغ را در ظرفی شکسته و خوب هم بزنید سیر را ریز کرده و به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد زرشک را شسته و اضافه کنید و به اندازه مناسب سبزی کوکو ریز شده اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بعد در تابه ای گرد و کوچک آن را سرخ کنید. بعد از سرخ شدن آن را روی گوشت قرار دهید.

روی گوشت ژامبون های ورقه شده را بچینید.هویج را به صورت نوار های بلند برش بزنید و لوبیا سبز را شسته و سر و دم آن را جدا کرده و در کنار هویج قرار دهید .مقدار مناسبی سیب زمینی را نگینی کرده و با مقداری روغن نیم سرخ کرده و به همراه هویج و لوبیا سبز روی ژامبون بپچینید.

سینه بوقلمون را از دو طرف با دقت جمع کنید به صورتی که مواد در مرکز سینه بوقلمون قرار بگیردو بعد آن را به صورت رول جمع کنید ، با استفاده از نخ یا سیم اطراف بوقلمون را خوب ببندید و روی سطح پوست و همچنین لایه بین گوشت و پوست را با مقداری روغن زیتون ماساز دهید و در انتها نمک و فلفل بپاشید. داخل ظرف فر مقداری پیاز،سیب زمینی،موسیر،سیر و سایر سبزیجات دلخواه را قرار داده و روغن بزنید و گوشت بوقلمون را روی این مواد قرار دهید.

سپس روی ظرف را کامل با فویل بپوشانید و داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید.پس از این مدت زمان ظرف را از فر خارج کنید و پوشش فویل را بردارید و مجدد به مدت 30 تا40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا گوشت بوقلمون طلایی شود .در این مرحله 1 لیوان آب و زعفران داخل ظرف بریزید تا رطوبت در ته ظرف موجب سوختن سبزیجات نشود.پس از پخت بوقلمون را از فر خارج کنید و پوشش فویل را مجدد روی گوشت قرار دهید، 15 دقیقه صبر کنید تا گوشت کمی خنک شود سپس پوشش را بردارید و گوشت را به صورت رولت برش بزنید و همراه با سس دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت بوقلمون روش دوم

  • گوشت بوقلمون ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۱ عدد
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • جعفری ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • هویج پخته شده ۲ عدد
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس رولت بوقلمون روش دوم

  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آب لیموترش ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه رولت بوقلمون خوشمزه و مجلسی روش دوم

ابتدا سینه مرغ را بشورید و خرد کنید سپس داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و آن را چرخ کنید سپس داخل یک کاسه بریزید پیاز رنده شده و آب گرفته شده را به همراه آرد و تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید و حالا مواد را خوب ورز دهید تا کاملا منسجم شود.

در ادامه یک نایلون فریزر را باز کنید و روی سطح کار قرار دهید سپس با قلمو آب آن را خیس کنید سپس گوشت را قرار دهید و روی آن یک نایلون دیگر بکشید حالا با کمک وردنه گوشت بوقلمون را به قطر ۱ سانت به صورت مستطیل باز کنید دقت کنید قطر رولت باید در همه جای آن یکسان باشد.

حالا روی رولت بوقلمون زرشک و جعفری ساطوری شده بپاشید و هویج ها را که از قبل پوست کنده و پختید در ابتدای رولت قرار دهید سپس با کمک نایلون زیری رولت را رول کنید سپس انتهای آن را با کمک چنگال فیکس کنید تا در حین پخت باز نشود.

یک تابه متناسب با سایز رولت خود انتخاب کنید و مقداری روغن داخل آن ریخته تا داغ شود سپس رولت را به آرامی داخل تابه قرار دهید و آن را با شعله کم سرخ کنید و آن را برگردانید تا همه طرف رولت سرخ شود.

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا شیشه ای شود سپس رب را نیز اضافه کنید و به همراه آن کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و رب را خوب سرخ کنید در انتها فلفل دلمه و آبلیمو را بریزید و مقداری آب ریخته تا سس بجوش بیاد.

حالا سس جوش آمده را روی بوقلمون بریزید و شعله را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا رولت پخته شود بهتر است هر از چند گاهی رولت را بچرخانید تا به سس آغشته شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه رولت بوقلمون

  1. می توانید از تخم مرغ آبپز نیز برای مواد میانی رولت استفاده کنید.
  2. می توانید رولت بوقلمون را داخل سینی فر و در فر نیز طبخ کنید.
  3. اگر طعم سیر را دوست دارید در سس رولت بوقلمون کمی سیر بریزید.

مواد لازم برای تهیه رولت بوقلمون روش سوم

  • روغن زیتون 2 ق غ
  • گوشت بوقلمون 450گرم
  • پیاز 1 عدد
  • گوشت گوساله 450 گرم
  • سیر 3 حبه
  • آویشن 2 ق غ
  • شیر 165
  • جعفری 2 ق غ
  • تخم مرغ 2 عدد
  • جوز هندی نوک ق چ
  • نان 90 گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

دستور پخت تهیه رولت بوقلمون روش سوم

ما در این دستور غذایی به وسایلی هم چون چاقوی تیز و ماهیتابه متوسط، کاسه بزرگ و ظرف گوشت و همزن و یک قاشق چوبی نیاز داریم.بهتر است این ابزار ها را دم دستتان قرار دهید تا به سرعت انجام کارهایتان افزوده شود.

ابتدا فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. حدود بیست دقیقه باید فر روشن باشد. از قبل گرم کردن فر موجب می شود به محض اینکه ظرف غذا را داخل فر گذاشتیم غذا بلافاصله شروع به پخت کند و زمان پخت کاهش پیدا کند.

پیازی درشت را بردارید و پوست کنید. پیاز را رنده کنید.وقتی قرار است پیاز را رنده کنید هیچ گاه ته ان یا به قولی ریشه ان را جدا کنید زیرا موقع رنده کردن موجب از هم پاشیدن لایه های پیاز می شود. بهتر است ته ان را نگیرید و از ته پیاز به عنوان دستگیره دستتان استفاده کنید تا رنده دستتان را زخمی نکند.سیری را پوست بکنید و رنده کنید.درون تابه کمی روغن بریزید و تابه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شود.حدود دو الی چهار دقیقه طول می کشد تا روغن داغ شود. وقتی روغن گرم شد، اول پیاز ها را به روغن اضافه کنید و هم بزنید تا کمی سرخ شود. وقتی پیاز ها کمی مات شدند و تغییر رنگ دادند نوبت اضافه کردن سیر های رنده شده است.سیر را نیز به پیاز اضافه کرده و هم بزنید تا با هم سرخ شوند. حدود پانزده دقیقه کفایت می کند تا پیاز و سیر سرخ شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که سیر خیلی زود قهوه ای می شود و مزه تلخ و سوخته به خود می گیرد.

حالا کاسه ای نسبتا گود و بزرگ بردارید. شیر و تخم مرغ ها را به ان اضافه کرده و هم بزنید. این ترکیب را به کمک همزن مفتولی انقدر بزنید تا لختی تخم مرغ در شیر از بین برود و دیده نشود.

حالا نان را به چند تکه تقسیم کرده و داخل شیر و تخم مرغ بریزید و حدود پنج دقیقه زمان بدهید. بعد از این مدت گوشت چرخ کرده گوساله و بوقلمون را به صورت ترکیبی به بقیه مواد اضافه کنید و با دست هم بزنید.سپس اویشن و جعفری خورد شده و جوز هندی اسیاب شده و مقداری نمک و فلفل و سیر و پیاز سرخ شده را به ان اضافه کنید.مواد را به کمک دست خوب ورز دهید و سپس ان را داخل ظرف گوشت بریزید. با کمک دستانتان به ان شکل لوله ای و یا رولتی بدهید. ان را به مدت یک ساعت بگذارید با شعله کم بپزد. شعله را زیاد نکنید تا رولت از هم نپاشد. اگر لازم بود چربی اضافه ان را بگیرید.اجازه دهید غذایتان 10 دقیقه قبل از دراوردن رولت از ظرف در محیط اتاق بماند تا خودش را بگیرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (166 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (126 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (119 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (110 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (88 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (55 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (42 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
رهبر معظم انقلاب: مادرم به همسرم می‌گفت که تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....