روش تهیه رولت قهوه لذیذ

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه رولت قهوه لذیذ
رولت قهوه یکی از شیرینی های تر و پرطرفدار ایرانی است. در این آموزش شیرینی پزی با طرز تهیه رولت قهوه خانگی خوشمزه آشنا خواهید شد و می توانید در منزل و به سادگی این شیرینی تر را تهیه کنید رولت ها از خانواده کیک اسفنجی می باشند اما با پف کمتر که در بین آن خامه یا انواع فیلینگ ها را می توانید استفاده کنید.

رولت یکی از انواع شیرینی های تر محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. رولت معمولا از یک لایه کیک و یک لایه خامه تشکیل شده است که رول می شود. در این دستور، طرز تهیه رولت کاپوچینو آموزش داده شده است. کیک پایه آن از کیک کاکائویی است که با ترکیب پنیر و خامه فیلینگ می شود. رولت را می توان به عنوان کیک های تولد نیز تهیه و سرو نمود.

مواد لازم برای رولت قهوه

  • شکر 1 پیمانه
  • آرد شیرینی پزی 1 پیمانه
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ 4 عدد
  • روغن کانولا 1/2 پیمانه
  • آب 1/2 پیمانه
  • اسانس وانیل 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه فوری 3 قاشق چایخوری
  • آب جوش 1 قاشق چایخوری
  • سفیده تخم مرغ 6 عدد
  • شکر 1/2 پیمانه

مواد لازم برای خامه میانی رولت قهوه

  • خامه فرم گرفته 1 پیمانه
  • پودر قند 3/4 پیمانه
  • پودر قهوه فوری 1 قاشق چایخوری
  • آب جوش 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت قهوه

فر را روشن کنید تا گرم شود. فر باید در دمای 350 فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد. یک قالب به ابعاد 30 در 45 سانتی متری بردارید و آن را چرب کنید. هم چنین می توانید از اسپری جدا کننده هم استفاده کنید. داخل قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. کاغذ روغنی بهتر است کمی از لبه های قالب بالاتر باشد. کاغذ روغنی را هم به روغن یا اسپری جدا کننده آغشته کنید.آرد، شکر، بیکینگ پودر و جوش شیرین را در یک کاسه الک کنید. نمک را اضافه کرده و مخلوط حاصل را در کناری بگذارید.

آب جوش را آماده کنید. یک قاشق چایخوری از آب جوش را با سه قاشق چایخوری پودر قهوه ترکیب کنید و اجازه دهید مخلوط قهوه کاملا خنک شود. کاسه دیگری بردارید. زرده تخم مرغ را به همراه روغن کانولا، آب، آسانس وانیل و مخلوط قهوه در آن بریزید. نیمی از مخلوط آردی را به مواد اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. حالا مابقی آرد را در کاسه بریزید و خوب بهم بزنید تا مایه یکدستی به دست بیاید.

در این مرحله از تهیه رولت قهوه باید کاسه دیگری بردارید و سفیده تخم مرغ ها را در آن بریزید. به کمک همزن برقی سفیده تخم مرغ را تا حدی بزنید که تبدیل به فوم نرمی شود. در همین زمان که تخم مرغ ها را با همزن می زنید و فوم سفت تر می شود، شکر را به تدریج اضافه کنید.

یک لیسک یا کفگیر پلاستیکی بردارید. به کمک آن کمی از سفیده تخم مرغ به مایه اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا مخلوط یک دست و نرمی حاصل شود. تمام سفیده تخم مرغ را در سه مرحله به خمیر اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا رنگ همه قسمت های مایه یکسان شود.

حالا مایه رولت را در قالبی که آماده کرده اید بریزید. قالب را در فر بگذارید تا به مدت 10 تا 12 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزد. برای اطمینان از پخت آن می توانید از خلال دندان استفاده کنید. سپس کیک رولت قهوه را از فر بیرون آورید و با کاغذ روغنی از قالب خارج کنید. آن را روی صفحه خنک کننده بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

یک کاسه بزرگ بردارید. خامه و پودر قند را خوب مخلوط کنید تا فومی شکل شود. یک قاشق چایخوری آب جوش را با یک قاشق چایخوری پودر قهوه فوری مخلوط کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. حالا مخلوط قهوه را به خامه و پودر قند اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا پفکی و غلیظ شود. (به جای استفاده از خامه و پودر قند میتوانید خامه قنادی آماده را 3-4 دقیقه با همزن بزنید)

لبه های ناموزون کیک را جدا کنید تا صاف شود. روی سطح کیک رولت قهوه را که دیگر خنک شده است، پودر قند بپاشید. قبل از رول کردن کیک لازم است کیک را طوری جا به جا کنید تا بدون این که آسیب ببیند، کاغذ روغنی از آن جدا شود و روی قسمت پشتی سینی فر قرار بگیرد. با این روش لبه های داخلی سینی فر مزاحم رول کردن کیک نمی شود و لایه قهوه ای رنگ زیرین کیک روی رولت قرار می گیرد. برای این کار مرحله بعد را با دقت انجام دهید.

روی کیک را با کاغذ روغنی جدیدی بپوشانید. یک سینی فر را که ابعادی برابر با کیک دارد، روی کیک بگذارید. حالا کیک را به همراه سطح خنک کننده و کاغذ روغنی برگردانید تا داخل سینی قرار بگیرد. سطح خنک کننده را بردارید. به آرامی کاغذ روغنی ای را که کیک با آن پخت شده است، از کیک جدا کنید. کاغذ روغنی را روی کیک جا به جا کنید. حالا یک سینی فر در خلاف جهت سینی قبلی (یعنی به پشت) روی کیک بگذارید. یک بار دیگر، همه چیز را با هم برگردانید تا کیک روی قسمت پشتی سینی قرار بگیرد. حالا سینی و کاغذ روغنی که روی کیک قرار گرفته را بردارید. حالا کیک رولت با یک لایه قهوه ای رنگ زیبا روبروی شماست. پس آماده درست کردن رولت قهوه هستید.در این مرحله از تهیه رولت قهوه ای باید خامه فرم گرفته ای را که آماده کرده اید را روی تمام سطح کیک پخش کنید.

از کاغذ روغنی که زیر کیک است کمک بگیرید. لبه ی کیک که نزدیک شماست را با کاغذ روغنی کمی بلند کنید. شروع به رول کردن کیک کنید. در همان زمان کاغذ روغنی را از روی کیک بردارید. تا وقتی به انتهای لبه دیگر کیک برسید، رول کردن را ادامه دهید. کاغذ روغنی را دور رولت فشار دهید تا شکل رولت حفظ شود.

رولت را به ظرف سرو منتقل کنید. با احتیاط کاغذ روغنی را از دور آن بردارید. روی ظرف سرو را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید. اجازه دهید رولت به مدت حداقل دو ساعت در یخچال خنک شود. سپس آن را برش دهید. حالا آماده سرو است. نوش جان.

ارزش غذایی هر یک رولت قهوه

  • کالری : ۳۳۰
  • چربی : ۲۳ گرم
  • کلسترول : ۱۴۰ میلی گرم
  • سدیم : ۱۲۵میلی گرم
  • کربوهیدرات : ۳۱ گرم
  • پروتئین : ۵گرم
  • فیبر غذایی : ۲گرم

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان