روش تهیه رولت شکلاتی لذیذ

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش تهیه رولت شکلاتی لذیذ
رولت خامه‌ای شکلاتی از جمله قدیمی‌ترین شیرینی‌های ویترین قنادی با ریشه‌های انگلیسی است که به عنوان یک شیرینی خانگی هم به راحتی می‌توانید در منزل درست کنید. رولت خامه یک دسر ساده و سریع و ارزان برای یک دورهمی عصرانه به عنوان شیرینی خانگی و حتی به عنوان کیک تولد است.

رولت شکلاتی یکی از محبوب ترین ها می باشد که طعم و مزه آن را همه دوست دارند و در همه جای دنیا این رولت شکلاتی یا کاکائویی تهیه می شود. شما می توانید خامه وسط رولت را نیز با کمی پودر کاکائو مخلوط کنید تا رولتی کاملا شکلاتی داشته باشید. رولت ها کیک های اسفنجی هستند که نیاز به پف زیاد ندارد و داخل قالب های مستطیل پخته می شوند این رولت حدود ۵۰ سال پیش در آمریکا معرفی شد و می توان به طور دقیق گفت در سال ۱۹۶۲ توسط ادی مک کشف شد و انواع و اقسام مختلفی دارد و با همه نوع کرم و خامه سرو می شود. شما با رعایت چند نکته می توانید یک رولت شکلاتی بسیار خوشمزه را برای مهمانی و تولدهای خود تهیه کنید. امروز رولت شکلاتی خامه ای با روکش شکلات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رولت شکلاتی

  • قهوه فوری ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۳/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای سس شکلات رولت شکلاتی

  • شکلات خرد شده ۲/۳ پیمانه
  • خامه‏ ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه رولت شکلاتی

  1. برای تهیه شیرینی رولت شکلاتی ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و با هم زن بزنید تا زمانی که سفت شود طوریکه زمانیکه ظرف را برمی گردانید سفیده بیرون نریزد.
  2. سپس مواد خشک مثل آرد ، بکینگ پودر ، نمک ، پودر کاکائو و قهوه فوری را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید.
  3. بعد از اینکه مواد خشک را الک کردید زرده تخم مرغ را با شکر بزنید تا رنگ آن روشن شود بعد مواد خشک را که با هم مخلوط کرده اید را اضافه کنید و هم بزنید.
  4. سپس نصف سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و بعد باقی مانده سفیده را اضافه کنید و به صورت دورانی با قاشق یا لیسک هم بزنید تا پف سفیده نخوابد.
  5. سینی فر را چرب کنید (سایز سینی یا قالب ۳۱*۳۱ سانتیمتر) و کاغذ روغنی در آن بگذارید و سپس مایه رولت را روی کاغذ روغنی به صورت یکنواخت پهن کنید و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۶ دقیقه قرار دهید تا بپزد.
  6. بعد از اینکه نان رولت آماده شد از فر خارج کنید اجازه دهید خنک شود و بعد با کاغذ روغنی خودش نان را رول کنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  7. بعد از اینکه خنک شد رول را باز کنید روی آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید و رول کنید به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
  8. برای تزیین رولت شکلات خرد شده را به روش بن ماری ذوب کنید و بعد خامه را اضافه کنید و بعد به صورت داغ روی رولت بریزید و با میوه یا ترافل روی آن را تزیین کنید.

مواد لازم برای شیرینی رولت شکلاتی روش دوم

  • شکلات تخته ای 250 گرم
  • خامه پرچرب 250 میلی لیتر
  • کره 50 گرم
  • زرده تخم مرغ 4 عدد
  • سفیده تخم مرغ 4 عدد
  • پودر قند 120 گرم
  • پودر فندق 40 گرم
  • آرد سفید 80 گرم

طرز تهیه شیرینی رولت شکلاتی روش دوم

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. شکلات تخته ای خرد شده را در کاسه ای شیشه بریزید و کاسه را روی قابلمه ای حاوی مقداری آب قرار دهید. قابلمه را همراه با کاسه روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا آب به جوش آید و شکلات ها آب شوند. مراقب باشید شکلات ها نسوزد. خرد کردن شکلات ها به ذوب شدن هرچه سریعترشان کمک میکند.وقتی شکلات ها تماما ذوب شد، کاسه را از روی حرارت بردارید. حالا خامه را در سه نوبت و به تدریج به شکلات ها اضافه کرده و هم بزنید تا کامل مخلوط شوند. توجه کنید که خامه خیلی سرد نباشد و ترجیحا هم دما با دمای اتاق باشد. در آخر کره را، که آن هم گرم شده و خیلی سرد نیست، به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.زرده تخم مرغ ها را از سفیده ها جدا کرده، و با پودر قند هم بزنید تا رنگ مخلوط از زردی دربیاید و مایل به سفید شود.

سفیده تخم مرغ ها را جداگانه هم بزنید؛ آنقدر که سفیده ها پف کنند و حجیم شوند و به سختی از ظرف سرازیر شوند. سفیده ها به تشکیل بافت نرم رولت شکلاتی شما کمک میکنند. توجه کنید که اگر سفیده ها را بیش از حد هم بزنید پف آنها میخوابد.سفیده ها را به تدریج در دو مرحله به مخلوط زرده و شکر خود اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.آرد و پودر فندق را الک کنید. آن ها را به مخلوطی که در مرحله قبل درست کردید اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط را ترجیحا روی یک قالب سیلیکونی پخش کنید. اگر قالب سیلیکونی ندارید، کف یک قالب تفلونی را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی پهن کنید. سپس خمیر رولت را روی کاغذ ریخته و با کاردک یا پشت قاشق آن را کامل پخش کنید. سعی کنید خمیرتان زیاد به دیواره های قالب نچسبد. سپس آن را به مدت 10 دقیقه و با حرارت 180 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. طولانی تر کردن این مدت به خشک شدن نان رولت شکلاتی شما منجر میشود و رول کردن چنین نانی سخت تر است چون نان در مرحله رول شدن ممکن است ترک بخورد.

قالب را از فر بیرون آورید. یک پارچه تمیز نم دار روی آن پهن کنید و قالب را روی پارچه برگردان کنید. کاغذ روغنی را از روی نان جدا کنید و همچنان که نان رولت شما گرم است، پارچه را همراه با آن رول کنید. اینکار برای آن است که نان تا گرم است، حالت رول شده را به خود بگیرد و در هنگام رول کردن همراه با شکلات، ترک نخورد.

بعد از ده دقیقه نان رولت را مجددا پهن کنید و مخلوط شکلاتی که از قبل آماده کرده بودید را روی سطح نان پخش کنید و نان را دوباره و این بار با شکلات رول کنید. مقداری از مخلوط شکلات را برای تزیین روی رولت ها نگه دارید.

از همان مخلوط شکلاتی که درست کرده بودید، روی رولت نیز بمالید و کاملا آن را با شکلات بپوشانید.میتوانید با یک چنگال تمیز یا کاردک و مقداری پودر قند روی رولت را تزیین کنید و برش دهید.در آخر رولت ها را حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید.در صورتی که میخواهید رولت شکلاتی را در ماکروفر بپزید، میتوانید از روش جایگزینی که در پخت شیرینی برنجی آموزش داده شد، استفاده کنید و درجه حرارت ماکروفر خود را تنظیم کنید.

مواد لازم برای شیرینی رولت شکلاتی روش سوم

  • کیک اسفنجی شکلاتی 1 عدد متوسط (قالب گرد 22 سانتی)
  • شیر 1 پیمانه
  • شکلات آب شده 1/2 پیمانه

مواد لازم برای کرم شیرینی رولت شکلاتی روش سوم

  • کره 1 پیمانه
  • پودر قند 2 پیمانه
  • وانیل 2 قاشق چایخوری
  • شیر 2 قاشق چایخوری
  • شکلات آب شده و پودر قند اختیاری برای روی رولت

روش تهیه شیرینی رولت شکلاتی روش سوم

از قبل مقداری کیک شکلاتی بپزید. کیک شکلاتی خود را از فر درآورده و اجازه دهید خنک شود. مقداری شکلات تخته ای تلخ را در کاسه ای بریزید و کاسه را روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید تا شکلات تخته ای کاملا آب شود. کاسه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید شکلات آب شده تان حدود 5 دقیقه خنک شود. سپس کیک را به کاسه ای بزرگتر منتقل کرده و همراه با شکلات تخته ای آب شده خوب له کنید. مقدار شکلات تخته ای آب شده باید به قدری باشد که همه کیک شما به هم بچسبد و چیزی از آن پودر نشود.

سپس کیک شکلاتی له شده را بین دو لایه سلفون بگذارید و با وردنه آن را پهن کنید تا ضخامت آن به چیزی حدود 3 تا 5 سانتی متر برسد.یک پیمانه کره، دو قاشق چایخوری شیر، دو پیمانه پودر قند، یک دوم قاشق چایخوری پودر وانیل را در ظرفی با همزن هم بزنید تا شکل و بافت خامه ای به خود بگیرد.خامه حاصل شده را روی کیک پهن شده خود بریزید و به کمک کاردک یا پشت قاشق آن را روی همه قسمت های کیک به طور یکنواخت پخش کنید و از گوشه کیک شروع به رول کردن بکنید.

مجددا مقداری شکلات تخته ای آب کنید و اجازه دهید کمی خنک شود و آن را روی رولت خود بریزید و همراه مقداری پودر قند تزیین کنید.بگذارید شکلات کمی خودش را بگیرد. سپس به ضخامت دلخواه رولت شکلاتی را برش بزنید و نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان