روش تهیه سالاد سزار با مرغ با طعمی متفاوت

  شنبه، 01 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه سالاد سزار با مرغ با طعمی متفاوت
سالاد سزار شاید بعد از سالاد شیرازی معروف‌ترین و محبوب‌ترین سالاد در ایران باشد. سالاد پرطرفداری که این روزها در منوی اکثر کافه‌ها و رستوران‌های شهر پیدا می‌شود. جالب است بدانید سالاد سزار اولین بار توسط رستوران‌داری به نام سزار کاردینی در مکزیک تهیه شد.

سالاد سزار مرغ یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و‍ پرطرفدار در سرتاسر جهان است. امروزه در اکثر رستوران ها و فست فودهای کشورمان ایران نیز می توان انواع سالاد سزار را با کمی دخل و تصرف در مواد اولیه و سس های کم وبیش متفاوت پیدا کرد.

آنطور که گفته می شود، نخستین بار یک مهاجر ایتالیایی به نام “سزار کاردینی” که سرآشپز و صاحب رستورانی در آمریکا بوده، در ساعات پایانی روز چهارم جولای و وقتی که آشپزخانه به دلیل ازدحام مشتریان تقریبا خالی شده بود، برای تهیه یک سالاد برای مشتریان خود از هر آنچه در آشپزخانه رستوارن بوده استفاده کرده و به این ترتیب سالاد خوشمزه سزار شکل گرفته است.

مواد لازم برای سالاد سزار با مرغ

  • چهار پیمانه نان را به صورت مکعب های کوچک تکه تکه کنید. نانی که استفاده می کنید بهتر است نان کامل و کمی کهنه باشد.
  • دو پیمانه روغن زیتون خالص بودار
  • یک دوم پیمانه ماست یونانی بدون چربی
  • یک پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
  • یک پره ی کوچک سیر
  • دو فیله ی ماهی کولی
  • آب یک عدد لیمو ترش
  • یک قاشق چای خوری سس خردل
  • نیم کیلو سینه ی مرغ بدون پوست و بدون استخوان
  • نمک
  • دو عدد کاهوی خردشده
  • فلفل آسیاب شده تازه

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

  1. فر را با دمای ۳۵۰ درجه ی فارنهایت (۱۷۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید. مکعب های نان را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته کنید. بعد آنها را روی سینی فر پخش کنید و داخل فر بگذارید. اجازه دهید نان ها کاملا خشک شوند. همچنین می توانید برای این کار از آون توستر هم استفاده کنید. در نهایت اگر هیچ کدام از این دو وسیله را نداشتید می توانید از تابه هم استفاده کنید و نان را کف تابه داغ بچینید تا برشته شود.برای خوشمزه تر شدن مکعب های نان می توانید کمی سیر رنده شده هم روی آنها بریزید.وقتی یک طرف نان ها خشک شد، از فر بیرون بیاورید و زیرورو کنید. آماده کردن نان تقریبا ۲۰ دقیقه طول می کشد.
  2. ماست یونانی، دو قاشق غذاخوری پنیر پارمزان، سیر، فیله ی ماهی، آب لیمو، خردل و دو قاشق غذاخوری آب را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید.
  3. سینه های مرغ را بین دو تکه پلاستیک بگذارید و کمی بکوبید. آن قدر بکوبید که قطر مرغ به تقریبا یک ونیم سانتی متر برسد.سینی فر را با یک قاشق روغن زیتون چرب کنید. مرغ ها را روی سینی بگذارید و نمک و فلفل بزنید. یک قاشق غذاخوری از سس را به مرغ ها بمالید، روی آنها پنیر پارمزان بریزید. سینی را در فر بگذارید تا طلایی شود. این کار تقریبا ۵ دقیقه طول می کشد.کاهوها، مکعب های نان، باقی مانده ی سس و سه چهارم پیمانه پارمزان را در یک کاسه ی بزرگ بریزید. مرغ ها را به صورت نوارهای باریک ببرید.
  4. سالاد را در کاسه های کوچک تر بریزید، مرغ ها را روی سالاد بچینید و روی آن فلفل بریزید و بعد نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار ایتالیایی روش دوم

  • کاهو: ۱ عدد
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • نان تست: ۱ تا ۲ عدد
  • روغن زیتون: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • لیمو ترش: ۱ عدد تازه
  • گوجه گیلاسی: به مقدار لازم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پنیر پارمزان: ۳ قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی روش دوم

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل ابتدا سس سالاد را آماده کنید. برای درست کردن سس سزار ابتدا باید تخم مرغ ها را برای ۲ دقیقه داخل آب بجوشانید. سپس شعله گاز را خاموش کنید. توجه داشته باشید که برای درست کرد سس سالاد سزار اصل ایتالیایی تخم مرغ ها نباید سفت شوند.
  2. سپس در یک کاسه سیر رنده شده را همراه با روغن زیتون، پنیر و تخم مرغ هایی که هنوز نرم هستند، ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید.
  3. در این مرحله باید حدود ۴ دقیقه سس را هم بزنید. زمانی که رنگ سس تغییر کرد و کمی سفید رنگ شد، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر سس را هم بزنید. در نهایت سس باید ظاهری شبیه به سس مایونز به خود بگیرد. سپس سس را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
  4. در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی باید نان تست را به صورت مربعی برش دهید و همراه با روغن زیتون و سیر رنده شده ترکیب کنید. سپس برای سوخاری شدن نان ها، آن ها را داخل سینی فر بچینید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کمی طلایی رنگ شوند. برای سوخاری کردن نان کروتان می توانید آن را همانند روش قبل در ماهیتابه نیز سوخاری کنید.
  5. در این مرحله باید سینه مرغ را برش دهید و آن را به چند لایه نازک تر تقسیم کنید. سپس با مقداری سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل حسابی مرغ را مزه دار کنید. برای چند دقیقه برش های مرغ را به حال خود رها کنید تا مزه دار شوند. سپس مقداری روغن زیتون یا روغن مایع در ماهیتابه بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس برش های سینه مرغ را با حرارت بالا سرخ کنید. این کار موجب می شود مرغ بعد از سرخ شدن سفت نشود. در نهایت مرغ های سرخ شده را به اندازه دلخواه خرد و تکه تکه کنید و کنار بگذارید.
  6. ظرف سالاد را در کنارتان قرار دهید. کاهو ها را در اندازه متوسط خرد کنید و داخل ظرف بریزید. سپس نان سوخاری را روی کاهو بریزید. قطعات مرغ را به سالاد اضافه کنید. گوجه گیلاسی را خرد کنید و روی سالاد بریزید. در نهایت سس سالاد را روی سالاد سزار بریزید و این سالاد لذیذ را همراه با لیمو ترش تازه میل کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (77 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (68 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (62 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (60 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یه آخوندی تو کشتی هر چی از کنار دستیش سوال کرد جواب نداد گفت من از عمامه و نژاد آخوند بدم میاد اونم عمامشو پرت کرد تو دریا و گفت بخاطر این پنبه... +ویدئو😂👌 (44 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (38 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (36 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (32 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (31 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش +عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (25 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (25 نظر) رانندگی صبحگاهی جعفر غفارنژاد غول بابلسری با شاسی بلند لاکچری اش در جاده های شمال با یک آهنگ تُرکی زیبا +فیلم/ رقیب مازندرانی هادی چوپان از سلیقه هنری اش رونمایی کرد (24 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راز مهم برای جوش نزدن پوست صورت‌تان؛ با رعایت این نکات ساده پوستی شفاف و صاف داشته باشید
پدر فوتبالیست معروف در روز روشن در خیابان کاردآجین شد +جزئیات/ زلزله در رسانه های ورزشی
فال روزانه امروز جمعه 26 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 26 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 26 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 26 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر جمعه 26 مرداد 1403 + فیلم
تصادف مرگبار تریلر با 11 خودرو در خیابان استخر تهران +ویدئو
رونمایی از دختر فوتبالیست مشهوری که در رشته پزشکی تحصیل می کند +تصاویر و جزئیات/ ورزشکاری که با کنکور به آرزویش رسید!
چند توصیه طلایی برای مسافران پیاده‌روی اربعین: از حنا بستن قبل از سفر تا ماساژ زبان با لیمو
جواب دندان شکن و هوشمندانه مقام معظم رهبری به گستاخی یک افسر جوان: سال‌ها بود که چانه خودم را ندیده بودم و حالا الحمدلله می‌بینم!
بهترین ایده ها برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه ها
روستای تاریخی حیرت انگیز و سرخ در کاشان؛ ابیانه، بهشت گمشده در استان اصفهان و مقصدی پر از آرامش برای گردشگران+عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ 10 ترفند موثر و طلایی برای کاهش گرد و غبار موجود در خانه
رئیس جمهور اختیارات لازم برای رفع فیلترینگ را دارد/فیلترینگ دیگر قابل تداوم نیست
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟