روش تهیه سمبوسه لذیذ با گوشت

  شنبه، 01 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه سمبوسه لذیذ با گوشت
سمبوسه گوشت یکی از انواع سمبوسه های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

سمبوسه یکی از غذا های خوشمزه مخصوص جنوب ایران است که در حال حاضر در سراسر کشور به عنوان یک غذای محبوب و پر طرفدار شناخته می شود. سمبوسه معمولا در مهمانی ها و تولد ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد، چون خیلی سریع آماده می شود و نسبتا غذای کم هزینه ای هم هست لذا معمولا پای ثابت مهمانی های عصرانه و تولد است.

مواد لازم برای سمبوسه گوشت

  • سیر ۲ حبه
  • گشنیز ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • نان لواش به میزان لازم
  • روغن مایع به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه گوشت

ابتدا گشنیز را میشوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته ریز خرد می کنیم.فلفل دلمه ای را نیز شسته و ریز خرد میکنیم و بعد دو حبه سیر و پیازها را پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته نگینی خرد میکنیم. در تابه ای روغن میریزیم و روی حرارت کم میگذاریم تا کم کم داغ شود سپس پیاز و سیر را در روغن ریخته و تفت میدهیم تا نرم شوند و آن وقت گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم و تفت میدهیم و فلفل دلمه ای ها را به مواد می افزاییم

و مواد را زیر و رو میکنیم و تفت میدهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به همراه گشنیز خرد شده و نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم و مجددا تفت میدهیم تا زمانی که احساس کنیم گوشت ما کاملا پخته است سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم و به کنار میگذاریم تا مواد کمی خنک شوند. سیب زمینی ها را پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته به صورت نگینی خرد میکنیم.در تابه ای روغن ریخته و با حرارت کم صبر میکنیم تا داغ شود سپس سیب زمینی خرد شده را در آن تفت میدهیم.

و تامل میکنیم تا طلایی رنگ و سرخ شود و بعد به مواد داخل تابه اضافه میکنیم. نان لواش ها را به صورت طولی با عرض۶ تا ۸ سانتی متر با یک قیچی تیز برش می زنیم و برای درست کردن هر سمبوسه مقداری از موادی که آماده کردیم را در قسمتی که نان را برش زدیم میریزیم و با زاویه ۹۰ درجه نان را تا میزنیم. نان سمبوسه های ما باید به شکل یک مثلث باشند. زمانی که تمام سمبوسه ها را پیچیدیم در تابه ای ترجیحا کوچک با عمق زیاد روغن میریزیم به حدی که کاملا سمبوسه ها در روغن شناور شوند،سپس زیر حرارت را کم میکنیم تا به مرور زمان روغن خوب داغ شود،آنگاه سمبوسه ها را در آن سرخ میکنیم.(کم کردن حرارت باعث مغز پخت شدن سمبوسه میشود) در آخر سمبوسه های سرخ شده را در یک ظرف بگذارید و با سس کچاب یا سس گوجه فرنگی نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه بندری با گوشت

  • گوشت چرخ کرده
  • فلفل دلمه ای
  • سیب زمینی
  • پیاز
  • جعفری
  • نان لواش
  • زردچوبه
  • فلفل سیاه
  • نمک
  • سس فلفل قرمز یا فلفل قرمز
  • روغن

طرز تهیه سمبوسه بندری با گوشت

در ابتدای کار پیاز را ریز خرد کنید و در روغن داغ ریخته تا سرخ شود وقتی خوب طلایی شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید ، کمی زرد چوبه و فلفل سیاه و نمک را هم بزنید .درب ماهیتابه را بزارید تا گوشت هم بپزد . الان وقتشه سیب زمینی ها را آب پز کنید و وقتی پخت نگینی خرد کنید ، یا میتوانید سیب زمینی خام را نگینی خرد کرده و سرخ کنید .

الان برید سراغ گوشت اگر پخته فلفل دلمه ای خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید . در این مرحله سیب زمینی ها را به گوشت اضافه کنید و با هم تفت دهید و مقداری سبزی معطر و سس فلفل قرمز هم به دلخواه اضافه کنید ، اجازه دهید حدود ده دقیقه مواد با هم روی حرارت باشند تا عطر و طعم مواد به خورد هم روند . سپس مواد را داخل نان لواش پیچیده و در روغن سرخ کنید .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...