روش تهیه ساندویچ چیز برگر لذیذ

  سه شنبه، 23 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه ساندویچ چیز برگر لذیذ
چیزبرگر در واقع همان همبرگر است که روی آن پنیر قرار میگیرد. رایج تر آن است که برش پنیر بروی لایه ی گوشت قرار گرفته و یک ترکیب خاص و خوشمزه را رقم میزند که حتما شما هم هوس درست کردن ساندویچ چیز برگر با پنیر گودا دارید.

چیز برگر یکی از انواع برگرهای معروف و خوشمزه در جهان است که به عنوان یک غذای پر طرفدار بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. چیز برگر همانطور که از نامش مشخص است ترکیب پنیر چدار و همبرگر است که این ترکیب طعمی فوق العاده را به وجود آورده است.چیز برگر در میان غذاهای ساندویچی از کالری بالایی برخوردار است و نسبت زیادی از این کالری مرتبط با پنیری است به برگر اضافه می شود. در صورتی که می خواهید برگری با کالری کمتر مصرف کنید توصیه ما همبرگر یا چیکن برگر است.چیز برگر با روش های مختلفی طبخ می شود که از معروف ترین این روش های پخت آن می توان به سرخ کردن برگر ، کباب کردن برگر بر روی ذغال ( با نام چیز برگر ذغالی معروف است ) و گریل کردن برگر که از باقی روش ها در فست فودها مرسوم تر است.

معمولا برای تهیه چیز برگر در فست فودها از پنیرهای ورقه ای چدار استفاده می شود اما در سراسر جهان از پنیرهای دیگری هم مثل پنیر سوییسی، پنیر پنیر موزارلا و پنیر پیتزا ( مثل پنیر پیتزا مخلوط ) برای تهیه چیز برگر استفاده می شود که هر کدام طعم خاصی به آن می دهند.

مواد لازم برای چیز برگر خانگی

  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده ( بهتر است این گوشت ترکیبی از گوشت گوسفند و گوشت گوساله باشد)
  • یک عدد پیاز متوسه رنده شده
  • دو قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل به مقدار نیاز
  • پودر سیر، پودر تخم گشنیز و پاپریکا به اندازه لازم
  • پنیر ورقه ای گودا یا پنر چدار به مقدار لازم
  • نان همبرگر

طرز تهیه ساندویچ چیز برگر

  1. یک عدد پیاز متوسط را رنده کنید و آب آن را خوب جدا کنید.
  2. پیاز رنده شده را با گوشت به خوبی مخلوط کنید.
  3. دو قاشق روغن زیتون را نیز به گوشت اضافه می کنیم. ( اضافه کردن روغن سبب می شود که گوشت در هنگام سرخ شدن خشک نشود و بافت لطیف و نرمی داشته باشد. )
  4. حالا نمک و فلفل و سایر ادویه ها را اضافه می کنیم. بنابر سلیقه و ذائقه خود می توانید هر ادویه ای را که دوست دارید اضافه کنید یا اینکه از میان این فهرست مواد اولیه حذفش کنید.
  5. همه موارد را به خوبی مخلوط کنید و کاملا ورز دهید. بعد از ورز دادن در ظرف را گذاشته و آن را برای مدت یک ساعات در یخچال قرار دهید. این زمان دادن به مواد کمک می کند تا طعم و مزه مواد به خوبی به خورد هم رود.
  6. بعد از اینکه گوشت را از یخچال خارج کردید به انداز نارنگی از گوشت بردارید و با فشار دست آن را مسطح کنید.
  7. همبرگرها را با حرارت کم در روغن داغ سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا همبرگرها کاملا مغزپخت شوند.
  8. حدود هشت دقیقه قبل از اینکه همبرگرهای سرخ شده را از روی گاز بردارید، ورقه های پنیر را روی همبرگرها قرار دهید .
  9. حرارت سبب آب شدن پنیر می شود و به این ترتیب عطر و طعم پنیر و همبرگر به خوبی با هم مخلوط خواهد شد.

برای سرو این چیز برگرهای خوشمزه می توانید نان همبرگر را از وسط برش دهید. داخل نان را آغشته به سس کچاپ کنید. برش های کاهو و خیارشور را روی یک طرف نان قرار دهید. چیزبرگر را روی کاهو و خیارشور و لایه آخر نیز برش های گوجه را بچینید و بعد طرف دیگر نان را روی گوجه ها فیکس کنید.

طرز تهیه چیزبرگر با قارچ

برای تهیه چیزبرگر با قارچ می توانید از همین دستور بالا استفاده کنید. با این تفاوت که قارچ هم اضافه می شود. برای این منظور باید قارچ های اسلایس شده را سرخ کنید. و به ساندویچ خود اضافه کنید.روش دیگر هم این است که قارچ های ورقه ای شده را سرخ کنید و در حین سرخ شدن قارچ ها پنیر را هم به قارچ ها اضافه کنید تا با حرارت قارچ ها آب شده و کاملا با قارچ ها ترکیب شود.وقتی همبرگرها را داخل نان گذاشتید از ترکیب قارچ و پنیر نیز روی آن ها بریزید و روی آن برش های کاهو، خیارشور و گوجه را بچینید و ساندویچ را میل نمایید.

مواد لازم برای چیز برگر روش دوم

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پنیر چدار ورقه ای مقدار لازم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد سوخاری یا آرد سفید مقدار لازم
  • نان همبرگر تعداد لازم
  • نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه چیز برگر روش دوم

گوشت را داخل کاسه ای بریزید و تخم مرغ ، سیر رنده شده ، پیاز رنده شده و آب گرفته را به گوشت اضافه و مخلوط کنید و کمی ورز دهید. سپس نمک و فلفل بزنید و مقداری آرد اضافه کنید و چند دقیقه دیگر ورز دهید تا مایه چیز برگر منسجم و یکدست شود ( تا حدی که بتوانید به چیز برگر شکل دهید کمی آرد اضافه کنید چون آرد زیاد چیز برگر را خشک میکند ).چیز برگرها را با قالب یا با دست به شکل دایره ای شکل دهید ، چیز برگرها را داخل ظرف بگذارید و روی آن را با نایلون فریزر بپوشانید و به مدت 1 – 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب هم شود.

پس از مدت زمان لازم چیز برگر را روی آتش ذغال یا ماهیتابه ای که چرب کرده اید قرار دهید تا برشته شود. سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود ، در پایان پخت یک ورقه پنیر روی چیز برگر قرار دهید تا با حرارت آب شود.داخل نان همبرگر را با کاهو ، گوجه فرنگی ، خیارشور و … پر کنید و چیز برگر را پس از آماده شدن روی انها قرار دهید و سس دلخواه بزنید و سرو کنید ( در صورت تمایل از پنیرهای دیگری نیز میتوانید استفاده کنید ، همچنین میتوانید مقداری پنیر رنده شده داخل مایه چیزبرگر بریزید).


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (29 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (18 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (13 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز