روش تهیه ساندویچ مونت کریستو

  دوشنبه، 01 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه ساندویچ مونت کریستو
نام جدید این ساندویچ به دلیل فرانسوی بودنش می باشد و به دلیل سادگی مواد اولیه ای که دارد در تمامی دنیا شهرت گرفته است. کریستو نام نوعی ساندویچ سرخ شده است به همراه ژامبون و پنیر ورقه ای. ساندویچ مونت کریستو به دلیل ظاهر زیبایی که دارد نظر همگی را جلب می کند.

ساندویچ مونت کریستو یک نوع ساندویچ فرانسوی است که امروزه در سرتاسر دنیا بشدت محبوب شده است. مونت کریستو نوعی ساندویچ سرخ شده ژامبون و پنیر است که به نام های ساندویچ فرانسوی، ساندویچ ژامبون تست شده و ساندویچ پنیر فرانسوی نیز معروف است.این ساندویچ در عین حال که طرز تهیه ای بسیار آسان و زمان آماده سازی کمی دارد فوق العاده خوشمزه است. بچه ها عاشق این ساندویچ خواهند بود.

مواد لازم برای ساندویچ مونت کریستو

  • ژامبون گوشت ۴۰۰ گرم
  • نان تست ۱ بسته
  • پنیر ورقه ای ۴۰۰ گرم
  • سس مایونز ۱ پیاله
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۲ قاشق غذاخوری
  • پاپریکا و نمک و فلفلو آویشن به میزان لازم
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

ابتدا سس مایونز را با ادویه ها طعم دار کنید و سپس یک نان تست را برداشته و بر روی آن از سس مایونز ادویه دار نیز بزنید و یک لایه پنیر ورقه ای گذاشته و یک لایه ژامبون و در صورت تمایل تکرار لایه ها را انجام دهید و نان دیگری که به سس مایونز ادویه دار آغشته کنید و بر روی ساندویچ مونت کریستو قرار دهید.

برای اتصال ساندویچ مونت کریستو می توانید از یک خلال دندان استفاده کنید.

در یک بشقاب خورش خوری تخم مرغ ها را بشکنید و شیر را به همراه کره آب شده اضافه کرده و کمی ادویه بزنید. ساندویچ مونت کریستوی آماده شده را در مایع تخم مرغی بزنید و بردارید.

یک تابه را انتخاب کنید و داخلش را به اندازه ۱ فنجان روغن مایه بریزید و بگذارید گرم شود سپس ساندویچ مونت کریستو ی آغشته به مواد تخم مرغی را در روغن سرخ کنید و برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود و از روغن در آورده و به همراه سس و چاشنی مورد نظر ساندویچ مونت کریستوی آماده شده را نوش جان فرمائید.

نکاتی که در تهیه ساندویج مونت کریستو باید رعایت شود

  1. بجای سس مایونز در ساندویچ می توانید از سس خردل نیز استفاده فرمائید.
  2. توجه فرمائید که از یک نوع سس یا به جای سس از کره نیز در ساندویچ مونت کریستو استفاده نمائید تا ایجاد چسبندگی در ساندویچ کند.
  3. می توانید در لایه ساندویچ از ورقه های کاهو نیز استفاده کنید.
  4. میتوانید هنگام سرخ کردن ساندویچ مونت کریستو از پودر سوخاری نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای ساندویچ فرانسوی مونت کریستو روش دوم

  • ژامبون گوشت یا مرغ ۱۰۰ گرم
  • نان تست سفید ۳ عدد
  • پنیر گودا رنده شده ۱۰۰ گرم
  • سس مایونز(یا خردل) ۲ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۲ قاشق غذاخوری
  • پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • کره ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونت کریستو روش دوم

روی یکی از نان ها کمی پنیر بریزید، سپس یک ورقه ژامبون روی آن قرار دهید، روی ژامبون کمی سس مایونز بمالید، یک ورقه ژامبون دیگر قرار دهید، مقداری پنیر روی ژامبون بریزید و یک نان تست روی آن قرار دهید. برای لایه دوم دو مرتبه این روند را تکرار کنید. به این صورت که : نان تست+ ژامبون+سس مایونز+ژامبون+نان
پس ازینکه کار چیدن مواد تمام شد لبه های نان را ببرید. زیرا لبه ها هنگام سرخ کردن ممکن است زیادی خشک و سفت شوند. اکنون وقت آن است که ساندویچ را فشار دهید تا متراکم شود و سس خوب به خورد نان ها برود و ساندویچ شما هنگام سرخ کردن وا نرود،همچنین باعث می شود که مایه تخم مرغی بیش از حد به ساندویچ نفوذ نکند. فشار دادن و متراکم کردن ساندویچ یکی از نکات ریز و در عین حال مهم در تهیه این ساندویچ لذیذ است. نحوه فشار دادن ساندویچ به سلیقه شما ربط دارد، میتوانید چند ثانیه با دست آنرا فشار دهید یا با قرار دادن جسم سنگینی روی آن ساندویچ را متراکم کنید. در آخر ضخامت ساندویچ باید به اندازه یک ساندویچ با ۲ نان تست شده باشد و لایه میانی ساندویچ تقریبا محو شده باشد!
اکنون زمان سرخ کردن ساندویچ است. در کاسه کوچکی تخم مرغ، شیر، پاپریکا، نمک و مقداری فلفل بریزید و خوب هم بزنید. کره را در ماهیتابه کوچکی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شود( میتوانید از روغن نیز استفاده کنید، اما طعم دلپذیر کره یکی از نکاتی است که باعث خوشمزه شدن ساندویچ شما می شود).در این فاصله تا زمانیکه کره داغ شود ساندویچ مونت کریستو را چند ثانیه داخل مایه تخم مرغی فرو ببرید بطوریکه دو طرفش خوب به مواد آغشته شود.
سپس ساندویچ را داخل کره داغ شده قرار دهید و سرخ کنید. ساندویچ را تا زمانی سرخ کنید که خوب برشته شود و کناره های ساندویچ ترد شود. بعد ساندویچ را چند دقیقه روی دستمال یا حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود و نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (85 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (43 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان