روش تهیه شامی ماهی در منزل 

  دوشنبه، 15 آذر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه شامی ماهی در منزل 
شامی ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی دریایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

شامی ماهی یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه است که می توانید آن را به عنوان یک وعده غذای اصلی یا پیش غذا میل کنید. ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی شامی ماهی، ماهی است که از هر نوع ماهی مثل ماهی سفید، کپور، سالمون، قزل و … می توان استفاده کرد. شامی ماهی را حتی با کنسرو ماهی نیز می توان درست کرد.

مواد لازم برای شامی ماهی

  • ماهی سالمون سرخ شده یا پخته شده : ۴۰۰ گرم
  • سیب زمینی پخته شده با کره و شیر و نمک : دو پیمانه
  • تخم مرغ : یک عدد
  • جعفری خرد شده : دو قاشق غذاخوری
  • فلفل : نصف قاشق چایخوری
  • نمک : نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای رویه شامی ماهی

  • تخم مرغ : یک عدد
  • آب : یک قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • روغن برای سرخ کردن : به مقدار لازم

طرز تهیه شامی ماهی

برای تهیه شامی ماهی ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس آن ها را به همراه مقداری آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند.برای پخت ماهی می توانید آن را به همراه مقداری آبلیمو و نمک مزه دار کنید سپس ماهی را درون فر بپزید همچنین می توانید ماهی را در مقداری روغن سرخ نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه شامی ماهی درون ظرفی مناسب سیب زمینی پخته و کوبیده شده را به همراه ماهی پخته و له شده بریزید سپس تخم مرغ و فلفل و جعفری و نمک را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.درون ظرفی دیگر تخم مرغ و آب را با یکدیگر ترکیب کنید. پودر سوخاری را درون ظرفی مناسب بریزید و به مایه شامی فرم دلخواه خود را بدهید.

مایه شامی را درون تخم مرغ بغلطانید سپس مایه شامی ماهی را به پودر سوخاری آغشته نمایید. شامی های آماده شده را درون سینی بچینید سپس باقی مانده مایه شامی را به روش ذکر شده تهیه نمایید.درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید سپس روغن را درون تابه بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد شامی های آماده شده را درون روغن سرخ کنید.

بعد از اینکه دو طرف شامی ها سرخ شد آن ها را از درون روغن بیاورید و روی دستمال یا صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافه شامی ها گرفته شود.شامی های سرخ شده را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آن ها را به کمک روش های تزیین کتلت به زیبایی تزیین نمایید.

نکات طلایی برای پخت بهتر شامی ماهی

  • برای تهیه شامی ماهی اگر مایه شامی ها قبل از سرخ کردن بیش از اندازه نرم بودند می توانید آن ها را درون یخچال قرار دهید تا سفت شوند.
  • برای اینکه تخم مرغ به خوبی روی شامی ماهی را بپوشاند می توانید برای مالیدن تخم مرغ روی مایه شامی از فرچه استفاده کنید.
  • اگر ماهی انتخابی شما تیغ های بزرگی دارد می توانید تیغ های آن را جدا نمایید سپس گوشت ماهی را چرخ نمایید و از آن برای تهیه شامی ماهی استفاده نمایید.

مواد لازم برای شامی ماهی

  • ماهی جنوب :4 تکه متوسط
  • تخم مرغ:1 عدد
  • پیاز ریز خرد شده:2 عددمتوسط
  • سیر له شده:3 حبه
  • زنجبیل له شده: 30 گرم
  • پودر زیره :6 قاشق مرباخوری
  • ادویه کاری :4 قاشق چایخوری
  • سرکه :4 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز : یک قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و روغن :به میزان لازم

طرز تهیه شامی ماهی

تکه های ماهی را به همراه نصف لیوان آب داخل فر با حرارت 220 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا ماهی خوب پخته شود.وقتی ماهی ها پخته شدند، آنها را از فر بیرون بیاورید تا سرد شوند.تیغ ها و استخوان ماهی را در بیاورید و ماهی را ریز خرد کنید.بعد به آن پیاز ، سیر ،زنجبیل ،تخم مرغ و ادویه ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید.تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود . بعد از مواد شامی ماهی داخل روغن بریزید و دو طرف آن راسرخ کنید.شما میتوانید تکه های ماهی را در تابه دربسته به همراه نصف لیوان آب بپزید و از فر هم استفاده نکنید ، ولی پخت ماهی در فر باعث میشود بوی بد ماهی به مشام نرسد و فضای خانه را پر نکند.برای درست کردن این شامی می توانید از قسمت دم یا قسمت هایی که خوردنش سخت است استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان