روش تهیه شربت پرتقال طبیعی

  پنجشنبه، 26 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه شربت پرتقال طبیعی
شربت پرتقال یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود. از این شربت خوشمزه و خوشرنگ می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شربت پرتقال در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

عطر پرتقال از آن عطرهایی است که در جانتان می نشیند و آنقدر جذاب است که نمی توانید از آن دل بکنید! پرتقال و هر چیزی که از آن درست می شود، از محبوب ترین خوراکی هایی هستند که تقریبا همه آدم ها از نوش جان کردن آن لذت می برند! آب پرتقال و شربت پرتقال در ابتدای لیست محبوب ترین خوراکی ها با طعم پرتقال جای دارند و عده بسیار کمی را پیدا می کنید که از خوردن شربت پرتقال لذت نبرند! نوشیدنی پرتقال را هم می توان در وعده صبحانه نوش جان کرد و از طعم فوق العاده آن لذت برد و هم به عنوان یک میان وعده جذاب و خنک، خصوصا بعد از یک رو سخت و خسته کننده کاری!

شربت پرتقالی که به طور طبیعی و در خانه تهیه شود، عطر و طعم دیگری دارد. به همین دلیل در این مطلب، تصمیم گرفتیم که طرز تهیه شربت پرتقال را به شما آموزش دهیم.اگر دوست دارید روش تهیه شربت پرتقال را بیاموزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید، همراه ما باشید.

مواد لازم شربت پرتقال

  • آب ۳ پیمانه
  • شکر ۳ پیمانه
  • پرتقال ۲ کیلوگرم
  • آب پرتقال ۲ پیمانه
  • اسانس پرتقال به دلخواه

طرز تهیه شربت پرتقال طبیعی

برای تهیه شربت پرتقال طبیعی ابتدا در قابلمه ای ۳ پیمانه آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سریع تر در آب حل شود.تقریبا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا شربت بجوشد.پرتقال ها را می شوییم و پوست آن ها را می گیریم و در سینی قرار می دهیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه اگر روی شربت کف بوجود آمده کف ها را با کفگیر می گیریم و آب پرتقال را به شربت اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید.

سپس پرتقال های پوست گرفته را در پارچه ای تمیز و نازک قرار می دهیم و گره می زنیم و داخل قابلمه شربت می گذاریم تا به مرور زمان شیره پرتقال به خورد شربت برود و صبر می کنیم تا شربت به جوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا ۳۰ دقیقه دیگر شربت خوب بجوشد. بعد پارچه ای که پرتقال ها داخل آن بودند را از قابلمه بیرون می آوریم و در آبکشی قرار می دهیم و آبکش را در سینی می گذاریم تا اگر آب پرتقال ها بیرون آمد در سینی بریزد.

صبر می کنیم تا پارچه و پرتقال های داخل آن خنک شوند و آن وقت محکم پارچه را فشار می دهیم تا اگر آبی در پرتقال ها باقی مانده است خارج شود و به شربت اضافه می کنیم و قابلمه شربت را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا شربت در دمای محیط خنک شود. می توانید برای زیباتر شدن رنگ شربت ۵ دقیقه مانده به اینکه شربت را از روی حرارت بر دارید رنگ یا اسانس پرتقال را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ شربت یکدست شود در مرحله آخر شربت پرتقال را در پارچ می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم و هر زمان که خواستید مصرف کنید مقداری کمی از شربت پرتقال را در لیوان می ریزید و کمی آب خنک و یخ به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

شربت پرتقال طبیعی

مواد لازم برای شربت پرتقال روش دوم

  • فیله پرتقال 1 کیلو
  • آب پرتقال 2 لیوان
  • شکر 3 لیوان
  • آب ساده 3 لیوان
  • اسانس و رنگ پرتقالی در صورت دلخواه

طرز تهیه شربت پرتقال روش دوم

آب را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد کف و جرم روی آن را با قاشق بگیرید تا آب زلال تر و شفاف تر باشد.حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب و شکر به مدت نیم ساعت همچنان بجوشند.سپس آب پرتقال را اضافه کنید و صبر کنید تا شهد دوباره به جوش بیاید.فیله پرتقال را داخل یک پارچه تمیز و نازکی که به تنظیف معروف است بپیچانید و بعد از اینکه آب پرتقال به جوش آمد آن را داخل قابلمه بگذارید و صبر کنید تا 30 دقیقه دیگر هم ،همه مواد با هم با درجه حرارت کم بجوشند.

بعد از سپری شدن این زمان تنظیف یا همان پارچه حاوی فیله های پرتقال را در بیاورید.وقتی تنظیف خنک شد آن را کاملا فشار دهید و عصاره اش را به شربت اضافه کنید. وقتی شربت خنک شد آن را در ظرف های در دار شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

خواص شربت پرتقال

همانطور که می دانید، پرتقال از خانواده مرکبات و جزو میوه های بسیار خوشمزه و سرشار از ویتامین سی است. مصرف منظم پرتقال و شربت پرتقال یا آب پرتقال طبیعی، نیاز بدن شما را به ویتامین ث مورد نیاز تامین می کند. به این صورت، سیستم ایمنی بدن شما هم تقویت شده و در برابر ابتلا به انواع بیماری ها و … بسیار مقاوم می شود.

شربت پرتقال بهترین نوشیدنی هنگام ابتلا به سرماخوردگی است و می تواند انرژی بدن شما و توان مبارزه تان را با ویروس ها بالا ببرد. حالا فکرش را بکنید، روش تهیه شربت پرتقال را یاد می گیرید و خودتان این نوشیدنی بی نظیر و سالم را تهیه می کنید! قطعا چند قدم به سلامتی نزدیک تر می شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان