روش تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  چهارشنبه، 01 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده
کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی از خوشمزه ترین کوکوهای ایرانی است که از نظر طعم بسیار به کباب کوبیده نزدیک است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

این بار در ساعد نیوز برای شما عزیزان که طرفدار غذاهای ساده اما به سبک جدید هستید کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت را برای شما آماده کرده است. کوکوی سیب زمینی ساده و با روش معمولی که آماده می کردید را با کمی خلاقیت و با کمک گوشت چرخ کرده می توانید به یک غذای جدید و اما با خوشمزگی بیشتر تبدیل کنید. روشی که ساعد نیوز برای تهیه کوکوی سیب زمینی شکم پر برای شما آماده کرده است، می تواند یک پیشنهاد خوب برای شام در پیک نیک باشد و یا یک میان وعده عالی و مناسب برای کودکان بهانه گیر باشد که از خوردن غذا فراری هستند. کوکوی سیب زمینی شکم پر همینطور می تواند یک پیشنهاد جدید برای کد بانو هایی باشدکه دائم از خود می پرسند که حالا چی درست کنیم. پس با ساعد نیوز همراه ما باشید برای تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده.

مواد لازم کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  • سیب زمینی ۳ عدد بزرگ
  • پیاز 1عدد متوسط
  • ریحان به میزان لازم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد 2قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده 200گرم
  • نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • آویشن خشک به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

سبزی ها را پاک کرده و ریز خرد کنید. سپس داخل آب سرد به مدت نیم ساعت بگذارید. بعد از گذشت نیم ساعت سبزی ها را از سطح آب گرفته و در آبکش میریزیم. دقت کنید این نکته خیلی مهم است که سبزی باید خوب آبکش شود تا باعث وارفتگی کوکو سیب زمینی نشود.ابتدا گوشت را در چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. بعد یک عدد پیاز متوسط را هم چرخ کنید.ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سپس بشورید. حال سیب زمینی ها را با دنده ی درشت رنده کنید.

گوشت و پیاز چرخ کرده را به سیب زمینی رنده شده اضافه میکنیم. سپس تخم مرغ ها و سبزی را اضافه میکنیم. (دوستان دقت کنید تا زمانی که همه مواد را به سیب زمینی رنده شده اضافه نکردید مواد را تک تک با سیب زمینی مخلوط نکنید و ورز ندهید چون باعث می شود مواد خیلی آب بیاندازد) نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن را به مواد اضافه کنید و در آخر آرد اضافه کنید. حالا همه مواد را با هم مخلوط کنید.

به میزان کافی روغن در تابه بریزید. رو حرارت کم قرار دهید تا روغن کمی گرم شود. سپس به اندازه دلخواه مواد را بردارید و با دست حالت گردو پهن بدهید و در روغن روی حرارت متوسط بیندازید. وقتی لایه زیرین طلایی شد کوکوها را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. کوکوهای سرخ شده را از روغن در بیاورید و یک توری روی ظرف بگذارید و کوکو ها را داخل توری بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. دوستان عزیز در این روش چون از سیب زمینی خام استفاده می شود سعی کنید کوکو ها را خیلی ضخیم نکنید تا مغز پخت شوند.

کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی با گوشت روش دوم

  • سیب زمینی متوسط 5 عدد
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • تخم مرغ بزرگ 1 عدد
  • ماست 1 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
  • روغن به مقدار لازم برای سرخ کردن
  • گوشت چرخکرده 225 گرم
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت روش دوم

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بکنید. آنها را با دنده نسبتاً ریز رنده کنید. اگر آب اضافی موقع رنده کردن از سیب زمینی خارج شد آن را با قاشق جدا کنید و دور بریزید.سپس پیاز را در همان کاسه روی سیب زمینی ها رنده کنید فقط 1/4 از پیاز را باقی بگذارید تا بعداً برای گوشت استفاده کنید.تخم مرغ را بشکنید و به سیب زمینی و پیاز اضافه نمایید. آرد، ماست، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.1/4 پیاز باقیمانده را روی گوشت چرخکرده رنده کنید. نمک و فلفل هم بزنید و مخلوط کنید. سپس گوشت را به شکل 16 دایره نازک در بیاورید و روی سینی یا سطح تمیزی مشابه آن بچینید.تابه ای را روی شعله قرار دهید و 2-3 قاشق روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد یک قاشق از مخلوط سیب زمینی را داخل تابه بریزید. آن را با قاشق کمی پهن کنید. یک تکه گوشت روی آن بگذارید و سپس یک قاشق دیگر سیب زمینی بریزید تا روی گوشت را بپوشاند.

این کار را تکرار کنید تا تابه پر شود. کوکوها را سرخ کنید تا یک طرف آنها طلایی شود سپس برگردانید و طرف دیگر آنها را هم سرخ کنید. شعله را زیاد نکنید تا مغز گوشتی کوکو به خوبی پخته شود (هر طرف کوکو حدود 5 دقیقه). هر وقت لازم شد کمی دیگر روغن به تابه اضافه کنید و این کار را ادامه دهید تا همه کوکوها سرخ شوند. کوکو سیب زمینی با مغز گوشت را با ماست و سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

نکته: اگر طی یک مرحله سرخ کردن، مواد سیب زمینی آب داد آن را هم بزنید تا آب سیب زمینی دوباره با مواد مخلوط شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان