روش تهیه سینه مرغ پر شده

  شنبه، 15 مرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش تهیه سینه مرغ پر شده
سینه مرغ پر شده یکی از غذاهای سنتی ایرانی است این روش از پخت سینه مرغ بسیار خوشمزه و آبدار است و گزینه مناسبی برای پذیرایی می باشد. امروز قصد داریم تا طرز تهیه سینه مرغ پر شده را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

یکی از غذاهای خوشمزه و راحت سینه پر شده مرغ با سبزیجات است، که یک روش جالب برای پخت سینه مرغ است با ترکیبی از پنیر، قارچ سرخ شده و اسفناج برای یک شام باورنکردنی آماده و پخته می شود. در صورتی که با این گوشت سفید مرغ خوشمزه و لذیذ شما صدها مدل غذا می توانید آماده و تهیه کنید و فقط کافی است که سری به کتاب ها و مجلات و یا در اینترنت بزنید و میبینید که چه دستور های عالی و مقرون به صرفه در اختیار شما قرار میگیرد و با توجه به بیماری کرونا و قرنطینه بودن بهتر است سعی کنیم از غذاهای سالم استفاده کنیم. این غذای راحت و خوشمزه که بخشی از فرهنگ آشپزی جمعی است.

مواد لازم برای تهیه سینه مرغ پر شده

  • سینه مرغ ۳ عدد
  • اسفناج پخته ۴ ق غذا خوری
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۲ ق غذا خوری
  • پنیر رنده شده ۲ ق غذا خوری
  • پنیر پارمزان ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سینه مرغ پر شده

ابتدا اسفناج را پاک کنید سپس در تابه بدون روغن تفت دهید تا آبش کشیده و پخته شود. قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید مقداری کمی به آنها آبلیمو بزنید تا سیاه نشوند سپس داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

داخل یک کاسه اسفناج پخته شده را به همراه قارچ و پنیر پیتزا و پارمزان و پنیر خامه ای و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و مخلوط کنید بدین ترتیب مواد شکم پر ما حاضر شد.سینه مرغ را از پهنا برش می زنیم به طوری که چاقو به انتهای سینه مرغ نرسد سپس روی سینه مرغ یک نایلون کشیده و با بیفتک خوب روش بکوبید تا نازک و پهن شود سپس پلاستیک را بردارید و با نمک و فلفل سیاه آن را ماساژ دهید تا مزه دار شود.

سینه مرغ را همان طور که باز شده روی میز کار بیاورید و در نصف آن از مخلوط مواد میانی بگذارید و طرف دیگر سینه مرغ را روی آن بیاورید. سپس تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید و سینه مرغ پر شده را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و بمدت ۱۰ دقیقه خوب گریل می کنیم می توانید در حین پختن سینه مرغ درب تابه را بگذارید تا قسمت های ضخیم مرغ نیز پخته شود هر دو طرف مرغ را گریل کنید و داخل بشقاب گذاشته و روی آن جعفری و پنیر پارمزان به دلخواه ریخته و تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سینه مرغ پر شده

  1. اگر دوست دارید سینه مرغ پر شده رژیمی تهیه کنید می توانید پنیر پیتزا یا پنیر خامه ای را حذف کنید.
  2. اگر تابه گریل نداشتید می توانید از تابه معمولی استفاده کنید.
  3. در حین پخت حرارت ملایم باشد تا سینه مرغ کاملا مغز پخت و آبدار بماند.
  4. می توانید برای اینکه شکاف در حین پخت باز نشود با خلال دندان فیکس کنید و در هنگام سرو آن را دربیاورید.
  5. می توانید تمام مراحل پخت را در فر انجام دهید بدین صورت که سینه مرغ پر شده را بعد از تهیه داخل ظرف پیرکس گذاشته و در فر قرار دهید.
  6. از هر موادی که دوست دارید مثل ژامبون با فلفل دلمه ای می توانید در مواد میانی سینه مرغ پر شده قرار دهید.
  7. می توانید سینه مرغ پر شده را داخل پودر سوخاری بزنید و در روغن داغ سرخ کنید.

سینه مرغ پر شده

مواد لازم برای سینه مرغ پر شده روش دوم

  • سینه مرغ: ۳ عدد
  • اسفناج: ۴ قاشق غذاخوری (پخته شده)
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار: ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پودر سیر: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پاپریکا: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پیازچه: ۱ ساقه (خرد شده)
  • گشنیز یا جعفری خرد شده: برای تزیین (دلخواه)

طرز تهیه سینه مرغ پر شده روش دوم

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ شکم پر، سینه های مرغ را آماده کنید. آن ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند. سینه مرغ را از پهنا به صورت افقی برش دهید. باید برش شما مثل برش نان باگت برای درست کردن ساندویچ باشد. چاقو نباید به انتهای سینه مرغ برسد. همه مرغ ها را به همین روش برش دهید و در نایلون قرار دهید.

با بیفتک کوب، شروع به کوبیدن سینه های مرغ کنید تا پهن و نازک شوند. مراقب باشید هنگام کوبیدن مرغ ها، بافت آن ها از هم پاره نشود. سپس نایلون را بردارید و نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را در قسمت داخلی و روی سینه مرغ بمالید تا کاملا به ادویه آغشته و مزه دار شود. مرغ ها را کنار بگذارید.

اسفناج را پاک کنید و بشویید. بعد از این که آبکش کردید و آب خود را از دست داد، در یک تابه با کمی روغن روی حرارت متوسط تفت دهید. آب اسفناج باید بخار شود و اسفناج بپزد. اسفناج های پخته شده را از تابه خارج کنید.

قارچ ها را هم مقل اسفناج بشویید و به صورت خلالی نازک برش بزنید. کمی روغن یا کره در تابه بریزید و قارچ ها را اضافه کنید. به اندازه ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند. در مدت زمان سرخ کردن قارچ ها، حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ ها تبخیر و کشیده شود.

در یک کاسه با اندازه مناسب، اسفناج و قارچ پخته شده را بریزید. سپس پیازچه، پنیر پارمزان، پنیر چدار رنده شده و پنیر خامه ای را اضافه کنید. نمک، پودر سیر و فلفل سیاه را به مواد بیفزایید و همه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

سینه مرغ را باز کنید و مواد را به سه قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را داخل سینه مرغ قرار دهید و طرف دیگر سینه مرغ را روی آن بیاورید. با استفاده از خلال دندان، هر دو طرف سینه مرغ را به هم متصل کنید. اگر این کار برایتان سخت است می توانید با نخ و سوزن سینه مرغ را بدوزید.در یک تابه کره یا روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از ذوب شدن کره، سینه های مرغ را در تابه قرار دهید. یک طرف سینه های مرغ را که سرخ کردید، آن ها را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید تا طلایی شود.سپس حرارت را روی حالت ملایم قرار دهید و در تابه را روی آن بگذارید. اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. سپس سینه های مرغ پر شده را در ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را کمی گشنیز و جعفری خرد شده بریزید و تزیین و سرو کنید.

سینه مرغ پر شده

مواد لازم سینهٔ مرغ پر شده روش سوم

  • سینهٔ مرغ بدون پوست و استخوان :4 عدد
  • کالباس :4 ورق
  • پنیر ورقه ای:4 ورق
  • آرد:1/3پیمانه
  • تخم مرغ زده شده :2 عدد
  • خردۀ نان باگت : ½ 1 پیمانه
  • پنیر پارمژان رنده شده :1/3پیمانه
  • نمک:1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه :¼ قاشق چایخوری
  • کره :3 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون :3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه سینهٔ مرغ پر شده روش سوم

ابتدا استخوان و پوست مرغ را جدا کرده و هر تکه را از وسط به شکل افقی برش زده و باز کنید.هر تکه را داخل یک نایلکس قرار داده و کمی بکوبید تا نازک و پهن شود، میان هر تکه یک ورق کالباس قرار داده و یک ورق پنیر بچینید.لایه دیگر مرغ را روی پنیر برگردانید و آن را دوباره تا کنید و با خلال دندان محکم نمایید.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و هم بزنید ، آرد را هم داخل کاسه دیگری بریزید.

تکه های نان را با پنیر پارمزان، نمک و فلفل مخلوط کرده و در کاسه دیگری بریزید و کنار بگذارید.مرغ ها را ابتدا داخل آرد فرو کرده و سپس به تخم مرغ آغشته نمایید و نهایتا داخل مخلوط نان خرد بغلطانید و کمی فشار دهید تا خرده های نان به آن بچسبد.مرغ های آماده را داخل یک ظرف بچینید و روی آن ها را با یک سلفون بپوشانید و برای حدودا یک ساعت در یخچال قرار دهید.بعد از یک ساعت تابه ای را روی حرارت قرار داده و کره و روغن را بریزید تا داغ شود.سپس مرغ ها را داخل روغن داغ سرخ کرده و اجازه دهید همه اطراف آن با حرارت ملایم طلایی شده و بپزد.مرغ های سرخ شده را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود، سپس داخل ظرف سرو بچینید و میل نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (698 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان