روش تهیه اسنک پیتزایی لذیذ

  چهارشنبه، 03 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه اسنک پیتزایی لذیذ
اسنک پیتزایی یکی از خوشمزه ترین فست فودها محسوب می شود که امروزه استفاده های فراوانی از این نوع فست فود می شود و شما می توانید آن را در منزل به نحو احسن انجام دهید در ادامه با طرز تهیه اسنک پیتزایی همراه ما باشید.

اسنک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از دستگاه های اسنک ساز یا ساندویچ ساز و نان تست تهیه می شود. درون این اسنک ها را می توان از هر ماده دلخواهی پر کرد. بنابراین نام اسنک مربوط به نام مواد داخل آن است. در این دستور، مواد درون پیتزا که گوشت چرخ کرده و قارچ و فلفل دلمه ای است همراه با کمی پنیر پیتزا درون اسنک قرار می گیرد. این غذا را می توان در مهمانی ها و جشن ها به عنوان فینگر فود سرو نمود. برای همین بهتر است پودر آویشن را درون مواد اضافه کنیم و فقط مهمان ها با هر سس دلخواهی اسنک ها را کاور کنند.

مواد لازم برای اسنک پیتزایی

  • سینه مرغ: ۵۰۰ گرم مکعبی و ریز خرد شده
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای سبز و قرمز: هر کدام نصف و مکعبی خرد شده
  • سیر: ۲ حبه ریز رنده شده
  • پیاز: ۲ عدد متوسط ریز و ساطوری خرد شده
  • لیموترش: ½ یک عدد لیموترش تازه
  • نمک، فلفل پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • سس سیر یا هر سسی که طعم آن را می پسندید: به مقدار دلخواه

طرز تهیه اسنک پیتزایی

ابتدا پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد کنید و تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا رنگ پیاز ها طلایی شود. پیش از آن که طعم زردچوبه تلخ شود تکه های مرغ مکعبی و ریز خرد شده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که رنگ تکه های مرغ تغییر کرد و سفید شد ۲ حبه سیر ریز رنده شده را اضافه کنید. مقداری سیر را با سایر مواد تفت دهید. بلافاصله بعد از این که بوی سیر سرخ شده به مشام تان رسید نمک به همراه فلفل سیاه و قرمز، آویشن و پودر فلفل پاپریکا را اضافه کنید. قارچ های خرد شده را کمی در کره و فلفل سیاه تفت دهید و سپس به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی که تفت خورد فلفل های دلمه ای رنگی مکعبی خرده شده را اضافه کنید و نصف یک عدد لیموترش یا لیمو سنگی تازه را روی تمام مواد بچکانید. در تابه رو بگذارید و شعله گاز را ملایم کنید تا تمام مواد با هم بپزند. برای پخت مواد داخل اسنک پیتزایی مرغ و قارچ مجلسی بیست تا بیست و پنج دقیقه زمان کافی است. برای درست کردن این اسنک از هر نوع نانی که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید برای مثال نان باگتی که از عرض و به صورت گرد برش زده اید، نان تست، نان های مخصوص پنینی و سایر نان ها.

برای درست کردن اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت، نان ها را از طول، مثل وقتی که می خواهید ساندویچ درست کنید، برش بزنید.مقداری از خمیر داخل باگت را بردارید، اما زیاد آن را خالی نکنید. می توانید خمیر را هم برندارید و کمی با دست آن را به سمت پایین فشار بدهید. کف نان باگت را با با سس سیر یا هر سسی که دوست دارید کمی مرطوب کنید و بعد مواد مرغ و قارچ را اضافه کنید. روی این مواد سس بشامل و در صورت دلخواه برش های گرد گوجه فرنگی (اختیاری است) بعد پنیر پیتزا و روی پنیر هم مقداری پودر آویشن بپاشید. فر را روشن کنید و روی درجه ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. وقتی که فر گرم شد اسنک مرغ و قارچ مجلسی را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. به محض این که پنیر آب شد اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ آماده است. ده دقیقه برای آب شدن پنیر کافی است. در دو دقیقه پایانی گریل فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود. این اسنک خوشمزه را گرم میل کنید.

طرز تهیه سس بشامل برای اسنک پیتزایی

سس بشامل یا همان سس سفید یک سس خوشمره و کاربردی برای پخت انواع اسنک و انواع غذا های فست فودی از جمله لازانیا است پس بد نیست طرز تهیه کامل آن را بلد باشید.برای درست کردن سس سفید یا سس بشامل یک قاشق کره و یک قاشق آرد همه منظوره را با هم به مدت یک دقیقه تفت دهید. یک لیوان شیر را کم کم به این مواد اضافه کنید تا مواد سس گوله نشود و مرتب هم بزنید تا سس به غلظت فرنی برسد. در مرحله بعد ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را اضافه کنید. اگر احیانا سس بشامل سفت شد بعد از ده دقیقه دو سه قاشق شیر به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای اسنک پیتزایی روش دوم

  • نان تست 8 تکه
  • پنیر ورقه ای موزارلا 16 عدد
  • ژامبون یا سوسیس 8 برش
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیر 1 پیمانه
  • نمک، فلفل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه اسنک پیتزایی روش دوم

  1. برش های نان تست را روی سطح صاف قرار داده و دور تا دور آن را با چاقو ببرید تا تنها قسمت نرم نان تست باقی بماند.
  2. یک ورق از پنیر موزارلا را روی نان قرار دهید.
  3. یک لایه از برش کالباس یا سوسیس را روی سطح پنیر بگذارید.
  4. مجددا روی سوسیس یا ژامبون را با یک لایه پنیز ورقه ای بپوشانید و یک لایه از نان تست را روی آن قرار دهید.
  5. دور تا دور نان زیری و رویی را با کمک انگشتان دست به هم بچسبانید. به طوری که هیچ درزی از آن ها باز نماند.
  6. تخم مرغ ها را به همراه شیر، نمک و فلفل داخل کاسه ای گود بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.
  7. داخل تابه کمی کره بریزید، آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب شود.
  8. اسنک های آماده شده را داخل مخلوط تخم مرغ بغلتانید. سپس داخل تابه بگذارید تا سرخ شوند. هر دو طرف اسنک ها را سرخ کنید تا زمانی که پنیر داخل آن ها آب شود.
  9. اسنک ها را در ظرف مورد نظر خود به همراه سس دلخواه تان سرو کنید.

مواد لازم برای اسنک پیتزایی روش سوم

  • کالباس ۸ برش
  • قارچ ۲ عدد
  • نان تست ۸ تکه
  • پنیر ورقه ای ۸ تکه
  • سس قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک پیتزایی روش سوم

  1. اطراف نان تست را برش دهید و روی آن سس کچاپ بمالید.
  2. یک لایه پنیر پیتزا (پنیر ورقه ای)، یک لایه ژامبون و چند قطعه قارچ را (که از قبل با کره تفت داده اید) روی آن قرار دهید.
  3. روی مواد را با برش دیگر نان بپوشانید و آن را داخل ساندویچ میکر قرار دهید.اسنک پیتزایی با کالباس آماده است.

مواد لازم برای اسنک پیتزایی روش چهارم

  • سوسیس آلمانی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سس کچاپ به مقدار لازم
  • نان تست ۳۲ عدد

طرز تهیه اسنک پیتزایی روش چهارم

ابتدا پیاز را خلالی کرده و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید. سوسیس ها را نیز به شکل حلقه حلقه یا مربع های ریز خرد کنید. پیاز را با روغن کمی تفت دهید و از آن که کمی که طلایی رنگ شد، فلفل دلمه ای ها و سوسیس ها را به آن اضافه کنید.

رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه کنید و با هم تفت دهید. سپس کمی آب جوش داخل تابه بریزد، درب آن را بگذارید و اجازه دهید مواد اسنک با شعله ی ملایم بپزند. اطراف نان تست ها را با چاقو ببرید. روی نان تست کمی سس کچاپ بمالید و سطح آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. مواد سوسیسی را که آماده کرده اید روی پنیر پیتزا بریزید و روی آن ها را مجددا با پنیر پیتزا بپوشانید. نان تست دیگری را روی مواد قرار داده و فشار دهید تا مواد به هم بچسبند و منسجم شوند.

ساندویچ میکر را به برق بزنید تا صفحه ی چدنی آن داغ شود. سپس اسنک های سوسیس را داخل ساندویچ ساز بگذارید تا آماده شود. اسنک سوسیس آماده است. آن را با سس مورد نظر خود سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (579 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (325 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (212 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (59 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (50 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (48 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) نگاهی به کلیپ ویژه مراسم ساده و بدون تجملات معمم شدن سیداحمد خمینی و خنده های از ته دل پدرش+ویدیو (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (21 نظر)
تیتر امروز   
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
بایدن در چه صورتی از انتخابات کناره‌گیری می‌کند؟ / پیرمرد پرحاشیه مریض است؟
(ویدئو) حضور هنرمندان و ورزشکاران در نذری و عزاداری محمدرضا گلزار بدون آیسان آقاخانی/ از علی دایی و سعید معروف تا حسین یاری"بازیگر شب دهم"
ویدئو پربازدید از اعتراف بزرگ رضا گلزار، مجری پانتولیگ، درباره ارتباط با همسرش، آیسان
در ترور ترامپ نقشی نداشتیم!
(تصاویر) استایل های محرمی بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از المیرا شریفی و بهنوش طباطبایی تا احسان علیخانی و ساعد سهیلی
(عکس) شباهت باورنکردنی الناز شاکردوست به آنجلینا جولی در گریم جدیدش/ دختر ایرانی یه سر و گردن بالاتره
دل ضعفه الناز شاکردوست به خاطر غذای نذری امام حسین/ قیمه امام حسین عزیزم+عکس
کار خیر درخشان پهلوان پرویز هادی در کنار جهان پهلوان رسول خادم در سیستان و بلوچستان در ایام محرم +فیلم
رازهایی درباره کمد لباس معشوقه‌های پارسا پیروزفر
فیلم جالب از مداحی کردن سعید عزت الهی در مراسم عاشورای حسینی +ویدئو
بیوگرافی جذاب و خواندنی مونا دریس محمودی بانوی والیبالی و همسرش / درخشش از ذوب آهن اصفهان تا پرتغال + تصاویر
تینا آخوند تبار بانوی بوکسور ایرانی با یک تیپ و استایل رسمی/ کت مشکی با شومیز سفید خیلی به خانوم ورزشکار میاد +عکس
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟