دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع آش و سوپ /

روش تهیه سوپ لوبیا چیتی 

جمعه، 23 اردیبهشت 1401
سوپ لوبیا یک غذای کلاسیک محسوب می‌شود که به عنوان پیش غذا و میان وعده در بیشتر رستوران‌ها سرو می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ لوبیا چیتی را در ساعد نیوز بخوانید.

مدت هاست مادرها و فرزندان بر سر مسئله ی آیا سوپ غذا است بحث می کنند. خوردن سوپ برای مذاق نوجوانان و کودکان شاید دلچسب نباشد. البته دلیل این اتفاق تغییر ذائقه ها به وسیله غذاهای فست فودی است که بسیار برای سلامتی مضر است. طبق گفته کارشناسان تغذیه در هفته حداقل دو مرتبه باید سوپ ها و غذاهای حبوباتی مختلف بخوریم تا مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود. نخوردن این غذاها باعث تضعیف مکانیزم دفاعی بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها می شود. در یک کلام ساده سوپ، سلاح دفاعی بدن است. اما شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که چه کنیم که خانواده سوپ بخورند؟ چگونه سوپ را دلچسب و لذیذ درست کنیم. در ادامه با طرز تهیه سوپ لوبیا چیتی یکی از انواع سوپ های مکزیکی و بسیار محبوب در دنیا، راه حل را در دستان شما قرار می دهیم.

گفتیم که کلید خوردن سوپ و لذت بردن از آن، طعم و مزه آن است. طرز تهیه سوپ لوبیا چیتی را یاد بگیرید تا طعمی بیاد ماندنی را رقم بزنید. این سوپ از سری سوپ های مکزیکی است. لوبیا چیتی پایه اصلی آن است. همانطور که می دانید غذاهای مکزیکی طبع تند و فلفلی دارند، اما شما می توانید به هر اندازه که میل داشتید غذای خود را تند کنید. سوپ لوبیا چیتی از غذاهای محبوب در آمریکای جنوبی است.

مواد لازم سوپ لوبیا چیتی

  • لوبیا چیتی ۱۷۵ گرم
  • آب ۲ لیتر
  • هویج (نگینی خرد شود) ۲۰۰ گرم
  • پیاز (نگینی خرد شود) ۱ عدد
  • سیر (رنده شود) ۲ حبه
  • فلفل قرمز خشک شده (خرد شود) ۱ عدد
  • آب مرغ ۱ لیتر
  • گوجه فرنگی (پوست آن کنده و ریز خرد شود) ۲ عدد
  • کرفس (ریز خرد شود) ۲ ساقه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • گشنیز خرد شده ۲ قاشق سوپ خوری
  • نان تست ۳ عدد
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ لوبیا چیتی

لوبیا چیتی را از شب قبل در آب سرد خیسانده و روز بعد در قابلمه ای بپزید سپس هویج، سیر، پیاز، فلفل قرمز و آب مرغ را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش آید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه حرارت ببیند. حالا نیمی از مواد داخل قابلمه، شامل لوبیا و مخلوط سبزیجات را همراه مقداری آب سوپ در محفظه دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید و پوره ای نرم و یکنواخت تحویل بگیرید. پوره را به قابلمه برگردانید و گوجه فرنگی و کرفس را به آ ن اضافه کنید؛ سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که تکه های کرفس بپزد، حرارت دهید. درصورت نیاز، مقداری آب جوشیده به سوپ اضافه کنید.

در این فاصله زمانی، نان های تست را با چاقو به شکل مکعب های کوچک ببرید و همراه ۲ حبه سیر رنده شده در تابه ای حاوی کمی روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. سپس تکه نان ها را داخل سبد فلزی ریخته یا روی دستمال آشپزخانه حوله ای قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود در پایان، نمک و فلفل موردنیاز را به همراه گشنیز خردشده اضافه کنید و چند دقیقه حرارت دهید، سپس سوپ را به ظرف موردنظر منتقل کرده و تکه نان های سرخ شده را روی آ ن بریزید و سرو کنید.

خواص سوپ لوبیا چیتی

همانطور که گفته شد ،سوپ لوبیا چیتی بر پایه لوبیا چیتی درست می شود. لوبیا چیتی منبع بسیار غنی از انواع ویتامین ها است. به نحوی که آن را معدن ویتامین B و C می دانند. همچنین وجود فسفر، پتاسیم، آهن و فیبر، این محصول را به خوراکی شگفت انگیزی برای سلامتی تبدیل کرده است.

آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا چیتی برای جلوگیری از پیری زودرس، از بین رفت چروک پوست، سیاه شدگی و باد کردگی های زیر چشم بسیار مفید است. همچنین یک پاک کننده طبیعی کلیه ها و مجاری ادراری است. رفع یبوست می کند. پیشگیری کننده از انواع سرطان است. فشار خون را تنظیم می کند. سرطان روده که یکی از شایع ترین نوع سرطان های بسیار خطرناک است، به وسیله مصرف لوبیا چیتی به راحتی دفع می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI