دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

روش تهیه ته چین گوشت و ذرت 

دوشنبه، 11 مهر 1401
ته چین گوشت و ذرت یکی از انواع غذاهای مخصوص و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گوشت و ذرت در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

ته چین یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی بوده که می توان در مهمانی ها سرو نمود. این غذا تنوع بسیاری داشته و می توان به همراه گوشت یا مرغ استفاده نمود. اما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش طرز تهیه ته چین گوشت رستورانی بپردازیم. همچنین برای خوشمزه نمودن این غذا لازم است نکاتی را مدنظر گرفته تا بتوان طعم بهتری به این غذا بخشید. از مهم ترین مواد غذایی در ته چین، برنج می باشد.

مواد لازم برای ته چین گوشت و ذرت

  • گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم
  • برنج ۲ پیمانه
  • ماست پرچرب ۱ پیمانه
  • تخم مرغ (زرده) ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • ذرت پخته ۵ قاشق غذا خوری
  • زعفران ۳ قاشق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین گوشت و ذرت

در قابلمه ای روغن بریزید. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. گوشتها را که قیمه ای خرد کرد ه اید بهمرا سیر خرد شده اضافه گنید و تفت دهید. وقتی رنگ گوشت از قرمز به کرم قهوه ای برگشت یک لیوان آب بریزید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید گوشت بپزد.در قابلمه ای دیگر آب به جوش آورید. برنج و نمک را اضافه کنید و بگذارید برنج کمی نرم شود. برنج را آبکش کنید و رویش آب سرد بگیرید.ماست، زعفران، زرده تخم مرغ، نمک، فلفل را در ظرفی با هم مخلوط کنید. برنج را بعد از آبکشی به این مخلوط اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.در قابلمه تفلون روغن بریزید. یک لایه مخلوط برنج و ماست بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. گوشتها را که کاملا پخته ، نمک زده اید و آبش کشیده شده، ریش ریش کنید و روی این لایه پخش کنید و با پشت قاشق فشر ده اش کنید. لایه بعدی مخلوط برنج و ماست و لایه چهارم را ذرت پخته بریزید. لایه هارا به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود.روی برنج کمی روغن بریزید، دم کنی گذاشته و روی شعله پخش کن با شعله کم بگذارید تا برنج دم بکشد.بعد از این مدت ته چین را برگردانید و نوش جان کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری