روش تهیه تارت میوه ای

  یکشنبه، 14 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه تارت میوه ای
تارت میوه فصل یکی از شیرینی های بین المللی در دنیا می باشد که انواع و اقسام مختلفی دارد حتی در بعضی کشورها تارت مخصوص خود را دارند. تارت ها در واقع تشکیل شدند از یک خمیر پایه که داخل آن را با انواع خامه و کرم و میوه ها و یا غذاها می توانید پر کنید و اگر شما تهیه تارت را یاد بگیرید می توانید آن را در اندازه های مختلف یا با انواع کرم ها تهیه کنید.

تارت ها از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار هستند که برای درست کردن آن ها می توان از انواع میوه ها استفاده کرد. تارت، حالت ترد و بیسکوییتی داشته و برخلاف کیک ها پف نمی کند. برای درست کردن تارت میوه ای، ابتدا باید خمیر آن را تهیه کنید، سپس با مواد مختلف مانند خامه، انواع میوه ها، مربا و … روی آن را تزیین کنید. تارت میوه ای بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه آسانی دارد؛ بنابراین به راحتی می توانید خودتان آن را در خانه درست کنید و به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می توانید این شیرینی خوشمزه را در مهمانی ها و دورهمی برای مهمانانتان سرو کنید. طعم میوه ای و لذیذ این تارت بدون شک برای همه افراد از بزرگسالان تا کودکان جذاب بوده و می تواند به عنوان یک عصرانه دلپذیر اشتهای هر عاشق میوه و شیرینی را وسوسه کند. در ادامه طرز تهیه تارت میوه ای خوشمزه و مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم تارت میوه ی فصل

  • کره ی پاستوریزه یا روغن : نصف پیمانه (75 گرم)
  • پودر قند :یک سوم پیمانه (45 گرم)
  • تخم مرغ :1 عدد
  • وانیل :یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد سفید گندم:5/2پیمانه (250 گرم)
  • پودر کاکائو:یک قاشق سوپ خوری
  • خامه ی فرم گرفته:5/1 پیمانه (300 گرم)
  • میوه ی فصل:مقداری
  • پودر ژله ی آماده : نصف بسته

روش تهیه تارت میوه ی فصل

ابتدا کاسه ای بردارید و پودرقند را داخل آن بریزید، سپس کره را افزوده و با هم زن خوب بزنید تا با هم ترکیب شده و به رنگ کرم درآید.در ادامه وانیل و یک عدد تخم مرغ را افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مواد خوب مخلوط شوند.آرد و پودر کاکائو را با هم مخلوط نموده و به تدریج بیافزایید و هم بزنید تا خمیری یکدست و لطیف درست شود.خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و کمی ورز دهید، سپس آن را به شکل توپ های یک اندازه درست کرده و هر خمیر را با وردنه باز کنید و داخل قالب های تارت قرار دهید.قالب ها را برای نیم ساعت در طبق میانی فری که از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید تا خمیر تارت بپزد.در این میان میوه های مورد علاقه خود را برش زده و ژله را درست کنید و برای مدتی در یخچال بگذارید تا کمی ببندد.بعد از نیم ساعت قالب ها را از فر بیرون آورده و چند دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود، سپس روی هر تارت کمی خامه بریزید و روی هر کدام یک برش میوه قرار دهید.ژله نیم بند شده را روی میوه ها بریزید و برای یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید تا ببندد.

مواد لازم برای تهیه تارت میوه فصل روش دوم

  • پودر فند ۷۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید شیرینی پزی ۳۰۰ گرم
  • کره ۱۷۰ گرم
  • شیر سرد ۳ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • خامه قنادی به مقدار لازم
  • میوه فصل به مقدار لازم

طرز تهیه تارت میوه فصل روش دوم

ابتدا کره سرد را با چاقو به صورت مکعبی برش بزنید و داخل کاسه ریخته و پودر قند و آرد و وانیل را اصافه کنید و با لیسک هم بزنید می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید مانند خرده نان باید شود سپس زرده های تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام شیر ۱ ق غذا خوری شیر را بریزید تا تمام شود و هم بزنید تا خمیر فرم بگیرید اصلا نیاز به ورز دادن ندارد وگرنه خمیر به روغن می افتد و خشک می شود اگر نیاز بود با نوک انگشت کمی ورز بدید ولی اصلا نباید خمیر گرم شود. خمیر را داخل یک کیسه نایلون گذاشته و بمدت ۱ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

بعد از استراحت خمیر آن را بین دو نایلون به قطر ۳ میلی باز کنید بعد خمیر را روی قالب تارت انداخته و با وردنه روش را صاف کنید و اضافه های دور خمیر را بگیرید و خمیر را با دست داخل قالب صاف کنید سپس کف قالب را چند تا سوراخ با چنگال ایجاد کنید تا کف خمیر پف نکند سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند و رنگ آنها طلایی شوند. سپس خمیر تارت پخته شده را از قالب های تک نفره خارج کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

خامه قنادی را از قبل از یخچال یا فریزر خارج کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید. میوه های مورد نظر را اسلایس کنید و کنار بگذارید. خامه را داخل قیف ریخته و به با ماسوره ساده یا طرحدار داخل تارت ها خامه بزنید و روی خامه میوه های مورد نظر را قرار دهید. تارت میوه ی فصل ما حاضر است نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (41 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (30 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (18 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم
فاجعه در بیمارستان یاسوج: دو نوزاد دوقلو زنده کفن شدند!