روش تهیه تاس کباب یزدی لذیذ

  چهارشنبه، 29 دی 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه تاس کباب یزدی لذیذ
تاس کباب یکی از انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که در مناطق مختلف با دستورهای متفاوتی پخته می‌شود. این غذا بسیار سالم و خوشمزه است که به عنوان یک خورشت در کنار برنج و یا یک خوراک در کنار نان سنگک، بسیار پرطرفدار است. در این مطلب به طرز تهیه تاس کباب یزدی خواهیم پرداخت؛ با ما باشید.

فرهنگ غذایی در هر گوشه ی ایران متنوع و متغیر می باشد. تاس کباب یکی از مواردی است که گوناگونی در آن بسته به تهیه شدن در هر نقطه به وفور دیده می شود. این غذا یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با گوشت های سفید و قرمز قابل پخت می باشد. تاس کباب یزدی که خواستگاه آن شهر یزد بوده، یکی از تاس های خوشمزه و محبوب است. در این مطلب قصد آشنایی شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه تاس کباب یزدی را داریم.

شاید بتوان اصلی ترین تنوع غذایی را متشکل بودن از گوشت و یا سبزی دانست. برخی از غذاها نیز وجود دارند که متغیر می باشند. از جمله ی آنها می توان به تاس کباب مرغ، کتلت کدو سبز و کوکو اسفناج قابل تهیه با هر دو مواد یعنی با گوشت و بدون گوشت می باشد. اما محور قلم ما در این مطلب گرد آموزش دستور پخت تاس کباب یزدی می چرخد که در تهیه آن از گوشت گوسفندی استفاده می شود.

مواد لازم برای طرز تهیه تاس کباب یزدی

  • 400 گرم گوشت گوسفندی
  • ۴ عدد سیب زمینی
  • ۴ عدد هویج
  • ۲ عدد به
  • ۳ عدد پیاز
  • ۲ عدد بادمجان
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر لیمو امانی
  • آلو بخارا به میزان لازم
  • دارچین به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

آموزش تهیه تاس کباب یزدی

گوشت را به صورت تکه های کوچک برش دهید. هویج، بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد کنید. به ها را به صورت حلالی برش دهید. آلو ها را بشویید. در کاسه ای آب بریزید و آلو ها را در آن خیس کنید و سپس هسته آن را بگیرید.در یک قابلمه مقداری روغن ریخته و پیاز ها را در کف آن بچینید. گوشت ها را روی آن قرار داده و هویج، به، آلو و بادمجان را نیز به آن اضافه کنید. مقداری آب به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد داخل آن کاملا بپزند.

پس از اینکه تمام مواد خوب پختند، سیب زمینی و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا بپزند. در یک تابه روغن ریخته و اجازه دهید داغ شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. رب گوجه فرنگی را در تابه ریخته و هم بزنید تا سرخ شود.وقتی سیب زمینی ها نیم پز شدند، رب گوجه فرنگی آماده شده را به همراه دارچین، پودر لیمو، نمک و فلفل به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حدود ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید خوب جا بیفتد.

نکات طلایی پخت تاس کباب یزدی

  • در صورت تمایل آبغوره و یا آبلیمو را می توانید جایگزین پودر لیمو عمانی نمایید.
  • اگر از سیر استفاده می کنید، بهتر است از سیر تازه و مرغوب استفاده کنید تا طعم غذای شما خوشمزه تر شود.
  • بهتر است از سبزیجات طبیعی و تازه بهره ببرید تا طعم تاس کباب شما عالی تر گردد.
  • البته در تهیه تاس کباب یزدی اصلی بادمجان استفاده نمی شود که برای تهیه یک غذای اصیل و سنتی یزدی می توانید آن را حذف نماید.
  • اگر از مصرف گوشت قرمز منع شده اید، می توانید به جای آن از گوشت مرغ استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان