دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / ترشیجات /

روش تهیه ترشی بادمجان ملس 

پنجشنبه، 16 تیر 1401
ترشی بادمجان ملس یکی از انواع ترشی های پرطرفدار ایرانی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیهترشی بادمجان ملس در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

ترشی خوب یک چاشنی خوشمزه است که لذت خوردن غذای اصلی را افزایش می دهد. عطر، طعم و بافت نرم بادمجان زیر زبان به قدری خوشایند می آید که ممکن است خوردن آن برای بعضی افراد به عادتی همیشگی تبدیل شود.
طرز تهیه ترشی بادمجان خانگی، در عین سادگی، بسیار لذت بخش است؛ مخصوصاً اگر شما هم عاشق محصول نهایی باشید، دوست دارید خودتان این ترشی را درست کنید. یکی از ترشی های محبوب ترشی بادمجان است. بادمجان در ترشی طعمی خاص دارد که نمی توان آن را در غذاهای دیگری که با بادمجان تهیه می شود جست و جو کرد. در آشپزی ایرانی ترشی ها اهمیت ویژه ای دارند؛ به طوری که غذاهای ایرانی در کنار ترشی ها جذاب تر می شوند.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید تهیه ی غذا و مخلفات آن، ازجمله ترشیجات، را در خانه انجام دهید، طرز تهیه ترشی بادمجان خانگی ساعد نیوز به شما کمک خواهد کرد.همچنین با مصرف ترشی به همراه غذا قدمی به سوی لاغری بردارید.

مواد لازم برای ترشی بادمجان ملس

  • بادمجان ۲ کیلوگرم
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سیر ۲ بوته
  • نمک ۳ قاشق غذا خوری
  • شکر ۱ لیوان
  • نعنا خشک ۵ قاشق غذا خوری
  • سرکه به مقدار لازم
  • هویچ به دلخواه

طرز تهیه ترشی بادمجان ملس

ابتدا بادمجان ها را نگینی خرد کنید ، پوست بادمجان را نکنید . داخل قابلمه ریخته و سرکه را اضافه میکنیم ، تا جایی سرکه میریزیم که بادمجان ها شناور شوند. شعله گاز را روشن کرده و اجازه میدهیم بادمجان ها با سرکه بپزند و نرم شوند ، تا جایی بپزید که شکل بادمجان ها تغییر نکند ولی سرکه کاملا به خورد بادمجان ها برود و رنگ بادمجان ها بنفش شود کافیست . شعله را خاموش کرده و تا سرکه داغ است شکر را اضافه میکنیم و آرام هم میزنیم مراقب باشید موقع هم زدن بادمجان ها له نشوند . سیر و فلفل را داخل دستگاه خردکن ریخته و کاملا ریز کنید و به بادمجان ها اضافه کنید و نمک و نعنا خشک را هم اضافه کنید و مخلوط کنید . اگر مواد را اضافه کردید سرکه کم شد مقداری سرکه اضافه کنید ، وقتی خنک شد داخل ظرف مورد نظر ریخته و داخل یخچال قرار دهید ، اجازه دهید یک روز داخل یخچال بماند تا مواد به خورد بادمجان ها برود ، بعد از یک روز ترشی آمادست .


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI