روش تهیه ترشی بادمجان شکم پر لذیذ با تمرهندی

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه ترشی بادمجان شکم پر لذیذ با تمرهندی
اگر قصد انداختن ترشی را دارید پیشنهاد ما ترشی بادمجان شکم پر با تمبرهندی است که مزه ی بی نظیری میدهد و از خوردن آن لذت میبرید. بادمجان خواص بی نظیری دارد پس در منزل شروع به تهیه ی این ترشی خانگی بکنید. با ما در ساعد نیوز همراه باشید.

ترشی نوعی کنسرو تره بار، میوه یا بعضی مواد دیگر در سرکه است که کیفیت آن گذشته از مواد ترشی، به کیفیت سرکه نیز بستگی دارد. نقش ترشی همیشه تغییر مزه یا تغییر ذائقه است؛ به همین دلیل هرگز به صورت مستقل خورده نمی شود، بلکه به مقدار کم و در چند رنگ سر سفره می آید.
قاعده کلی در ترشی انداختن این است که هر چیزی که معمولا خام می توان خورد، آن را خام ترشی می اندازند. در غیر اینصورت در آب یا سرکه نیم پز می کنند، سپس روی آن سرکه می ریزند و می گذارند برسد، یعنی روند پخت آن در سرکه کامل شود. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه ترشی بادمجان با تمبر هندی خوشمزه که محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد، آشنا سازیم.

مواد لازم ترشی بادمجان شکم پر با تمرهندی

  • بادمجان کوچک: یک کیلو
  • برگ انگور یا مو: به تعداد بادمجان ها
  • هویج: ۲ عدد
  • سیر: ۱۰ حبه
  • کرفس: ۲ شاخه
  • فلفل سبزتند: ۵ عدد
  • بادمجان دلمه ای: یک عدد
  • نمک: یک قاشق غذاخوری
  • سبزیجات معطر شامل(مرزه، ترخون، نعناع، جعفری و گشنیز): ۲۵۰ گرم
  • سیاه دانه: یک قاشق غذاخوری
  • سرکه انگور: یک و نیم لیتر
  • تمبرهندی: ۳۵۰ گرم
  • پودر تخم گشنیز: یک دوم قاشق غذاخوری
  • گلپر پودر شده: یک دوم قاشق غذاخوری

دستور تهیه مخصوص ترشی بادمجان شکم پر با تمبرهندی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با تمرهندی

  1. بادمجان را شسته از پهلو یک برش کوچک بدهید.
  2. بادمجان​ها را در مقداری آب و نمک بجوشانید تا کمی نرم شوند و بعد آنها را یکی یکی روی پارچه نخی چیده تا آبشان کاملا گرفته شود.
  3. بادمجان دلمه ای را پوست گرفته و ریز خرد کنید. فلفل، کرفس و هویج را هم ساطوری کنید.
  4. سپس همه را داخل قابلمه ریخته و با یک و نیم لیوان سرکه بجوشانید.
  5. اجازه دهید ترکیب شما سرد شود و بعد داخل آبکش بریزید.
  6. البته زیر آبکش یک ظرف قرار بدهید تا سرکه ها برای شما حفظ شود و چون در مراحل بعدی به آن نیاز دارید.
  7. سبزیجات معطر را بعد از اینکه کاملا شستید و آب آنها گرفته شد ساطوری کنید.
  8. سیر را هم ساطوری کرده همراه گلپر و پودر تخم گشنیز به اضافه سبزیجات ساطوری شده داخل ظرف دیگری مخلوط کنید و بعد با سایر موادی که قبلا ساطوری کرده اید کاملا ترکیب کنید.
  9. داخل بادمجان ها را با ترکیبی که مخلوط کرده اید پر کنید و بعد دور هر بادمجان یک برگ مو بپیچید و داخل ظرف مخصوص ترشی کنار هم بچینید.
  10. بقیه سرکه را به همراه تمبرهندی به مدت یک ساعت خیس کنید.
  11. سپس داخل آبکش ریخته و آن را صاف کنید.
  12. در این مرحله تمبرهندی صاف شده را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشانید، بگذارید تا سرد شود.
  13. تمبرهندی سرد شده را با باقیمانده سرکه که در مرحله اول آبکش کرده و آن را نگه داشته بودید مخلوط کنید و روی بادمجان ها بریزید.
  14. این ترشی باید به مدت یک هفته داخل یخچال قرار بگیرد و بعد از یک هفته کاملا آماده سرو شدن است.

خواص بادمجان

بادمجان گیاهی است یک ساله با برگ های بیضی شکل و متعلق به خانواده ای است که در آن، گوجه و سیب زمینی وجود دارند.بادمجان از زمان های بسیار قدیم در هند کشت می شده و از آن جا به نقاط دیگر جهان، راه یافته است. چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد.تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه به انگلستان برده و آن را کدوی گینه ای نامیدند.در ایران نیز مرغوب ترین نوع آن را به کاشان نسبت می دهند.

بادمجان دارای خواص تغذیه ای بسیار مفید است به شرط این که سرخ نشود. * از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروهB کرد. * علاوه بر ویتامین ها و املاح یاد شده، بادمجان دارای فیتونوترینت هایی است که خاصیت آنتی اکسید فوق العاده ای دارند. فیتونوترینت های موجود در بادمجان شامل اجزای فنولیکی مانند کافئیک و کلوروژنیک اسید(chlorogenic acid) و فلاوونوئیدها مانند ناسونین(nasunin) می باشند. اجزای فنولیکی دارای خاصیت ضد سرطانی، ضدکلسترول بد خون و ضد ویروسی می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (563 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان