روش تهیه ترشی لبنانی

  سه شنبه، 26 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه ترشی لبنانی
ترشی لبنانی یکی از ترشی های خوشمزه است که برای تهیه آن از ادویه های تند استفاده می شود. در طرز تهیه ترشی لبنانی از ادویه کاری و پودر انبه نیز استفاده می شود. در ادامه می توانید با این ترشی خوشمزه و پرطرفدار و روش تهیه آن آشنا شوید.

ترشی لبنانی یکی از ترشی های خوشمزه است که برای تهیه آن از ادویه های تند استفاده می شود. در ساخت ترشی لبنانی از ادویه کاری و پودر انبه نیز استفاده می شود. در ادامه می توانید با این ترشی خوشمزه و پرطرفدار و روش تهیه آن آشنا شوید.

ترشی لبنانی همچون ترشی اسپانیایی مربوط به منطقه ایی خاص می باشد که در ایران نیز تهیه می گردد، این ترشی چاشنی مناسبی برای غذاهای ایرانی می باشد و می توانید آن را به راحتی تهیه نمایید.

ترشی ها جزء چاشنی های فوق العاده برای سرو غذا هستند. این چاشنی ها در نزد مردم آسیا مخصوصاً خاورمیانه پر طرفدار می باشند. در ساخت ترشی لبنانی زیتون و پودر انبه به کار می رود. به همین خاطر بسیار خوش عطر است. اما با اینکه در تهیه آن از زیتون استفاده می شود، اما طعم آن با ترشی زیتون پرورده کاملا متفاوت می باشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبنانی

  • پودر کاری: نصف قاشق غذاخوری
  • پودر انبه: دو قاشق غذاخوری
  • فلفل سبز: ۴ عدد
  • موسیر: یک پیمانه(نریختم)
  • سیر: یک پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • هویج نیم پز شده و خرد شده دوعدد
  • قارچ ورقه یا خرد شده : یک پیمانه
  • زیتون بدون هسته: یک پیمانه
  • فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری
  • سرکه: به میزان لازم
  • تمبر هندی اب شده نصف لیوان(قابل حذف)
  • روغن زیتون: ۵ قاشق غذاخوری
  • بادمجان خرد شده ونیم.پز شده با سرکه یک عدد(اختیاری)

طرز تهیه ی ترشی لبنانی ملس

  1. ابتدا زیتون ها را آماده کنید.
  2. برای این ترشی می توانید از زیتون سیاه یا سبز استفاده کنید.
  3. این زیتون ها باید بدون هسته باشند. زیتون را خرد کنید.
  4. در ادامه قارچ ها را بشویید و انها را به صورت ورقه ورقه خرد کنید.
  5. در صورت تمایل می توانید از ذرت نیز استفاده کنید.
  6. تمام مواد رو باهم مخلوط کنید و کم کم سرکه بریزید تا به غلظت دلخواه دربیاد. در نهایت همه مواد را داخل ظرف مناسبی مانند ظرف شیشه ای ریخته و ترشی را در جای خشک و تاریک قرار دهید.
  7. بعد از یک هفته می توانید در ترشی را باز کرده و از آن میل کنید.

مواد اولیه ترشی لبنانی روش دوم

  • هويج و شلغم و بادنجان از هر کدام سه عدد
  • فلفل تند پنج عدد
  • سياه دانه و گلپر و زردچوبه از هر کدام يك قاشق سوپخوري
  • رب انار سه قاشق سوپخوري
  • تربچه هفت عدد
  • تمرهندي يك بسته
  • سركه به ميزان لازم
  • زيره يك قاشق مرباخوري
  • سير پنج حبه

طرز تهيه ترشی لبنانی روش دوم

تمامي سبزيجات را به صورت حلقه اي خرد كنيد. بادنجان ها را با كمي سركه بپزيد. در ظرفي تمبرهندي را با سركه مخلوط كرده و از صافي عبور دهيد تا هسته هاي آن جدا شود روان گردد. رب انار را هم با سركه مخلوط كرده و در ظرفي همه سبزيجات را مخلوط كرده و ادويه زده، رب انار، تمرهندي و سركه را اضافه كنيد و در شيشه بريزيد اين ترشي 10 روزه آماده مي شود.

نکات مهم درباره ی طرز تهیه ترشی لبنانی

  • درست مانند همه ی ترشی ها و چاشنی ها، شما می توانید در این طرز تهیه ترشی لبنانی تغییرهای جزئی ایجاد کنید و به طعم دلخواه تان برسید.
  • برای جوشاندن مواد ترشی دقت کنید که زیاد نجوشد. در غیر این صورت ترشی شما له خواهد شد و شکل مناسبی نخواهد داشت.
  • اگر بوی سیر یا موسیر آزارتان نمی دهد، بهتر است یکی دو حبه سیر یا برگه ی موسیر را به ترشی لبنانی خود اضافه کنید. افرادی که اهل خوراکی های تند هستند می توانند کمی سس فلفل به سس این ترشی اضافه کنند.
  • بسیاری دوست دارند در این ترشی گل کلم هم بریزند. برای این کار کافی است مقدار مناسب و دلخواه گل کلم را اندکی بجوشانید و به موادتان اضافه کنید.
  • بهتر است ترشی لبنانی را بیش از ۲ ماه نگهداری نکنید که ترکیبات داخل آن لِه و وارفته نشوند.
  • این ترشی برای همراهی با انواع پلوهای مخلوط، انواع آبگوشت و غذاهای خورشتی چاشنی بسیار سالم و مناسبی است. همراه کردن این ترشی با ساندویچ فلافل می تواند طعم بسیار جذابی برایتان به همراه بیاورد.

طرز تهیه ترشی لبنانی با تمر هندی

تمر هندی، با طعم بسیار جذابش، افزودنی بسیار مناسبی برای ترشی لبنانی محسوب می شود. اگر شما هم از طعم تمر هندی خوش تان می آید و دوست دارید در طرز تهیه ترشی لبنانی از تمر هندی استفاده کنید، کافی است این مراحل را به دستورتهیه گفته شده اضافه کنید:

  • یک بسته تمر هندی را در سرکه حل کنید و بگذارید اندکی بماند.
  • سرکه و تمر هندی را از صافی رد کنید که هسته هایش جدا شود.
  • روغن زیتون را به مخلوط سرکه و تمر هندی اضافه کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (137 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (126 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (123 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (58 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (45 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....